شگرد خاص توریست قلابی برای دزدی



مردی که با معرفی خود به‌عنوان توریست با شگردی خاص از مردم سرقت می‌کرد، برای نهمین مرتبه به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما ماموران کلانتری حسن‌آباد چندی قبل به سرنشین خودرو تیبا سفیدرنگ مشکوک شدند اما راننده تیبا بی‌توجه به دستور ایست، فرار کرد؛ با این حال طی یک تعقیب‌وگریز بازداشت شد و برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد فرد دستگیرشده یکی از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج است که از سال٥٣ تاکنون، هشت‌مرتبه دستگیر و زندانی شده است. بررسی سوابق متهم نشان داد وی هربار پس از دستگیری از اسامی مختلف عزت بداقیان، عزت بداقی، عزت مرید، کریم بداقی، عزت حاج‌مرادی، عزت حاج‌مرادی استفاده کرده و جرایمی را انجام داده است.

 

با آغاز رسیدگی به جرایم متهم ٥٢ساله که نام واقعی‌اش «عزت-الف» است، مشخص شد متهم علاوه‌بر خودرو تیبا توقیف شده، از انواع خودروهای سواری پژو٢٠٦ و ٤٠٥ نیز استفاده و با شگردهای کف‌زنی و جعل به عنوان مامور اقدام به سرقت می‌کرد. تعدادی از مالباختگان پس از مواجه حضوری با متهم، «عزت» را به‌عنوان سارق شناسایی کردند.

 

یکی از شکات به کارآگاهان گفت: «در پارکینگ محل کارم واقع در حسن‌آباد در حال خوردن ناهار بودم که یک پژو٢٠٦ توقف کرد و راننده آن گفت مسافر خارجی همراه دارد که می‌خواهد دلارهایش را به ریال ایرانی تبدیل کند. راننده به این بهانه از من درخواست کرد پول‌های خودم را به مسافرش که همین متهم بود نشان دهم.

 

متهم که در آن زمان وانمود می‌کرد بلد نیست به زبان فارسی صحبت کند با اشاره از من خواست اسکناس‌هایم را به او بدهم. وی پس از به‌هم‌زدن پول‌ها با اشاره به من فهماند این پول‌ها به‌درد او نمی‌خورد و بعد از پس‌دادن پول‌ها، سوار ٢٠٦ شد و همراه راننده رفت. پس از خوردن ناهار بود که متوجه شدم مبلغ ٧٠٠هزارتومان از من سرقت شده است.»

 

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتی مشابه‌ عنوان کرد متهم با همدستی راننده پژو٤٠٥ دلفینی‌رنگ از او مبلغ ٦٠٠هزارتومان سرقت کرده است. راننده یک کامیون نیز پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: «روز حادثه برای استراحت مقابل رستورانی توقف کرده بودم که خودروی پژو نقره‌ای‌رنگ با دو نفر سرنشین مقابل کامیون من توقف کرد و متهم با ایما و اشاره و با لهجه ترکی گفت اهل استانبول است.

 

او آدرس فرودگاه امام (ره) را سوال کرد و سپس گفت مقداری دلار دارد و برای حساب‌کردن کرایه آژانس می‌خواهد پول ایرانی را بشناسد من نیز مقداری پول نقد از کیف دستی‌ام برداشتم و به او نشان دادم. آن مرد پس از رویت اسکناس‌ها تشکر کرد و همراه راننده رفت. پس از مدتی متوجه شدم یک‌میلیون و٧٠٠هزارتومان وجه نقد مرا سرقت کرده است.»

 

سرهنگ حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و شناسایی این فرد توسط تعدادی از مالباختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - خیابان آستانه- مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------