خال صورت، زورگیران را به دام انداخت



اخبار,اخبار حوادث, زورگیری

جوان سابقه داری که با همدستی دوستانش باند تبهکاری تشکیل داده و اموال ده‌ها شهروند را زورگیری کرده بود فکر نمی‌کرد خال روی صورتش باعث دستگیری خودش و همدستانش شود.

چندي پيش به كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي خبر رسيد چند جوان موتورسوار با شيوه‌هاي گوناگون از شهروندان زورگيري مي‌كنند. اين اطلاعات حاكي از آن بود كه تبهكاران در جريان زورگيري‌هايشان گوشي تلفن همراه، گردنبند و كيف طعمه‌هايشان را سرقت كرده و سوار بر موتورسيكلت از محل سرقت مي‌گريزند. در چنين شرايطي تحقيقات براي شناسايي سارقان آغاز شد.


نخستين گام تحقيق از مالباختگان بود.

اكثر شاكيان به‌دليل رعب و وحشتي كه در جريان اين زورگيري‌ها در دل‌شان افتاده بود نتوانسته بودند به خوبي چهره سارقان را ببينند اما يكي از آنها كه دانشجويي جوان بود چهره سارقان را ديده و به‌خاطر سپرده بود. او درباره آنچه رخ داده بود به پليس گفت: بالاتر از ميدان پونك قدم مي‌زدم كه 2موتورسيكلت هوندا125 كه 4سرنشين داشت به من نزديك شدند و در يك لحظه يكي از ترك نشينان كيفم را كه داخلش جزوه‌هاي دانشگاه، كيف پول و گوشي تلفن همراه بود قاپيد. وي ادامه داد: چند دقيقه قبل از سرقت سارقان را ديده بودم و چهره‌شان را به خوبي به ياد دارم.

او در ادامه گفت: يكي از سارقان روي صورتش خال داشت. با اطلاعاتي كه دانشجوي مالباخته در اختيار كارآگاهان قرار داد تصوير فرضي يكي از متهمان ترسيم و در نهايت معلوم شد او جواني 26ساله به نام مهدي است كه پيش از اين بارها به اتهام كيف قاپي، زورگيري و سرقت‌هاي مقرون به آزار و اذيت دستگير و زنداني شده است. همچنين اطلاعات ثبت شده از او در بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار نشان مي‌داد او اسفندماه سال92 از زندان آزاد شده و با همدستي 3مجرم سابقه دار ديگر باند سرقت تشكيل داده است.

با شناسايي اعضاي اين باند سرقت كارآگاهان مخفيگاه آنها را در منطقه اسلامشهر شناسايي و در عملياتي ضربتي آنها را دستگير كردند. دستگير‌شدگان در جريان بازجويي‌هاي اوليه به ده‌ها فقره موبايل قاپي، زورگيري، كيف قاپي و گردنبندقاپي در بيشتر مناطق تهران اعتراف كردند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با وجود اعترافات اوليه متهمان، بررسي‌ها نشان مي‌دهد آنها در سرقت‌هاي ديگري نيز دست دارند به همين دليل بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش آنها را صادر كرد. از اين‌رو از شهرونداني كه از اعضاي اين باند شكايتي دارند دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان و اعلام شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------