جیب‌بر حرفه‌ای از ۷ سالگی سرقت می‌کرد + عکس



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

در ۲ پرونده جداگانه زن و مرد سارق که با هل دادن طعمه‌های خود در اتوبوس‌های بی‌آرتی دست به جیب‌بری می‌زدند به دام پلیس افتادند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مرد جيب‌بر وقتي كودك 7ساله‌اي بود دست به سرقت زد و از همان زمان پا در دنياي مجرمان گذاشت.اين مرد 34ساله به نام عليرضا چند وقت پيش هنگام سرقت در ايستگاه اتوبوس‌هاي بي‌آرتي در محدوده خيابان انقلاب به دام مأموران كلانتري فلسطين افتاد.

 

اين سارق پس از آن براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت و در آنجا مشخص شد كه وي يكي از مجرمان سابقه‌داري بود كه پيش از اين 14بار به اتهام سرقت دستگيري و به زندان رفته بود.

نخستين سابقه دستگيري او به مهرماه سال 67‌ زماني كه كودك 7ساله‌اي بود برمي‌گشت و او از همان دوران كودكي پا در دنياي مجرمان گذاشته و حبس را تجربه كرده بود. در ادامه تحقيقات ده‌ها مالباخته در اداره آگاهي تهران حاضر شدند و متهم را تحت عنوان جيب‌بر شناسايي كردند.

اين مرد هنگام سوارشدن طعمه‌هاي خود را هل داده و سوار اتوبوس مي‌شد و در همان زمان دست به جيب‌بري مي‌زد. در برخي مواقع نيز سر صحبت را با مسافران باز كرده و در آن لحظه نقشه جيب‌بري را عملي مي‌كرد.دومين جيب‌بر حرفه‌اي، زن سابقه‌داري بود كه مدتي قبل از زندان مرخصي گرفته و فراري شده بود. وي اواخر سال گذشته با شكايت زن جواني تحت تعقيب پليس قرار گرفت. شاكي به مأموران كلانتري انقلاب گفت: 28بهمن‌ماه بود كه پيامك برداشت پول از حسابم به دستم رسيد و من حسابي تعجب كردم.

همان لحظه به جست‌و‌جوي كيف پولم پرداختم و متوجه شدم كيف پولم كه داخل آن عابربانك به همراه رمز و مدارك شناسايي‌ام بود به‌سرقت رفته است. با اين شكايت تيمي از مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي تهران به بررسي حساب مالباخته پرداختند و دريافتند كه سارق اقدام به خريد از يك مغازه فرش‌فروشي كرده است. براي همين راهي آنجا شدند و در بررسي تصاوير دوربين مداربسته تصوير زن 40ساله‌اي را شناسايي كردند.

او با خودروي ال‌90 مقابل مغازه فرش‌فروشي توقف كرده و با كارت عابربانك مسروقه يك تخته فرش خريده بود. اين سرنخ كافي بود تا كارآگاهان هويت متهم به ناهيد را شناسايي و او را دستگير كنند. وي پيش از اين بارها به اتهام سرقت و جيب‌بري به زندان رفته بود و آخرين بار با قرار وثيقه از زندان آزاد شده و ديگر برنگشته بود.

 

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه وي پس از آن تحت عنوان مسافر سوار اتوبوس‌ها مي‌شد و با هل دادن طعمه‌هايش دست به سرقت مي‌زد. سرهنگ صفدر جانپرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران گفت: قاضي مجوز انتشار تصاوير اين زن و مرد جيب‌بر را صادر كرده است. شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------