سرقت ٥/٢میلیاردی خواستگار قلابی از خانواده ٣دختر



خواستگار قلابی بعد از جلب اعتماد خانواده دختران جوان به خانه‌های آنها دستبرد می‌زد.

او بعد از ٥/٢میلیاردتومان سرقت بازداشت شد. به گزارش خبرنگار ما، ماموران اواخر شهریور در جریان سرقت از خانه‌ای در قیطریه قرار گرفتند و بعد از حضور در محل فهمیدند سارق یا سارقان بیش از دومیلیاردتومان اموال داخل منزل از قبیل طلا و جواهرات، ده‌هاسکه طلا، البسه مارک‌دار، چنددستگاه گوشی تلفن‌همراه مدل بالا و... را سرقت کرده‌اند مالباخته پس از معرفی به پایگاه یکم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «همراه تمامی اعضای خانواده به یکی از شهرهای شمال کشور سفر کردیم و پس از بازگشت متوجه سرقت شدیم.»

 

کارآگاهان در جریان بررسی‌ها اطمینان پیدا کردند سارق یا سارقان از نبود اعضای این خانواده اطلاع داشتند و در حالی‌که کلید در ورودی مجتمع و واحد آپارتمانی را در اختیار داشتند، بدون تخریب در وارد ساختمان شده و سرقت را انجام داده‌اند. در ادامه معلوم شد جوانی به نام حامد چندی پیش با دختر مالباخته آشنا شده، به وی پیشنهاد ازدواج داده است.

 

مالباخته درباره حامد گفت: «چندی‌پیش متوجه شدم جوانی به دخترم پیشنهاد ازدواج داده و بر این موضوع پافشاری دارد. برای آشنایی با این جوان از او دعوت کردم و «حامد» همراه خواهرش که حدودا ٣٠ساله بود به منزل ما آمدند. حامد که خودش را دانشجو معرفی کرد، مدعی بود پسر یکی از کارخانه‌داران سرشناس است و پدرومادرش در تهران سکونت ندارند. به همین علت برای آشنایی اولیه، همراه خواهرش آمده است.

 

حامد همچنین گفت پدرش برای او آپارتمانی در شهرک‌غرب خریده و او آنجا زندگی می‌کند. من برای بررسی موضوع به این خانه رفتم و مطمئن شدم حامد راست گفته است.»مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: «از زمان وقوع سرقت از «حامد» هیچ خبری نداریم و تصور می‌کنم او نزد پدرومادرش رفته باشد.»کارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده درباره «حامد» به محل زندگی وی در شهرک‌غرب رفتند و اطلاع پیدا کردند واحد مسکونی مورد ادعای حامد، استیجاری و همزمان با زمان سرقت از منزل مالباخته، تخلیه شده است.


در ادامه، محل سکونت خانواده حامد در منطقه سه‌راه‌آذری شناسایی و در تحقیق از آنها مشخص شد این جوان ٢٣ساله حدود یک‌سال پیش با دختری جوان آشنا شد و قصد داشت با او ازدواج کند، اما وقتی با مخالفت خانواده مواجه شد با خانواده‌اش قطع رابطه کرد. همزمان با رسیدگی به پرونده سرقت دومیلیارد‌تومانی، بررسی پرونده‌های مشابه مشخص کرد دومالباخته دیگر نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند و از آنها حدود ٤٥٠میلیون‌تومان دزدی شده است.

 

با توجه به شباهت پرونده‌های سرقت منازل در مناطق قیطریه، نارمک و دهکده المپیک، تصاویر حامد به دومالباخته دیگر نشان داده شد. یکی از آنها، حامد را به‌عنوان خواستگار دختر خود معرفی کرد اما دختر مالباخته دیگر وی را نه به‌عنوان خواستگار، بلکه به‌عنوان یکی از بستگان خواستگارش مورد شناسایی قرار داد. با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده درخصوص حضور دومین خواستگار قلابی در پرونده، تصاویر این شخص استخراج و با تحقیق از خانواده حامد، مشخص شد این شخص جوانی ٢٠ساله به نام «فرشید» است و او و حامد پسردایی و پسرعمه هستند.


کارآگاهان در ادامه به محل سکونت فرشید رفتند و متوجه شدند او نیز مانند حامد متواری شده است. تحقیقات برای دستگیری فرشید و حامد در دستور کار قرار داشت تا اینکه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند فرشید همراه تعدادی از دوستانش برای تفریح به یکی از شهرهای شمالی رفته است. سرانجام این متهم هنگام بازگشت به تهران دستگیر شد. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به همدستی با حامد اعتراف و همدستش به نام سمیرا (٣١ساله) را معرفی کرد. با اعترافات به‌دست‌آمده از فرشید، حامد و سمیرا نیز در منطقه سعادت‌آباد، دستگیر شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------