«بدل اندازي» با کارت هاي سوخته عابر بانک



جواني که از چندين ماه قبل با شگرد خاصي کارت هاي سوخته را با کارت هاي اصلي عابربانک شهروندان عوض مي کرد و سپس به حساب هاي بانکي مردم دستبرد مي زد پس از مدت ها فرار در چنگ قانون گرفتار شد.

به گزارش خراسان، شناسايي و دستگيري اين جوان ۳۰ ساله که در برخي سرقت ها لباس مشکي به تن داشت هنگامي در دستور کار پليس قرار گرفت که پيرمردي با مراجعه به کلانتري اظهار داشت: مقابل دستگاه خودپردازي در خيابان خواجه ربيع ايستاده بودم و قصد داشتم مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد از عابر بانک دريافت کنم، اما چون سطح تحصيلاتم پايين بود و به زحمت شماره ها را مي خواندم، جواني کنارم قرار گرفت تا به من کمک کند من هم کارت عابر بانک و رمزم را به او دادم و او عمليات بانکي را برايم انجام داد. وقتي پول ها را گرفتم و به خانه بازگشتم تازه متوجه شدم که کارت عابربانک مال خودم نيست. وقتي به بانک مراجعه کردم فهميدم که جوان مذکور «کارت سوخته اي» را به من داده و همان روز هم همه موجودي حسابم خالي شده است.

 اين گزارش حاکي است: چند روز بعد هم مرد ديگري با مراجعه به پليس شکايت مشابهي را مطرح کرد.

 او به ماموران گفت: مقابل دستگاه خودپرداز چهارراه گاز کارت عابر بانکم را به جواني دادم که برايم مبلغي را برداشت کند، اما او پس از آن که رمز کارت را از من پرسيد، کارت را از دستگاه خارج کرد و گفت: دستگاه خراب است بايد به خودپرداز ديگري مراجعه کني! اما پس از مدتي متوجه شدم که او با شگردي خاص کارتم را عوض کرده و يک کارت مسروقه به من داده است.

در پي دريافت اين گزارش ها و با توجه به سريالي بودن سرقت هاي مذکور، اين پرونده در شعبه ۸۰۲ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد و توسط قاضي «سبحاني» مورد رسيدگي قرار گرفت.

مقام قضايي پس از شنيدن اظهارات شاکيان، دستورات ويژه اي را براي بررسي هاي غيرمحسوس و کنترل دستگاه هاي خودپرداز در شرق مشهد صادر کرد و بدين ترتيب کارآگاهان پايگاه شرق پليس آگاهي خراسان رضوي عمليات شناسايي و ردزني متهم را در دستور کار قرار دادند.

 آنان با کنترل دوربين هاي مدار بسته موفق شدند تصويري از سارق فراري به دست آورند تا اين که وي سي ام شهريور مقابل يکي از خودپردازها شناسايي شد، اما او که متوجه ماموران شده بود با استفاده از فرصت به دست آمده، از محل گريخت.

گزارش خراسان حاکي است: تلاش کارآگاهان براي شناسايي مخفيگاه وي ادامه يافت، اما وي بار ديگر در مقابل يکي از دستگاه هاي خودپرداز در خيابان ميثم شمالي مشهد به محاصره پليس درآمد و حلقه هاي قانون بر دستانش گره خورد. متهم که ابتدا خود را با نام مستعار معرفي مي کرد وقتي توسط شاکيان شناسايي شد چاره اي جز بيان حقيقت نديد و به ناچار به سرقت کارت هاي عابر بانک  شهروندان اعتراف کرد.

متهم اين پرونده که توسط قاضي سبحاني مورد بازجويي قرار گرفته بود ادعا کرد تاکنون فقط ۱۳ ميليون تومان از حساب شهروندان سرقت کرده است، اما بررسي هاي کارآگاهان نشان مي دهد وي سرقت هاي ديگري نيز مرتکب شده است.

متهم در اعترافات خود عنوان کرد: پس از آن که کارت هاي سوخته را به طعمه هاي خود مي داد و به حساب بانکي افراد دستبرد مي زد دوباره از کارت هاي خالي شده در سرقت هاي ديگر استفاده مي کرد.

گزارش خراسان حاکي است: تحقيقات کارآگاهان پايگاه شرق پليس آگاهي خراسان رضوي با توجه به اعترافات متهم نشان مي دهد که وي بيشتر سرقت ها را با شيوه «بدل اندازي کارت هاي سوخته عابر بانک» در مناطق طلاب، طبرسي، خواجه ربيع، شهيد رجايي و ... انجام داده است.

به دستور قاضي شعبه ۸۰۲ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، سارق حرفه اي براي کشف سرقت هاي احتمالي ديگر در اختيار کارآگاهان قرار گرفت تا بررسي هاي بيشتري در اين باره انجام شود.

مقام قضايي در اين باره از شهروندان خواست در صورتي که با اين شيوه به حساب بانکي آنان دستبرد زده شده است براي اعلام شکايت و شناسايي سارق به پايگاه شرق پليس آگاهي خراسان رضوي واقع در کلانتري طبرسي جنوبي و يا به شعبه ۸۰۲ مجتمع قضايي شهيد قدوسي در بولوار وحدت مشهد مراجعه کنند.

قاضي پرونده همچنين به شهروندان توصيه کرد: افراد کم سواد و يا بي سواد براي انجام امور بانکي حتما فردي را همراه خود داشته باشند و به افراد غريبه اعتماد نکنند. از سوي ديگر نيز هيچ گاه رمز بانکي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و هنگام انجام امور بانکي رمز خود را طوري وارد کنند که از ديد افراد ديگر پنهان باشد.
اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------