زورگیری در آسانسور



دو متهم که مقابل آسانسور مجتمع‌های مسکونی زورگیری می‌کردند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، مأموران کلانتری ستارخان ساعت ٢٤ روز ١٨ فروردین حین گشت‌زنی در خیابان لطفعلی‌خان، به دو سرنشین موتورسیکلت طرح هوندا١٢٥ مشکی مشکوک شدند و با توقف موتور و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد پلاک این وسیله‌نقلیه مسروقه است.


 همچنین در بازرسی از دو مظنون، چند گوشی تلفن‌همراه و دو قبضه سلاح سرد کشف شد. متهمان در بازجویی‌های اولیه به مسروقه‌بودن گوشی‌های تلفن‌همراه اعتراف و عنوان کردند آنها را همان شب سرقت کرده‌اند. در ادامه، زنی جوان با حضور در کلانتری، متهمان را شناسایی کرد و گفت «ساعت ٢٢:٣٠ پس از ورود به داخل مجتمع محل سکونت خود، همراه مادرم قصد داشتیم سوار آسانسور شویم که ناگهان این دونفر مقابل در آسانسور به ما حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو کیف‌دستی‌ام را که حاوی وجه نقد، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه، مدارک شناسایی و... بود سرقت و با موتور فرار کردند».

 

این زن ادامه داد: «از همان ساعت انجام سرقت، مادرم به‌علت عارضه قلبی راهی بیمارستان شد و درحال‌حاضر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است».

 

دو متهم به نام‌های حسین (٢٦ساله) و رضا (٢٨ساله) برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند و رضا به‌عنوان مجرم سابقه‌دار که بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف جعل، سرقت، درگیری با مأموران، تخریب اموال عمومی، سرقت اتومبیل و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود، شناسایی شد.

 

هردو متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به ده‌ها فقره زورگیری از مالباختگان هنگام استفاده آنها از آسانسور و همچنین کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن‌همراه از رهگذران اعتراف کردند. سپس کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه، موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که عمدتا در مناطق شمال‌غرب تهران به‌ویژه در مناطق گیشا، سعادت‌آباد، آریاشهر، پونک، باغ‌فیض، ستارخان و... در زمان استفاده از آسانسور مجتمع محل سکونت خود مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند.


 سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح هردو متهم به انجام سرقت به شیوه زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات پرونده، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شد و هردو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم آگاهی قرار گرفتند بنابراین از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد زورگیری یا تهدید قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه، واقع در خیابان آزادی- خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.»

 اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------