شکار قرقی‌های تبهکار در خواب زمستانی



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

اعضای باند قرقی‌ها که در چشم برهم زدنی خودرو‌های مدل بالا را می‌دزدیدند،توسط پلیس آگاهی مازندران شکار شدند.

چهار عضو این شبکه از سارقان برای انتخاب طعمه‌های خود در خیابان‌های ساری پرسه می‌زدند و با انتخاب خودرو‌هایی که روشن مانده بود، بسرعت نقشه خود را اجرایی می‌کردند.


 40 روز پیش مرد جوانی در حالی‌که بشدت ترسیده بود و مضطرب و نگران نشان می‌داد خود را به مأموران پلیس رساند و  ادعا کرد دو مرد جوان همراه یک زن به او حمله کرده و خودروی 206 وی را به سرقت برده‌اند.


این مرد درباره چگونگی سرقت به مأموران گفت: از محل کارم به طرف خانه برمی‌گشتم، هوا تقریباً داشت تاریک می‌شد. زن جوانی کنار خیابان ایستاده بود و زیر باران خیس شده بود، از روی دلسوزی توقف کرده و او را سوار کردم چون مسیرش با راه من یکی بود خواستم او را تا محل زندگی‌اش ببرم.


دقایقی بعد از حرکت بود که تلفن همراه او زنگ خورد، او با عذر‌خواهی از اینکه اتفاقی برای یکی از اعضای خانواده‌اش رخ داده و مجبور است مسیرش را تغییر دهد خواست پیاده شود. چون او مضطرب و نگران بود پیشنهاد دادم تا محل موردنظر او را برسانم، وقتی به نشانی اعلام شده از طرف او رسیدیم توقف کردم تا پیاده شود وقتی در را باز کرد تا پیاده شود ناگهان دو مرد جوان قوی هیکل بسرعت سوار شده و بدون هیچ حرفی مرا زیر مشت و لگد گرفتند، آنها سپس مرا از خودرو بیرون انداخته و خودرو را با خود بردند.


با توجه به اطلاعاتی که این مرد پولدار از مشخصات ظاهری و محل وقوع حادثه در اختیار مأموران قرار داده بود، پلیس تجسس برای به‌دست آوردن ردی از دزدان خودرو را در دستور کار قرار داد.


در حالی‌که اقدامات تجسسی مأموران برای شناسایی متهمان ادامه داشت گزارش‌هایی از سرقت چند خودروی مدل بالا و گرانقیمت به مأموران آگاهی استان مازندران ارائه شد.
بررسی شیوه ارتکاب سرقت‌ها مشخص کرد در همه آنها دزدان یا با طعمه قرار دادن یک زن، خودرو را از چنگ صاحبش درآورده و به سرقت برده‌اند یا اینکه صاحب خودرو برای لحظه‌ای خودرو را به حالت روشن ترک کرده و در این مدت که کمتر از دو دقیقه بود خودرو‌اش دزدیده شده است.


کارآگاهان با احتمال اینکه در همه سرقت‌ها ردپای یک گروه دیده می‌شود، عملیات ردیابی خود را روی این موضوع متمرکز کردند. برای یافتن ردی دوربین‌های سطح شهر و نقاطی که سرقت‌ها در آن منطقه صورت گرفته بود از سوی مأموران تحت بررسی و تحقیق قرار گرفت.مأموران دریافتند در تصاویر ثبت شده در این دوربین‌ها یک مرد قوی هیکل  همزمان با ترک کردن خودرو توسط صاحب اصلی سوار بر خودرویی به محل سر رسیده و در چشم برهم‌زدنی خودروی مدل بالا به سرقت می برد.


با انجام کاوش‌های تخصصی روی این تصاویر مشخصات دزد مورد نظر ردیابی و مشخص شد که او ابوالقاسم معروف به آرش و از دزدان با سابقه شهر ساری است.در مرحله بعدی تجسس‌ها بود که مأموران موفق شدند مخفیگاه این دزد حرفه‌ای را در منطقه مرکزی شهر ساری به‌دست آورده و آنجا را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود درآوردند.


کارآگاهان نیمه شب چهارشنبه 13 اسفندماه امسال اطمینان پیدا کردند مرد تبهکار در مخفیگاه خود است و در یک غافلگیری وارد آنجا شده و در حالی‌که متهم در خواب بود او را بازداشت کردند.


این مرد در بازجویی‌های پلیسی سعی کرد با ارائه اطلاعات نادرست خود را بیگناه نشان داده و مسیر تحقیقات پلیس را به بیراهه بکشاند اما وقتی دانست مأموران مدارک غیرقابل انکاری دارند لب به اعتراف گشود و ماجرای سرقت‌ها را به گردن گرفت.


وی در اعترافات خود گفت: ما به دو شیوه متفاوت سرقت می‌کردیم؛ گاهی اوقات در خیابان‌های شهر گشت می‌زدیم و بلافاصله با دیدن خودروی مدل بالا که روشن کنار خیابان رها شده بود، بسرعت وارد عمل شده و نقشه خود را عملی می‌کردیم. در شیوه دوم وقتی از روش نخست موفق به سرقت نمی‌شدیم زن جوانی به نام معصومه را که در خیابان با او آشنا شده و وارد گروه خودمان کرده بودیم به‌عنوان طعمه سر راه رانندگان خودرو‌های مدل بالا قرار می‌دادیم. او به بهانه‌های مختلف سر راه آنان قرار  می گرفت و سوار خودرو می‌شد و ما به تعقیب او می‌پرداختیم. در بین راه وقتی خودرو به منطقه خلوتی می‌رسید، ما وارد عمل شده و بعد از متوقف کردن خودرو، راننده را کتک زده و آن را می‌دزدیم.


باتوجه به این اعترافات و راهنمایی‌های او سایر همدستانش نیز شناسایی شدند و پلیس وارد عمل شده و سه زن و مرد دیگر را نیز بازداشت کرد.یکی از تبهکاران مکانیک باتجربه‌ای است که بعد از سرقت خودرو، آن را در مدت زمانی کمتر از چند ساعت اوراق کرده و همراه دیگر همدستانش، آنها را به مالخرها می‌فروختند.پلیس آگاهی تاکنون مقدار زیادی از لوازم اوراق شده خودرو‌های سرقتی را از مخفیگاه متهمان کشف کرده‌اند.


سرهنگ عظیمی رئیس پلیس آگاهی مازندران از کسانی که به این شیوه خودروهایشان به سرقت رفته است خواست برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی مازندران مراجعه کنند.به دستور بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده، متهمان با صدور قرار قانونی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران آگاهی قرار گرفتند.سرهنگ عظیمی به صاحبان خودرو‌ها توصیه کرد حتماً هنگام ترک کردن خودرو‌هایشان از قفل بودن در‌های آن اطمینان حاصل کنند.


وی همچنین گفت: لازم است رانندگان از قفل پدال یا قفل فرمان استفاده و خودروی خود را به سیستم‌های ضد سرقت مجهز کنند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------