مرگ جوانی بر اثر سقوط سنگ در معدن اصفهان



یک جوان حدود 30 ساله که بعد از ظهر دوشنبه سنگی بزرگ در معدن شن مهیار در شهرستان شهرضا استان اصفهان بر روی او سقوط کرد، بامداد سه شنبه با وجود بیش از9 ساعت تلاش امدادگران، جان باخت. 

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ساعت 15 روز گذشته براثر سقوط سنگ در معدن شن مهیار بر روی کابین یک دریل سنگ شکن، راننده این وسیله در زیر سنگ گرفتار شد.
 
غفور راستین افزود: پس از اعلام این حادثه واحدهای امداد اورژانس 115 از شهرضا و مبارکه و نیروهای آتش نشانی و هلال احمر به سرعت به محل اعزام شدند و به دلیل اینکه سنگ فرود آمده بسیار سنگین و غیرقابل جابه جایی بود اقدامات درمانی برای فرد انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه این سنگ بر ناحیه شکم و اندام تحتانی این راننده جوان سقوط کرده بود، اظهار داشت: اندام تحتانی سمت چپ مصدوم بین دستگاه سنگ شکن و سنگ گیر کرده بود و عوامل امدادی دید کافی از وضعیت وی نداشتند و خون در محل اطراف سنگ جاری بود.
 
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: برای جبران خونریزی، چندین واحد خون از گروه خونی فرد مصدوم توسط تکنسین های اورژانس به وی تزریق و سرم درمانی، لوله گذاری و تزریق داروهای احیا بر روی فرد حادثه دیده انجام شد.
 
وی بیان کرد: عوامل امداد و نجات حاضر در محل، از جک برای جابه جایی سنگ استفاده کردند اما سنگ به دلیل وزن زیاد هیچ حرکتی نکرد.
 
راستین با اشاره به تصمیم نهایی برای قطع پای مصدم و رهاسازی وی افزود: ساعت 12 شب گذشته تیمهای بیهوشی و ارتوپد به محل آمدند اما هنگام حضور آنها، فرد گرفتار دچار ایست قلبی ریوی شد، با این وجود تیم پزشکی که راهی جز قطع پای مرد جوان نداشتند پایش را قطع و او را آزاد کردند و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان اعزام شد.
 
وی زمان این عملیات نجات را نزدیک به ساعت 12 شب گذشته عنوان کرد و گفت: متاسفانه تلاش تیم های امدادی برای احیای فرد حادثه دیده در مسیر بیمارستان بی نتیجه ماند و این جوان جان خود را از دست داد.
اخبار حوادث - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------