آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

تیرخلاص پزشکی قانونی در معمای پیچیده یک جنایت



اخبار,اخبار حوادث ,قتل عمد

مردی همسر 15 ساله‌اش را کشت و می‌گوید روانی است

پزشکان جنایی جنون مرد روانی در قتل همسرش را نپذیرفتند و وی را در برابر اتهام قتل قرار دادند.

در این نظریه علمی آمده که با وجود سابقه بیماری روانی مرد همسرکش دلیل و مدارکی وجود ندارد که نشان دهد در زمان جنایت وی تحت تأثیر علائم روانی بوده است.


روز گذشته جلسه رسیدگی دوباره به این پرونده همسرکشی در شعبه 74 دادگاه  کیفری به ریاست قاضی عبداللهی و همراهی چهار قاضی مستشار برگزار شد.


27 فروردین سال 89 در یکی از محله‌های سلطان‌آباد جنوب‌غرب پایتخت مردی همسر 15 ساله خود را به قتل رساند و در مراحل پیچیده قضایی با توجه به پرونده بالینی بیماری روانی قاتل، وی به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شد.


اصغر 32 ساله از نظر پزشکان جنون نداشته و صبح دیروز هنگامی که در برابر قاضی عبداللهی ایستاده بود، گفت: شب پیش از حادثه احساس کردم حال مناسبی ندارم، صدایی به من می‌گفت همسرت را بکش. همسرم شب را در خانه پدرش در طبقه دوم ساختمان ماند و من در خانه خودم که طبقه سوم بود، خوابیدم.


صبح بود که چاقویی برداشتم و بی‌صدا به طبقه دوم رفتم، ابتدا همسرم را که کنار مادرش خوابیده بود بیدار کردم سپس او را کشتم.


پدر و مادر قربانی جنایت در جلسه دادگاه خواستار قصاص شدند و مادر گریان درخصوص اینکه چرا دخترش را در 12 سالگی به عقد دامادشان درآورده است، گفت: خواهر دامادمان در همسایگی‌مان زندگی می‌کند، آنها بارها به خواستگاری دخترم آمدند تا به ازدواج آنها که 12 سال اختلاف سنی داشتند رضایت دادیم. حدود سه سال نامزد بودند و 10 ماه از ازدواج آنها گذشته بود که این اتفاق افتاد.


وی ادامه داد: هرگز دخترم از همسرش شکایت و گله‌ای نکرد و اگر مشکلی هم وجود داشت در مورد آن صحبت نمی‌کرد. ما از اختلاف‌های آنها بی‌اطلاع بودیم و فکر می‌کنم آنها با هم مشکلی نداشتند و نمی‌دانم چرا اصغر دخترم فاطمه را به قتل رسانده است.


در ادامه پدر و مادر فاطمه عنوان کردند مابه‌التفاوت دیه را با مهریه 380 سکه‌ای دخترشان پرداخت خواهند کرد. در ادامه جلسه دادگاه، وکیل داماد جنایتکار ادعا کرد قاتل پس از دستگیری به زندان منتقل شده اما به دلیل مشکلات روانی توسط رئیس زندان به امین‌آباد معرفی شده و سه ماه را در بیمارستان روانی سپری کرده است.


وی در ادامه گفت: اصغر حتی پس از بازگشت از امین‌آباد باز هم تحت تدابیر خاص در زندان نگهداری می‌شود. در سال 87 به دلیل مشکلات حاد روانی، موکلم در بیمارستان ایرانیان بستری شده بود اما پس از مرخصی از بیمارستان باز هم به طور کامل سلامت خود را به دست نیاورده بود.


به گزارش شوک، اصغر در گذشته یک بار از سوی پنج قاضی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شده و این رأی نیز به تأیید دیوانعالی کشور رسیده بود اما پس از ارائه پرونده بیماری روانی اصغر به قضات دیوان، حکم قصاص نقض شد و حالا پزشکی قانونی عنوان داشته مرد همسرکش جنون نداشته است.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------