عامل قتل مادر و دختر «امانتدار» قصاص شد



پرونده اين جنايت تا زمان دستگيري قاتل فراري ديگر مفتوح است

 يکي از عاملان قتل مادر و دختري که امانتدار اهالي يکي از روستاهاي چناران بودند، چند روز قبل در حالي به چوبه دار سپرده شد که اين پرونده تا زمان دستگيري قاتل فراري ديگر همچنان در دادگستري خراسان رضوي مفتوح است. به گزارش خراسان، صبح هفدهم دي سال 1374 وقتي يکي از اهالي روستاي مغان به منزل مادر و دختر امانتدار رفت، با صحنه اي وحشتناک روبه رو شد.

جسد خون آلود صغري دختر 40ساله پيرزن کف اتاق قرار داشت و پيرزن 72ساله نيز درحالي که آثار ضرباتي بر سرش نمايان بود، آخرين نفس هاي زندگي اش را مي کشيد و خيره به جسد دخترش مي نگريست. دقايقي بعد اهالي روستا، پيکر نيمه جان او را به بيمارستان رساندند ولي او روز بعد و قبل از آن که بتواند کلامي درباره اين جنايت هولناک بر زبان جاري کند، جان خود را از دست داد و بدين ترتيب تحقيقات کارآگاهان پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت آغاز شد.

 

پيرزن و دخترش امين اهالي روستا بودند و مردم امانت هاي گران قيمت خود را به آن ها مي سپردند. آثار زخم روي دست دختر و بريده شدن لاله هاي گوش او حاکي از آن بود که طلاهاي او به سرقت رفته است اما دزدان نتوانسته اند به صندوقچه امانات مردم دسترسي پيدا کنند.

 

تحقيقات کارآگاهان درحالي با صدور دستور قضايي ادامه يافت که کارآگاهان عمليات خود را روي افراد سابقه دار محلي متمرکز کردند تا اين که اسفندسال بعد؛ ماموران انتظامي با راهنمايي هاي قاضي يزدان پناه (قاضي شعبه اول دادگستري چناران) و پس از يکسري فعاليت هاي اطلاعاتي موفق شدند 3 تن از عاملان اين جنايت را که شب حادثه با يک پيکان قرمز رنگ وارد روستا شده بودند، شناسايي و آنان را در چند عمليات جداگانه دستگير کنند. متهمان که 2 برادر بودند و به همراه جواد راننده خودرو مورد بازجويي قرار گرفته بودند به صراحت ارتکاب قتل را پذيرفتند.

 

2 برادر که از عاملان اصلي جنايت بودند، اعتراف کردند: مي دانستيم مادر و دختر مذکور طلاها و اشياي گران قيمت اهالي را نگهداري مي کنند و شب حادثه نيز آن ها براي حفاظت از امانت هاي مردم به مجلس عروسي که در روستا برپا بود، نرفته بودند به همين خاطر به آرامي از بالاي ديوار گلي منزل بالا رفتيم و فيوز کنتور برق را قطع کرديم اما هنگامي که به صندوقچه امانت ها رسيديم ناگهان دختر پيرزن با سروصداي ايجاد شده از خواب بيدار شد، چون مي دانستيم او ما را مي شناسد قيچي خياطي را که روي زمين افتاده بود برداشتيم و ضرباتي را به او زديم و سپس با چوبدستي که همراه داشتيم به سر هر دوي آنها کوبيديم و با برداشتن طلاهاي دختر از محل فرار کرديم.

 

گزارش خراسان حاکي است: پس از اعترافات صريح متهمان، يکي از آن ها که حسين نام داشت، در فرصتي مناسب و با نيرنگ خاصي از چنگ ماموران گريخت. اين پرونده براي دستگيري او همچنان مفتوح است اما برادر او به اتهام ارتکاب قتل به اعدام و "جواد" راننده خودرو که در قتل نقشي نداشت، به خاطر مشارکت در سرقت به تحمل 4سال زندان محکوم شد. بنابراين گزارش بعد از طي مراحل قانوني و گذشت سال ها از اين ماجرا، حسن جواني که در هنگام وقوع جنايت 23سال داشت، چندي قبل در زندان مشهد به دار مجازات سپرده شد.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------