آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

جعل عنوان مامور تعزیرات برای اخاذی



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری سارقینی در پوشش ماموران اداره تعزیرات در تهران خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه 'داوود فـرد' خاطر نشان کرد: پرونده ای در خصوص شکایت تعدادی از بنگاه داران املاک منطقه جنت آباد، از حضور چند نفر تحت عنوان 'مامور اداره تعزیزات' به مغازه های آنها و تهدید به پلمپ و اخاذی در دادسرای ناحیه 34تهران تشکیل شد.

وی اظهار کرد: در اظهارات شاکیان پرونده مشخص شد در طول روز 4 دیماه به صورت زنجیره ای، توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پرشیا نقره ای رنگ که خود را مامورین اداره تعزیرات معرفی کرده اند، مورد اخاذی قرار گرفتند.

فرد در تشریح نحوه فعالیت این سارقان ادامه داد: سارقان با مراجعه به بنگاه داران املاک از آنان درخواست تنظیم یک قرارداد اجاره منزل، بدون ثبت کد رهگیری کرده و پس از قبول این تقاضا از سوی مغازه دار و انجام تخلف، با ارائه مدارک جعلی اقدام به نصب بنر پلمپ و اخاذی مبلغ هجده میلیون ریال از صاحبان مغازه کرده اند.

وی گفت: در تماس تعدای از مغازه داران این محدوده با یکدیگر مشخص شد، از همه آنان به همین شیوه اخاذی شده است.

وی با بیان اینکه مالباختگان با مراجعه به اداره تعزیرات، از جعلی بودن هویت دو مامور آگاه شدند افزود: هیچگونه دستورالعمل و یا قانونی در خصوص پرداخت نقدی جریمه به مأمورین اساسا وجود ندارد و هرگونه دریافت پول از سوی مامورین تخلف و جرم محسوب می شود.

به گفته کارآگاه فرد، کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته تعدادی از بنگاه های محل مراجعه ماموران قلابی، شماره پلاک خودرو پرشیا نقره ای و مالک خودرو بنام 'مجید. ر' (24 ساله) در منطقه شهریار شناسایی شده و در ادامه تحقیقات دریافتند که 'مجید . ر'، پسرخوانده یکی از مجرمین سابقه دار بنام 'رضا . ش' (38 ساله) است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با موادمخدر، کلاهبرداری و تحت عنوان مامور، دستگیر و روانه زندان شده است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با شناسایی تصویر 'رضا . ش' به عنوان یکی از مأمورین قلابی، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و پس از اطمینان از حضور وی و مجید در محل سکونتشان، هر دو نفر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر متنابهی از انواع مهرها متعلق به مراکز دانشگاهی، مراکز قضایی، برگ های خام و جعل شده ویژه مأموریت مراکز انتظامی، نظامی و همچنین تجهیزات مورد استفاده در جعل اسناد، کشف شد.

وی ادامه داد: با اعتراف رضا به دهها فقره اخاذی مشابه در سایر مناطق شهر تهران و معرفی همدست خود بنام 'اسدالله . ر' ( 40 ساله )، مخفیگاه اسدلله در منطقه قلعه حسن خان نیز شناسایی و او نیز در همان روز دستگیری رضا و مجید، دستگیر و هر سه متهم برای انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در محدوده خیابان های افسریه، آزادی و جنت آباد اقدام به اخاذی می کردند، افزود: شاکیانی که بدین شیوه مورد اخاذی قرار گرفتند، برای شناسایی متهمین و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
اخبار حوادث - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------