انهدام باند سارقان مسلح طلافروشي در بوشهر



با دستگيري سه سارق حرفه‌اي مسلح كه در ايام نوروز سه طلافروشي در استان بوشهر را مورد سرقت مسلحانه قرار داده بودند، باند حرفه‌اي سرقت از طلافروشي‌ها در اين استان متلاشي شد.

در روزهاي تعطيلات نوروزي امسال به دنبال تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي ١١٠ ماموران در جريان وقوع سه فقره سرقت مسلحانه از طلافروشي‌هاي شهرهاي سعدآباد و آبپخش بوشهر قرار گرفته و به سرعت تيمي از كارآگاهان را به محل اعزام كردند. با حضور ماموران در محل، مالباختگان و شاهدان سرقت به آنها گفتند كه سه نفر سارق با اسلحه كلاشينكف به طلافروشي‌ها هجوم برده و با داد وفرياد و تهديد اقدام به سرقت طلا و جواهرات كرده‌اند.


پس از ثبت اظهارات مالباختگان، پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «سرقت مسلحانه» تشكيل و تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي بوشهر رسيدگي به آن را آغاز كرد. آنها در نخستين گام به بررسي دوربين‌هاي مداربسته طلافروشي‌هاي محل سرقت پرداختند. همزمان گروه ديگري از ماموران با توجه به شگرد سرقت و رجوع به بانك اطلاعاتي ماموران موفق به شناسايي سركرده باند شده و كشف مخفيگاه او را در دستور كار خود قرار دادند.


تحقيقات ماموران نشان مي‌داد سركرده باند كه پيش از اين به اتهام ارتكاب به جرايم متعدد سرقت و كلاهبرداري به زندان افتاده است، پس از آزادي با تشكيل باند سرقت مسلحانه نقشه دستبرد به طلافروشي‌هاي بوشهر را با دو نفر ديگر عملي كرده است. به اين ترتيب شناسايي مخفيگاه سركرده باند در دستور كار قرار گرفت و سرانجام پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و افزايش گشت‌هاي نامحسوس، مخفيگاه او در يكي از محله‌هاي دشتستان شناسايي و عمليات دستگيري او به جريان افتاد.


 سردار حيدر عباس زاده، فرمانده انتظامي بوشهر در تشريح جزييات دستگيري متهم گفت: با شناسايي مخفيگاه سركرده باند، ماموران نيروي انتظامي بوشهر به همراه تيمي از ماموران سپاه پاسداران شهرستان دشتستان در عملياتي مشترك به شكل ضربتي به مخفيگاه متهم يورش برده و او را كه غافلگير شده بود دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند. با انتقال متهم به پليس آگاهي بازجويي از او آغاز و در جريان آن هويت دو همدست ديگر او نيز فاش شد و دستگيري آنها به شماره افتاد.


 به گفته سردار عباس‌زاده متهم در جريان بازجويي‌ها ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه از سه طلافروشي در ايام نوروز، دو همدست ديگر خود را نيز معرفي كرد. اعترافات صريح متهم نشان مي‌داد كه دو عضو ديگر باند نيز از سارقان سابقه‌داري هستند كه پيش از اين‌بارها به زندان افتاده‌اند.


به اين ترتيب شناسايي مخفيگاه آنها نيز در دستور كار ماموران قرار گرفت و طولي نكشيد كه مخفيگاه آنها نيز در شهر سعد آباد شناسايي و در عملياتي جداگانه دستگير و به مقر انتظامي منتقل شدند.


فرمانده انتظامي بوشهر با اشاره به كشف يك قبضه سلاح جنگي كلاشينكف به همراه وسايل و ابزار به كار رفته در سرقت‌ها در بازرسي از مخفيگاه متهمان، به تشريح روند بازجويي از آنها پرداخت و گفت: در جريان بازجويي‌ها مشخص شد كه سركرده باند طلا و جواهرات سرقتي را در يك گاوصندوق در خانه پدري‌اش نگهداري كرده تا در زمان مناسب اقدام به فروش آنها كند. با اطلاع ماموران از اين موضوع به سرعت تيمي از كارآگاهان به خانه پدري او اعزام و با كشف گاوصندوق، مقادير زيادي از جواهرات سرقتي كشف شد.


رسيدگي به پرونده متهمان براي مشخص شدن ساير جزييات آن همچنان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------