عاملان شرارت هاي مسلحانه در مشهد گردانده شدند



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

۳تن از عاملان شرارت هاي مسلحانه که با ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان، موجب اخلال در نظم و امنيت عمومي شده بودند و در کارنامه سياه خود اتهامات سنگيني مانند آدم ربايي، تيراندازي به مردم و مأموران، زورگيري و ... را دارند با صدور حکمي از سوي دادستان مشهد در محل هاي شرارت خود گردانده شدند.

به گزارش خراسان، صبح روز گذشته صدها تن از شهروندان در مناطق شهرک شهيدرجايي، شهرک شهيدباهنر و بولوارتوس تجمع کرده بودند تا شاهد خواري و زبوني اوباشي باشند که مدتي از شرارت هاي آنان آسايش نداشتند.

۳شرور معروف به سگ، فضولک و فرهاد که داراي سوابق کيفري متعدد بودند و در نزاع هاي مسلحانه و درگيري هاي دسته جمعي، خريد و فروش موادمخدر، زورگيري، شرخري و ... نقش داشتند، در حالي توسط مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي خراسان رضوي و همچنين معاونت اطلاعات سپاه پاسداران پس از مدتي فعاليت اطلاعاتي در چنگ قانون گرفتار شدند که برخي از آنان هنگام دستگيري نيز به سوي ضابطان قضايي شليک کردند. روز گذشته متهمان به شرارت و ايجاد ناامني در محاصره مأموران انتظامي در مکان هايي که اقدام به شرارت و قدرت نمايي مي کردند در معرض ديد مردم قرار گرفتند تا شاکيان و شهروندان شاهد خواري و زبوني آنان پس از دستگيري باشند.

 

اين در حالي بود که تعداد زيادي از مردم ضمن تقدير از دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و نظامي، خواستار صدور احکام قاطع قضايي براي آنان شدند. فرمانده انتظامي خراسان رضوي در حاشيه اجراي حکم دورگرداني متهمان که با صدور دستوري از سوي قاضي «غلامعلي صادقي» (دادستان عمومي و انقلاب مشهد) آغاز شده بود، گفت: يکي از اولويت هاي اساسي پليس براي برقراري نظم و امنيت در جامعه، برخورد جدي با عاملان اخلال در نظم عمومي است.

 

سرداربهمن اميري مقدم افزود: در همين راستا مأموران پليس اطلاعات و امنيت خراسان رضوي با همکاري گسترده کارآگاهان پليس آگاهي و همچنين نيروهاي نظامي موفق شدند ۳تن از عاملان اصلي شرارت، تيراندازي، اخاذي، آدم ربايي و ... را دستگير و به مراجع قضايي معرفي کنند. رئيس پليس خراسان رضوي اضافه کرد: پس از طرح موضوع در کميسيون مبارزه با اوباش با دستور دادستان مشهد حکم گرداندن اين افراد در جولانگاه هاي شرارتشان صادر شد که اين حکم امروز (ديروز) به اجرا در آمد.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي خراسان رضوي نيز گفت: اجراي اين گونه احکام که با حمايت هاي قاطع دستگاه قضايي همراه است، موجب شکستن ابهت پوشالي اوباش و عبرت آموزي ديگر مجرمان خواهد شد.

سرهنگ شيرمحمدي اضافه کرد: فضولک يکي از اتباع خارجي است که سوابق نزاع و درگيري مسلحانه، نگهداري سلاح گرم، حمل موادمخدر، زورگيري و .. را در محدوده شهرک شهيدرجايي، شهرک شهيدباهنر، مهرآباد، ۷۵متري و مهدي آباد مشهد در کارنامه سياه خود دارد که پس از ۳ماه تلاش در آذر سال ۹۲ دستگير شد.

وي تصريح کرد: فرهاد متهم ديگر نيز که داراي سوابقي مانند مفاسد اخلاقي، روابط نامشروع، شرخري، درگيري هاي متعددوخريد و فروش مواد است از عاملان اصلي اخلال در نظم و امنيت عمومي مشهد بود که پس از مدتي فعاليت اطلاعاتي در چنگ قانون گرفتار شد.

وي همچنين به چهار فقره سابقه زنداني شرور معروف به «سگ» نيز اشاره کرد و گفت: اين فرد که تير سال گذشته دستگير شد از اوباش مخوف مشهد بود که پس از يک درگيري مسلحانه با نيروهاي نظامي به دام افتاد و در جرايمي مانند آدم ربايي، شرب خمر، درگيري هاي مسلحانه، ايجاد رعب و وحشت، خريد و فروش سلاح و موادمخدر و ... نقش داشته است و در سال هاي ۸۴، ۸۵ و ۸۷ نيز در زندان تحمل کيفر کرده است.

فرمانده انتظامي مشهد هم در حاشيه اجراي اين حکم قضايي گفت: گرداندن افراد شرور در محل هايي که به گردنکشي و قدرت نمايي اقدام کرده اند، اين فرصت را براي شهروندان فراهم مي کند که افراد آسيب ديده از متهمان براي اعلام شکايت به دستگاه قضايي و پليس مراجعه کنند.سرهنگ حجت نيکمرام اضافه کرد: از سوي ديگر نيز چهره زبون و خوار اين گونه افراد به مردم نمايش داده مي شود تا شهروندان بدانند دستگاه قضايي و پليس در برخورد قاطع با چنين مجرماني از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد بود.

سابقه خبر
پرونده سياه متهماني که روز گذشته در شهرک هاي حاشيه شهر مشهد گردانده شدند، در چندين گزارش روزنامه خراسان به چاپ رسيد و همچنين گزارش هاي مختلفي هنگام دستگيري اوباش و درگيري آنان با نيروهاي نظامي و انتظامي در حالي در صفحه حوادث خراسان درج شد که شرور معروف به «سگ» مرداد گذشته پس از تکميل پرونده اش در شعبه ۹۰۴ دادسراي انقلاب به اتهام «محاربه» محاکمه شد.

اخبار حوادث - روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------