دزدی اینترنتی به خاطر بیماری همسر



کارمند جوان وقتی متوجه شد قادر به تهیه هزینه درمان همسرش نیست، سناریوی سرقت اینترنتی از حساب همکارش را طراحی کرد.

راز اقدام این مرد با طرح شکایتی از سوی مالباخته و در تجسس‌های پلیس فتای قائمشهر فاش شد.


بنا بر این گزارش، چندی پیش کارمند یکی از ادارات شهرستان قائمشهر وقتی برای خرید قصد داشت از کارت عابربانکش استفاده کند در کمال تعجب متوجه شد پول موجود در حسابش برای پرداخت کافی نیست.


او که از این پیشامد تعجب کرده بود با مراجعه به باجه عابربانک موجودی حسابش را بررسی کرد و دریافت که 40 میلیون ریال از حسابش کسر شده است. مرد مالباخته وقتی برای جویا شدن علت این اتفاق به بانک مراجعه کرد در آنجا به او گفتند چند روز پیش این میزان پول به صورت اینترنتی از حساب انتقال یافته است.


بدین ترتیب وی با مراجعه به مأموران پلیس فتای قائمشهر شکایتی را در این باره ارائه کرد.
با توجه به اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار مأموران قرار داده بود تجسس‌های تخصصی در این باره آغاز شد.


در حالی که مأموران پلیس فتای قائمشهر عملیات مهندسی معکوس برای رسیدن به دزد اینترنتی را در دستور کار خود قرار داده بودند، سرانجام مشخصات عامل برداشت پول فاش شد.


در تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد او از همکاران و دوستان نزدیک مرد مالباخته است. با فاش شدن راز این مرد پلیس او را بازداشت کرد و تحت بازجویی قرار داد.


مرد کارمند با انکار هر گونه اطلاعی از ماجرای سرقت اینترنتی از حساب دوستش سعی کرد خود را بیگناه جلوه دهد اما وقتی با ارائه مدارک و مستندات غیرقابل انکار پلیس روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود.


وی در این باره به مأموران گفت: به خاطر بیماری همسرم نیاز شدیدی به پول داشتم، هزینه درمان او خیلی زیاد بود. چندی پیش وقتی همکارم کارت عابربانک خود را به من داد تا قبضش را پرداخت کنم ناگهان یک فکر شیطانی در ذهنم جرقه زد؛ رمز دوم کارت او را فعال کردم.


مدتی بعد در حالی که تصور می‌کردم دیگر کسی متوجه نخواهد شد، به صورت اینترنتی از حساب او برداشت کردم. فقط می‌خواستم این پول را برای درمان همسرم هزینه کنم الان هم پشیمانم.


بنابر این گزارش، سرهنگ «قدمی» فرمانده پلیس قائمشهر در این ارتباط  به شهروندان هشدار داد: از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب خود به دیگران خودداری کرده و به هیچ عنوان رمز حساب خود را کنار کارت بانکی خود نگهداری نکنند و در صورتی که احتیاج به کمک گرفتن از دیگران در انجام عملیات بانکی دارند، حتماً پس از اتمام کار نسبت به تغییر رمز حساب خود اقدام کنند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------