کلاهبرداري باعنوان واريزسود سهام عدالت



رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي از روند رو به رشد کلاهبرداري از شهروندان تحت عنوان واريز سود سهام عدالت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي با بيان اين مطلب گفت: اخيرا تعدادي از کلاهبرداران فضاهاي مجازي با ارسال پيامک هايي تحت عنوان واريز سود سهام عدالت، برخي افراد ساده لوح را پاي دستگاه هاي عابربانک مي کشانند و پس از آن که به مشخصات و رمز بانکي طعمه ها دسترسي مي يابند همه موجودي حساب بانکي آنان را به سرقت مي برند.

 

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اين که پرونده هاي تعدادي از مالباختگان در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي خراسان رضوي در حال رسيدگي است، تصريح کرد: بررسي اين پرونده ها نشان مي دهد که کلاهبرداران پس از ارسال پيامک با طعمه هاي خود تماس مي گيرند و از آنان مي خواهند براي دريافت سود سهام عدالت پاي دستگاه خودپرداز بروند و سپس با همان شگردهاي قبلي و استفاده طعمه از منوي انگليسي دستگاه، به همه موجودي حساب بانکي شهروندان دستبرد مي زنند.

سرهنگ بيدمشکي به شناسايي چند تن از عاملان اين گونه کلاهبرداري ها و تحت تعقيب قرار گرفتن آنان نيز اشاره کرد و افزود: با اين که کلاهبرداري هاي مذکور از استا ن هاي مختلف کشور انجام مي شود، پليس خراسان رضوي با رديابي هاي اطلاعاتي تاکنون برخي از متهمان را شناسايي کرده است و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري آگاهي خراسان رضوي بررسي هاي پليسي خود را در اين باره آغاز کرده اند.

وي همچنين با بيان اين که در حال حاضر هيچ برنامه اي براي پرداخت سود سهام عدالت از سوي دولت مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: شهروندان به هرگونه پيامک با اين عنوان و يا پرداخت مبالغ جايزه و غيره بي اعتنا باشند و هيچ گاه پاي دستگاه هاي خودپرداز نروند چرا که براي واريز مبلغي به حساب افراد هيچ نيازي به حضور آنان پاي دستگاه خودپرداز نيست.

 

به ويژه آن که کلاهبرداران براي آن که طعمه ها متوجه کلاهبرداري نشوند با چرب زباني و بهانه هاي واهي از آنان مي خواهند منوي انگليسي دستگاه را انتخاب کنند چون بسياري از شهروندان با زبان انگليسي ناآشنا هستند. سرهنگ بيدمشکي در پايان افزود: شهروندان هرگونه کلاهبرداري با شيوه هاي مذکور را با تلفن ۱۸۳۷۰۰ با پليس آگاهي در ميان بگذارند.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------