پلیس ترکمنستان،کامیوندار ایرانی را کتک زد و روانه بیمارستان کرد



پلیس ترکمنستان یک راننده ایرانی را به تصور قاچاق سیگار هدف ضربات سخت قرار داد و روانه بیمارستان کرد.

این راننده 39 ساله جمعه 10 بهمن ماه برای بردن محموله صادراتی لوله راهی کشور ترکمنستان شده بود که  پس از تخلیه بار صادراتی در مسیر برگشت به ایران بازداشت شد.


ساعت یک بامداد یکشنبه 12 بهمن ماه وقتی راننده ایرانی به نام «محمود» در نزدیکی منطقه نفت داغ  کشور ترکمنستان داخل خودرویش خوابیده بود پلیس چند ضربه به شیشه می زند و از محمود می خواهد پیاده شود. انگار دقایقی پیش پلیس در بازرسی قهوه‌خانه‌ای در همان نزدیکی سیگار قاچاق کشف کرد و صاحب قهوه خانه ادعا کرده سیگار را از راننده ایرانی با مشخصات محمود گرفته است.


«عثمان قاری‌پور» برادرزن این راننده ایرانی به خبرنگار ما گفت: محمود حتی یک نخ سیگار نمی‌کشید و مشکل اعتیاد هم نداشت به همین خاطر در برابر این اتهام و دستگیری توسط پلیس مقاومت می‌کند و بشدت کتک می‌خورد، شنیدیم چاقو نیز می‌خورد که وی را به بیمارستان نفت داغ انتقال می‌دهند اما ما خبری از سلامتی وی نداریم. تنها توانسته‌ایم از طریق سفارت ایران در ترکمنستان موضوع را اطلاع دهیم که آنها نیز گفته‌اند ما پیگیری می‌کنیم.


وی افزود: شوهر خواهرم و همکارانش سه کامیوندار هستند که همیشه با هم می‌روند و می‌آیند محمود فقط توانسته گوشی تلفن خود را به یکی از رانندگان بدهد و ما از طریق همکارش از موضوع اطلاع پیدا کردیم. خود محمود نیز با یکی از بستگان از بیمارستان توانسته در حد یک دقیقه تماس بگیرد و بگوید بستری است.


خواهر محمود نیز از نگرانی خانواده، دو کودک خردسال و پدر و مادر پیر این راننده ایرانی که چشم به راه هستند خبر داد و گفت: همسر برادرم از شدت نگرانی بیمار شده است. برادر ما را پلیس یک کشور دیگر گرفته اما نمی‌توانیم از او خبری بگیریم. حتی با بستگان و آشنایان خود در ترکمنستان نیز تماس گرفته‌ایم اما آنها هم می‌گویند نمی‌گذارند هیچکس نزدیک بیمار شود. مأمور دم در ایستاده و اجازه ملاقات نمی‌دهد.


وی بررسی سریع موضوع توسط مسئولان کشورمان را تقاضا کرد و افزود: رانندگان کامیون این همه خدمت‌رسانی می‌کنند چرا برای حمایت رانندگان بیگناه کاری انجام نمی‌شود. مسئولان اجازه ندهند که به رانندگان بیگناه ظلم شود. 


به گفته همکاران محمود در این مسیر یک قهوه خانه بیشتر وجود ندارد. قهوه خانه چی هم همه رانندگان را می‌شناسد چرا که در همین قهوه‌‌خانه غذا سفارش می‌دهند. انگار پلیس ترکمنستان  که به قهوه خانه یورش برده یک کارتن و نیم سیگار کشف کرده و  قهوه‌ چی هم بلافاصله نخستین کامیونداری که یادش آمده را نام برده و ادعا کرده که اینها را از محمود گرفته‌ام.


رانندگان ترانزیت در گلستان می‌خواهند طوماری جمع کنند و شکایت خود از اذیت و آزارهایی را که می‌بینند اعلام کنند. آنها می‌گویند مأموران ترکمنستان باج می‌خواهند و اگر پولی به آنها داده نشود پاپوش می‌سازند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------