آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

تکرار دستبردهای شبانه به مغازه‌های بازار تهران



دستبردهای شبانه به مغازه‌های بازار تهران هنوز ادامه دارد و این‌بار دزدان پنج مغازه دیگر در پاچنار را خالی کردند.وقتی شب چهارشنبه 20 اسفندماه دزدان با حمله خاموش به 9 مغازه در بازار تهران از چهار مغازه به سرقت میلیونی دست زدند، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که دو شب دیگر این سرقت‌ها ادامه یابد.

روش دزدان عجیب بود، آنها فقط سراغ گاوصندوق‌ها می‌رفتند و در تاریکی شب و آسودگی از اینکه خطری تهدیدشان نمی‌کند یا گاوصندوق‌ها را با خود می‌بردند یا آن را در همان سکوت شبانه بازار تخریب می‌کردند و محتوایش را به سرقت می‌بردند.در شب نخست، 9 مغازه خرازی و فرش‌فروشی مورد دستبرد قرار گرفت که در آن دزدان قفل‌ها را بریده و تنها سراغ گاوصندوق‌ها می‌رفتند که به گفته یک مقام پلیسی، در مجموع 15 میلیون تومان پول و 800 میلیون تومان چک دزدیده شده بود و البته این سرقت‌ها تنها از چهار مغازه صورت گرفته و در پنج مغازه دیگر دزدان دست خالی مانده بودند.


سرقت از دو لباس‌فروشی
در حالی که پلیس تهران ردیابی‌های گسترده‌ای را آغاز کرده بود، شب 24 اسفند ماه دزدان با همان روش و در تاریکی شب به دو مغازه لباس‌فروشی در بازار کفاش‌ها دستبرد زدند و گریختند. شگرد دزدان در این دو سرقت نیز همانی بود که چهار شب پیش استفاده شده بود و پلیس با نمونه‌برداری و انگشت‌نگاری به ردیابی‌های تخصصی دست زد.


3 سرقت از بنکداری‌ها
صبح دیروز - 26 اسفند ماه - وقتی مغازه‌داران در بازار سیدولی به سر کار خود رفتند، در جریان سه سرقت شبانه قرار گرفتند.این بار روش فرق داشت، چرا که دزدان کرکره‌های برقی را با تمام توان بالا داده بودند و در سرقت محتویات گاوصندوق‌ها از کلید یدک استفاده کرده و بعد از دستبردهای میلیونی، کلیدها را روی گاوصندوق‌ها جا گذاشته بودند.

 

وقتی ماجرای این سرقت‌های عجیب به پلیس مخابره شد، تیم‌های کلانتری در محل حاضر شدند و دیدند دزدان در یکی از مغازه‌ها با بریدن قفل‌های کرکره نفوذ کرده و با کلید در

گاوصندوق‌ها را باز کرده، سپس هرچه روی میز فروشندگان بود را هم با خود برده بودند.


در روش دیگر، مأموران دیدند که دزدان دو مغازه را که کرکره برقی داشتند، با زور بازو که حتی اثر فشار انگشتان‌شان روی کرکره‌ها دیده می‌شد، بالا داده‌اند و با کلید یدک گاوصندوق‌ها را باز کرده و محتوای آن را به سرقت برده‌اند.

 

بنا بر این گزارش، از همان شب نخست سرقت‌ها فرضیه‌ها بر این پایه بود که گروهی پنج نفره با آگاهی از جزئیات فعالیت این مغازه‌دارها و در حالی که می‌دانستند نگهبانان خصوصی بازار در چه ساعاتی از وظیفه خود غافل هستند، دست به این دستبردهای شبانه زده‌اند.«یوسف خدری» فروشنده بنکداری کفش در پلاک 16 کوچه سیدولی پاچنار به شوک گفت: نزدیک به 300 میلیون چک و 3 میلیون تومان پول نقد، لپ‌تاپ و مدارک‌مان را از داخل گاوصندوق و روی میز بنکداری سرقت کرده‌اند.

 

وی افزود: عجیب اینکه هیچ‌کدام از قفل‌های بنکداری شکسته نشده و گاوصندوق با کلید باز شده است و دزدان با وجود برقی بودن کرکره‌ها با قدرت زیاد و با فشار آن به سمت بالا توانسته‌اند آن را باز کنند و به داخل مغازه وارد شوند.این فروشنده با نگرانی ادامه داد: روبه‌روی مغازه‌مان دوربین مداربسته وجود دارد که فعلاً بازبینی نشده است.


«رسول باربندان» صاحب کفشداری پلاک 22 نیز گفت: صبح ساعت 5/8 وقتی کرکره‌های مغازه را که به صورت برقی است بالا بردم، دیدم داخل مغازه به هم ریخته و گاوصندوق با کلید باز شده است و در وسط مغازه قرار دارد و نزدیک به 10 میلیون تومان پول، مدارک و اسناد مغازه را به سرقت برده‌اند.

 

وقتی با مأموران تماس گرفتیم، 15 دقیقه بعد سرهنگ الماسی رئیس کلانتری 113 بازار همراه یک مأمور به مغازه‌ام آمدند و محل را تحت بررسی قرار دادند و بعد از ساعاتی گروه تشخیص هویت برای انگشت‌نگاری و نمونه‌برداری آمدند.«مهدی نجفی موسوی» مغازه‌دار پلاک 28 نیز گفت: ساعت 8 صبح وقتی به مغازه آمدم، با قفل‌های شکسته مواجه شدم، با بالا دادن کرکره‌ها و به‌هم‌ریختگی مغازه متوجه سرقت شدم.

 

گاوصندوق وسط مغازه انگار با کلید یدک باز شده است، نزدیک به 100 میلیون چک و 10 میلیون تومان پول به سرقت رفته است.در پی این ماجرا در تاریخ 24 اسفند ماه هم از دو تا مغازه روبه‌روی آتش‌نشانی سرقت کرده‌اند که مورد بررسی مأموران قرار دارد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------