آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کلاهبرداری بزرگ تبهکار البرز از دوستداران میراث فرهنگی/ ساخت اجساد مومیایی با مصالح ساختمانی



فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با ساختن اجساد مومیایی تقلبی در نظرآباد و فروش آنها به افراد دوستدار میراث فرهنگی و یا افراد ساده‌لوح از این طریق به کسب درآمدهای میلیاردی می‌پرداخت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی کامرانی‌صالح گفت: در پی دریافت گزارش از یک مرکز نگهداری میراث فرهنگی در نظرآباد مبنی بر فروش اجساد مومیایی باستانی و قدیمی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به احتمال فعالیت یک باند جعل و کلاهبرداری در خصوص فروش اشیای عتیقه بلافاصله تحقیقات در این خصوص آغاز شد و پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع در ارتباط با فعالیت یک نفر در فروش اجساد مومیایی جعلی، اکیپی از ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نظرآباد جهت بررسی موضوع به محل فعالیت متهمان واقع در یکی از روستاهای دوردست این منطقه اعزام شدند.

کامرانی‌صالح افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی پس از شناسایی مخفیگاه متهم و محاصره آن مکان، وی را در حالی که قصد معامله یک جسد مومیایی را داشت دستگیر کرده و از داخل منزل وی مقادیری مصالح ساختمانی، مواد مومیایی و چندین جسد مومیایی شده جعلی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان اظهار داشت: نامبرده پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد که در سال 80 نیز از طریق پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ به جرم مومیایی کردن جسد جعلی دستگیر شده و پس از سپری شدن مدت محکومیتش و آزادی از زندان با توجه به تبحری که در این امر داشته با درست کردن اجساد مومیایی تقلبی و فروش آنها به عنوان اجساد مومیایی باستانی و قدیمی به معامله‌های میلیاردی می‌پرداخته است.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------