قصاص قاتل پسر دانش‌آموز در ملأ‌عام



مردی که بعد از ربودن پسری ٩ ساله، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده بود، صبح دیروز در ملأ‌عام اعدام شد.

خانواده پسر ٩ ساله که محمدرضا نام داشت، شامگاه هفتم آبان سال گذشته وقتی از تأخیر فرزندشان در بازگشت به خانه ناامید شدند، از پلیس مهریز درخواست کمک کردند و از همان زمان تحقیقات برای یافتن این پسربچه آغاز شد.

 

پدر محمدرضا به کارآگاهان گفت پسرش به مناسبت ایام محرم برای رفتن به هیأت عزاداری از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته. تلاش پلیس برای پیداکردن پسر دانش‌آموز بی‌فایده بود تا اینکه سرانجام جنازه او در حالی‌که داخل یک گونی گذاشته و در محلی خلوت رها شده بود، کشف و به پزشکی‌قانونی منتقل شد.

 

بعد از روشن‌شدن سرنوشت این کودک، تحقیقات جنایی برای شناسایی عامل یا عاملان قتل او و همچنین افشای انگیزه جنایت در دستور کار قرار گرفت تا اینکه مأموران به مردی به نام شاهین ظنین شدند و سراغ او رفتند.


پلیس هنگام بازرسی خانه شاهین متوجه آثار خون روی در و دیوار شد و لباسی خون‌آلود را نیز کشف کرد. به این ترتیب مرد جوان ناچار به اعتراف شد. او گفت: «روز حادثه سوار بر موتور در حرکت بودم که پسربچه‌ای تنها را دیدم. نزدیکش شدم و از او پرسیدم کجا می‌رود که جواب داد راهی هیأت عزاداری است. نقشه‌ای به ذهنم رسید و به دروغ به آن پسر گفتم من هم به همان‌جا می‌روم و اگر بخواهد می‌توانم او را هم با موتور ببرم.

 

به این ترتیب پسربچه را سوار موتور کردم و به سمت خانه‌ام راه افتادم. کودک را داخل منزل بردم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. محمدرضا قصد داشت فرار کند به همین دلیل با چاقو چند ضربه به او زدم و بعد از اینکه مطمئن شدم فوت شده است، جسد را در یک گونی انداختم و از خانه بیرون بردم».


این متهم در ادامه تحقیقات، صحنه قتل را نیز بازسازی کرد و پرونده اتهامی او به‌صورت ویژه در دادگاه کیفری استان یزد مورد رسیدگی قرار گرفت. متهم بعد از اتمام جلسه محاکمه، بنابر درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد و دیوانعالی کشور نیز با توجه به مدارک موجود این رأی را مورد تأیید قرار داد تا اینکه سرانجام حکم قاتل صبح دیروز در مهریز در ملأ‌عام اجرا شد.


محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد دیروز در مراسم اجرای این حکم گفت: تسریع در روند رسیدگی به این پرونده به دلیل تلاش برای التیام زخم‌های روحی جامعه بود و مردم مطمئن باشند دستگاه قضایی با جدیت با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد خواهد کرد.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------