جزئیات آوار وحشتناک



اخبار,اخبار حوادث ,خراب شدن دیوار مدرسه

دادستان کرج دستور تعطیلی مدرسه پسرانه را که در خطر آوار است صادر کرد.

بخشی از دیوارهای این مدرسه غیرانتفاعی همراه با انفجار لوله‌های گاز و آب فرو ریخت و مشخص شد کارشناسان از مدت‌ها پیش در جریان چنین خطری بوده‌اند.

 ساعت 12:45 دوشنبه 27 بهمن ماه سال جاری، دانش‌آموزان ششم ابتدایی دبستان فرهنگ کرج با صدای مهیب انفجاری که از یکی از کلاس‌های مدرسه به گوش رسید، شوکه شدند.


بلافاصله مسئولان مدرسه به سمت این کلاس رفتند و دیدند دیوار انتهایی کلاس فروریخته و شیشه‌های پنجره‌ها نیز در هم شکسته است و تعدادی از دانش‌آموزان زیر آوار گرفتار شده‌اند.


«بیگی» مدیر دبستان فرهنگ به شوک گفت: با کمک معلمان سعی کردیم دانش‌آموزان را از زیر آوار نجات دهیم، بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و سایر دانش‌آموزان را هم بلافاصله از مدرسه که احتمال ریزش آوار بر سر آنها نیز وجود داشت از ساختمان خارج کردیم.


وی افزود: در این حادثه 12 دانش‌آموز به بیمارستان شهید مدنی منتقل شدند که خوشبختانه بیشتر دانش‌آموزان به صورت سرپایی مداوا شدند. دکتر «رحمتی» معاون اورژانس استان البرز که در صحنه حادثه بلافاصله حضور یافته بود نیز گفت: بعد از نخستین تماس با مرکز اورژانس که ساعت 13:06 صورت پذیرفته بود پنج آمبولانس با تجهیزات کامل پزشکی و امدادی به محل حادثه اعزام شد و 12 دانش‌آموز پسر که بیشتر به صورت سطحی زخمی شده بودند را به بیمارستان انتقال  دادند.


دکتر «فهیمی فرد» سوپروایزر بیمارستان شهید مدنی نیز به شوک گفت: با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله تیم ویژه‌ای از کادر پرستاری و پزشکی برای رسیدگی به اوضاع دانش‌آموزان تشکیل شد. در نخستین مرحله معاینات پزشکی که از 12 دانش‌آموز صورت گرفت، شش پسربچه به صورت سرپایی درمان شده و مرخص شدند و علی صوفی، امیرحسین طالبی، امیر‌هاشمی، محمدمهدی مهرورزی، شاهین رستمی و محمد مهدی ملایی که از ناحیه سر آسیب دیده بودند در بخش اورژانس تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند که از وضعیت عمومی خوبی برخوردار هستند.


وی افزود: این دانش‌آموزان به خاطر صدای انفجار، بیشتر شوکه شده‌اند وگرنه آسیب زیادی ندیده‌اند.


علی صوفی دانش‌آموز کلاس ششم به شوک گفت: من و همکلاسی‌هایم منتظر زنگ تفریح بودیم که ناگهان شیشه‌های پنجره فروریخت و با صدای انفجار وحشتناک دیوار کلاس ترک برداشت و بر سرمان فروریخت، من خیلی ترسیده بودم فکر کردم زلزله شده با این حال سعی کردم زیر نیمکت پناه ببرم اما زیر آوار گرفتار شدم، سرم زخمی شده و کمرم هم درد می‌کند.


امیرحسین طالبی که در این حادثه سخت شوکه شده بود در حالی که پزشک او را معاینه می‌کرد بسختی توانست نامش را به یاد آورد. مادر او که با شنیدن وقوع این حادثه نگران شده بود، گفت: خدا را شکر می‌کنم که پسرم دچار آسیب جدی‌ای نشده است. او بیشتر شوکه شده که پزشکان امیدوارند بعد از مدتی به حالت عادی برگردد.
به گزارش خبرنگار شوک، دبستان فرهنگ که در عظیمیه شهر کرج قرار دارد به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تا اطلاع ثانوی تعطیل است. مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز نیز علت وقوع این حادثه را رانش زمین از سمت بیرون ساختمان مدرسه اعلام کرد و افزود: سست بودن لایه زیرین خاک محدوده مدرسه و ترک برداشتن عمیق کف خیابان به سمت مدرسه باعث ریزش دیوار کلاس شده است.


وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به سست بودن خاک این ناحیه، احتمال وقوع این حادثه پیش‌بینی نشده است، گفت: اتفاقاً در 20 روز گذشته با حضور کارشناسان این مسأله تحت بررسی قرار داشت که متأسفانه سرعت این اتفاق بیشتر شد.


این مقام مسئول درباره صدای انفجاری که شنیده شده بود به خبرنگار شوک گفت: باتوجه به رانش زمین و تخلیه هوای داخل آن، لوله‌های آب و گاز که در دیوار کلاس قرار داشت منفجر شده و صدای مهیبی را ایجاد کرده است.


دادستان استان البرز نیز که دستور ممنوعیت حضور در این مدرسه را صادر کرده است با حضور کارشناسان مربوطه در صحنه حادثه علت وقوع آن را تحت بررسی قرار داد.


این گزارش حاکی است، ساختمان‌های مجاور مدرسه که در حال نوسازی هستند با دستور مقامات مسئول برای حفظ ایمنی شهروندان ساکن در حال تخلیه است.


آنچه مسلم است شهرداری نیز به عنوان یکی از مقامات مسئول در وقوع این حادثه باید پاسخگو باشد اگرچه مسئولان آموزش و پرورش با سکوت خود در این‌باره سؤالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است. خاکبرداری‌های غیراصولی و بدون توجه به ریزش‌های احتمالی ازجمله مسائلی هستند که این روزها به دلیل نبود کارهای کارشناسانه صورت می‌گیرد و در این میان امنیت مردم را به خطر می‌اندازد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------