شلیک مرگ به جوان ایرانی در سوئد



معمای قتل مسلحانه در سوئد که جوانی ایرانی از سوی سه مرد تیرانداز هدف گلوله قرار گرفته و از پای درآمده بود هنوز حل نشده است.

این جنایت مسلحانه 11 بهمن ماه سال جاری در شهر «مالمو»ی سوئد رخ داد و در آن سه مرد با آتش گشودن به سمت جوان 30 ساله ایرانی وی را هدف قرار دادند.

 

ماجرای تیراندازی‌های خونین ساعت 17 و 45 دقیقه 31 ژانویه به پلیس مالمو که سومین شهر بزرگ سوئد است مخابره شد و مأموران با اعزام به پارکینگ مرکز خرید «موبیلیا» خود را در برابر یک قتل دیدند.

 

جوانی غرق در خون به بیمارستان انتقال یافت و هنوز ساعت 8 شب نشده بود که تسلیم مرگ شد. بازرس جنایی سوئد بعد از بررسی قتلگاه جوان ایرانی پی برد وی برای خرید غذا وارد رستورانی شده بود اما پیش از اینکه سفارش خود را تحویل بگیرد سه مرد مسلح به سمت او آتش گشوده‌اند.

 

جوان ایرانی که مردان مسلح را پیش روی خود دیده بود با سرعت پا به فرار گذاشت تا بتواند خود را نجات دهد اما عاملان جنایت دست از شلیک نکشیده تا جایی که یکی از خودروهای گذری نیز هدف گلوله آنان قرار گرفت.

 

قربانی جنایت در این صحنه تعقیب و گریز خود را به پارکینگ مرکز خرید رسانده و همان‌جا بود که هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

 

بازرس جنایی در تحقیقات محلی، اطلاعاتی از سه مرد جنایتکار به دست نیاورد و تنها شنید که مردان مسلح بعد از قتل جوان ایرانی سوار بر «بی.ام.و» سیاه رنگ شده و گریخته‌اند.

 

مأموران پلیس سوئد برای پیدا کردن انگیزه مردان مسلح در حمله به جوان ایرانی تجسس‌های خود را روی شخصیت مقتول متمرکز کردند و پی بردند وی عضو باندی مخوف بوده و در سال 2009 میلادی دادستان سوئد را هدف حمله‌ای قرار داده و به همین خاطر دستگیر و به 5/3 سال زندان محکوم شده بود که البته دادگاه استیناف دوران محکومیت وی را یک سال افزایش داد.

 

جوان ایرانی با آزادی از زندان با مشخصات جدیدی که از دولت سوئد دریافت کرده بود به شهر «امئو» رفته تا ناشناس زندگی کند اما در این شهر دلباخته دختری جوان شد و در دوئل عشقی دست به چاقو برد و همین رازش را فاش کرد و مجبور شد به شهر «لندسکرونا» برود اما در آنجا نیز به خاطر کتک‌کاری تحت پیگرد قرار گرفت تا اینکه راهی مالمو شد.

 

این شاخه تحقیقی فاش کرد جوان ایرانی با وجود داشتن سن کم 25 بار به زندان افتاده است و برادرش نیز در سال 2010 جوانی 23 ساله را که از تبهکاران بود به قتل رسانده و باید 18 سال در زندان بماند.

 

بنابر این گزارش، بازرس جنایی سوئد دستور داده است تا پلیس بتواند رابطه بین جرایم جوان ایرانی و مردان مسلح را پیدا کرده و این قاتلان را به دام اندازد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------