رازگشایی از معمای جسدی در کانال آب



اختلافات خریدار و فروشنده خودرو باعث وقوع جنایت شد. متهم این پرونده بعد از چند‌روز فرار سرانجام خودش را به پلیس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ما جسد مردی روز پنجشنبه دو‌هفته پیش در منطقه خاوران کشف و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جنازه متعلق به فردی حدودا ٣٥ساله و فاقد هرگونه مدارک شناسایی است و بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به گردن و کمر به قتل رسیده و پس از پیچیده‌شدن در پتو، توسط قاتل یا قاتلان به کانال آب در نزدیکی شهرک‌صنعتی خاوران منتقل و رها شده است.


کارآگاهان جنایی پیش از هر اقدامی سعی کردند از هویت مقتول مطلع شوند. آنها با بررسی بانک اطلاعات افراد ‌مفقود‌شده اطلاع یافتند خانواده مردی شبیه به مقتول یک‌روز پیش از کشف جنازه، گم‌شدن او را اعلام کرده و گفته بودند این مرد ٣٧ساله روز سه‌شنبه پس از رساندن پسر ١٠ساله‌اش به مدرسه، دیگر به خانه بازنگشته است. کارآگاهان با پرس‌وجو از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند این مرد مالک خودروی بی.‌ام.‌و مدل ٦٣٠i بود؛ به همین دلیل بررسی فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت در دستور کار قرار گرفت و دستور توقیف خودروی مقتول در سیستم سراسری پلیس ثبت شد. این اتومبیل چهار‌روز بعد در بلوار معلم منطقه یافت‌آباد کنار خیابان پیدا شد اما تیم بررسی صحنه جرم هیچ‌گونه اثری از وقوع درگیری در خودرو پیدا نکرد.


کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند مقتول حدود چهارماه پیش یک خودرو پژو پرشیا را به فردی ٤١ساله به نام «محمد» فروخته اما هنوز اسناد مالکیت خودرو به نام مقتول است.


 ماموران محل‌ کار محمد را در منطقه یافت‌آباد شناسایی کردند و فهمیدند او در شرکت خصوصی فعال در زمینه راهسازی مشغول به کار است. محل شرکت، در طبقه سوم ساختمانی تجاری در خیابانی که بی‌ام‌و در آن پیدا شده بود، قرار داشت. کارآگاهان در تحقیق از اهالی ساختمان اطلاع پیدا کردند شرکت از زمان مفقود‌شدن مقتول تعطیل شده است. آنها توضیح دادند روز ١٤بهمن (روز قتل) صداهای بلندی از داخل شرکت راهسازی شنیده می‌شد و «محمد» به آنان گفته بود علت این سر‌و‌صدا اختلاف مالی با یکی از اعضای شرکت بود.


تمامی دلایل و شواهد به‌دست‌آمده از مشارکت «محمد» در ارتکاب جنایت نشان داشت به‌همین‌دلیل دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام شد. سرانجام روز دوشنبه هفته جاری همزمان با اعزام تیم کارآگاهان برای دستگیری متهم، خود او به پلیس آگاهی مراجعه و به ارتکاب به جنایت اعتراف کرد.


«محمد» به کارآگاهان گفت: «حدودا چهار‌ماه پیش خودرو پژو پرشیا را از مقتول خریدم اما اسناد مالکیت خودرو به نام پدر او بود و به همین علت انتقال اسناد مالکیت به زمان دیگری موکول شد. زمان انجام این‌کار مرتب به تعویق می‌افتاد تا اینکه در نهایت به فروشنده اعتراض کردم.»


«محمد» درباره روز ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: «روز حادثه مقتول پس از پایان ساعت کار شرکت در‌پی تماس‌های مکرر من به محل کارم آمد. او در وضعیت روحی خوبی قرار نداشت و به نظر می‌رسید از موضوعی ناراحت است وقتی درباره علت تاخیر انتقال اسناد مالکیت خودرو صحبت کردم، ناگهان با من درگیر شد.

 

مقتول از‌لحاظ قدرت بدنی بسیار قوی‌تر از من بود و زمانی‌که درگیری لفظی ما دو‌نفر به درگیری فیزیکی و بدنی کشیده شد، ناگهان با چاقویی که در شرکت بود چند‌ضربه به مقتول زدم و او روی زمین افتاد. در همان زمان، تعدادی از اهالی مجتمع به در شرکت مراجعه کردند تا علت سر‌و‌صدا را جویا شوند که به آنها گفتم با یکی از اعضای شرکت اختلاف مالی پیدا کرده بودم. آن‌روز تا ساعت٢١ در شرکت ماندم تا مطمئن شوم کسی داخل ساختمان نیست؛ پس از آن، جسد را در داخل پتو قرار دادم، کشان‌کشان به پارکینگ بردم و داخل صندوق عقب پژو پرشیا قرار دادم. در‌نهایت جسد را شبانه به منطقه خاوران بردم و داخل کانال آب رها کردم.»


سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «باتوجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------