خدا کند مادرزنم نفهمد آدم ربایی کرده ام



هفته گذشته پلیس آگاهی تهران در دو عملیات جداگانه موفق شد اعضای باند آدم‌ربایی یک میلیاردی را شناسایی و دستگیر کند. اعضای باند که شش نفر بودند پسر جوانی را اول آذرماه ربوده و پس از دو روز او را در محله‌اش رها کردند. ماموران موفق شدند آنها را بیست و سوم دی در شرق تهران و شهر کرج دستگیر کنند.

پس از دستگیری متهمان فرصتی پیش آمد تا با سردسته باند به نام شروین چهل و دو ساله و یکی از اعضای باند که جزو قوی ترین مردان ایران است گفت وگویی را انجام دهیم که در زیر می خوانید.

خودت را معرفی کن و بگو چقدر سواد داری؟
شروین، ٤٢ سال دارم و ١٨سال است که ازدواج کرده ام. حاصل ازدواجم دختری هفده ساله است. نمایشگاه ماشین دارم و تا دیپلم درس خوانده ام.

چرا مرتکب آدم ربایی شدی؟
من قصد آدم ربایی نداشتم و این اتهام را قبول ندارم. فقط می خواستم از سعید و پدرش به خاطر حرف هایی که پشت سرم زده بودند انتقام بگیرم. آنها مرا فروردین ماه با قمه زخمی کردند و شکایتم به جایی نرسید. من یک کاسب خوش حساب بودم. آنها همه جا گفته بودند من سه میلیارد کلاهبرداری کرده ام و آبروی من را بردند. حتی جرات بیرون آمدن از خانه را نداشتم.

اگر کلاهبرداری نکرده بودی، چرا از خودت دفاع نکردی؟
مدرکی نداشتم.

نقشه آدم ربایی را چگونه طراحی و اجرا کردی؟
نقشه ای نداشتم. روز حادثه سعید را با دوستانم تعقیب کردیم. وقتی از محل کارش در نظام آباد به تهرانپارس رفت سد راهش شدیم و او را با تهدید با خود بردیم.

بعد از ربودن سعید چه کار کردید؟
او را به ویلایی در کرج بردیم و در آنجا نگه داشتیم. حتی کسی به او توهین نکرد و از او بخوبی پذیرایی می کردیم!

ویلا متعلق به چه کسی بود؟
صاحب ویلا را می شناختم و می دانستم در این موقع از سال به آنجا نمی رود. وقتی رسیدیم همدستانم با تیغه برف پاکن در را باز کردند و وارد شدیم.

اسلحه را از کجا آوردید و چرا درخواست یک میلیارد تومان پول کردید؟
چند سال قبل به عراق رفتم و در بازگشت یک اسلحه کمری از شهرستان سومار خریدم تا با آن از خودم محافظت کنم. حتی در ربودن سعید هم از آن استفاده نکردم.

قرار نبود پول از پدرش بخواهیم اما ساعتی بعد از ربودن او دو نفر از دوستانم گفتند، اگر پول نگیرند موضوع را افشا می کنند. به آنها نفری ٣٠٠ هزار تومان دادم و گفتم بعد از کار یک میلیون تومان دیگر می دهم اما درخواست ٢٠٠میلیون تومان پول نقد کردند و مدعی شدند باید از پدر سعید پول بگیریم و او را مجبور کردند با پدرش تماس بگیرد و درخواست یک میلیارد تومان پول کند.

چرا بعد از دو روز او را رها کردید؟
از اول قرار بود فقط آنها را گوشمالی دهیم. بعد از دو روز هم فهمیدیم که پلیس هم دنبال ما است. سعید را سوار خودوریش کرده و در همان تهرانپارس رهایش کردیم.

سعید شما را شناسایی کرد؟
من و محسن در خودروی دیگری بودیم. دو همدست دیگرم او را ربودند و چشم هایش را بستند و او نتوانست ابتدا ما را شناسایی کند. البته با کارهایی که دوستانم کردند در نهایت هویتم فاش شد.

مشکل مالی داشتی که مرتکب این کار شدی؟
پدرم مدیرعامل یک شرکت بزرگ است و فقط در بهشهر ٨٦ هزار متر زمین و گاوداری داریم. او همیشه از من می خواست در شرکت او کار کنم اما من مغرور بودم و می خواستم برای خودم کار کنم. خدا رو شکر وضع مالی ام خوب است و تقریبا هر دو ماه ماشینم را تغییر می دهم و با ضررهای ٥٠ یا ٦٠ میلیونی آن مشکلی ندارم. قبل از دستگیری یک خودرو بی.ام.و داشتم. سعید را برای رو کم کنی خودش و پدر طلافروشش ربودم.

می دانی چه حکمی در انتظارت است؟
فکر کنم ده تا ١٥سال حبس. قصدم آدم ربایی نبود و می خواستم او را گوشمالی بدهم. اگر مادرزنم بفهمد که دستگیر شده ام زندگی ام را خراب می کند.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------