پایان 20 ماه گم‌شدن جسد مرد موسفید در سدکرج



جسد فرید انصاری پس از 20 ماه ماندن در عمق پر از گل و لای سد کرج پیدا شد.

روز شنبه نوزدهم مرداد ماه سال 92، فرید 63 ساله همراه خانواده‌اش از شهرستان ملارد مارلیک به سد امیر کبیر -سد کرج –رفته بود که بعد از مدتی استراحت برای آبتنی همراه پسر خود به منطقه شنا ممنوع حد فاصل تونل چهار و پنج جاده چالوس رفت و تراژدی تلخی را رقم زد.پس از اینکه پسر کوچک‌تر فرید دید که پدرش غرق شده است خود را به خانواده‌اش رساند و آنان را در جریان قرار داد.

 

دقایقی بعد ماجرای این حادثه غم‌انگیز به هلال احمر اطلاع داده شد و نیروی امداد و نجات در سد کرج حاضر شدند  و با وجود تجسس‌های زیاد پس از چند شبانه‌روز موفق به پیدا کردن جسد  فرید نشدند.از آنجایی که قربانی حادثه برادر شهید بود این حادثه از سوی بنیاد شهید و بخشداری آسارا، حراست و فرمانداری و ستاد بحران هم تحت بررسی قرار گرفت اما هیچ اثری از جسد پیدا نشد.


20 ماه بعد
روز جمعه 21 فروردین ماه سال جاری پس از 20 ماه انتظار جسد فرید انصاری در حاشیه سد روی آب آمد و توسط گروه‌های امدادی و پلیس از آب بیرون کشیده شد و برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی بهشت سکینه انتقال یافت.


ستار عباسی که از بستگان نزدیک قربانی این حادثه است به شوک گفت: روز پنجشنبه این جسد دیده شده و به خانواده عباسی اطلاع داده شد و پس از هماهنگی‌های قضایی و سازمان‌های مختلف قرار شد صبح جمعه عملیات از آب‌گیری جسد در سد کرج صورت گیرد.


ادریس پسرفرید  نیز گفت: روز پنجشنبه 20 فروردین ماه مرتضی صیاد که از غواصان منطقه سد بود با برادر بزرگم مسعود تماس گرفت و گفت جنازه پدرم پیدا شده است و خواست برای شناسایی جسد به محل حادثه برویم و به دلیل اینکه برادرم در اهواز بود فوراً با من تماس گرفت تا به محل بروم، ابتدا با کلانتری و صیاد تماس گرفتم که گفتند فردا صبح یعنی جمعه برویم که دادستانی، پلیس و هلال احمر هم در محل حضور داشته باشند.


جمعه صبح همراه خانواده به محل پیدا شدن جسد رفتیم، وقتی آب سد بالا آمده بود جنازه پدرم داخل گودالی گیر کرده بود که غواصان جسد را دیده‌اند.به علت مدت طولانی که گذشته بود صورت قابل شناسایی نبود و مقدار بیشتری از بدن هم از بین رفته بود، از مایویی که بر تن داشت و موهای سفید که باقی مانده بود متوجه شدیم جسد متعلق به پدرمان است.وی افزود: در زمان غرق شدن پدرمان به کلانتری آدران گزارش داده بودیم، به مرور زمان جنازه به وسیله آب حرکت می‌کند و به مناطق پایین‌تر کشانده شده که مربوط به کلانتری نساء می‌شد و ما به کمک سروان صادقی و همه نیروهای امداد و نجات ساعت 5/9 صبح جمعه جنازه را بیرون کشیدیم و به وسیله آمبولانس به پزشکی قانونی بهشت سکینه انتقال پیدا کرد.


این مرد با صدای گریان گفت: خدا روز مادر انگار پدرمان را به ما هدیه داد، بعد از غرق شدن پدرم همه‌اش چشم انتظار بودیم باور نداشتیم که پدرم را از دست داده‌ایم. زمانی که دلتنگ می‌شدیم خانوادگی به سدکرج می‌رفتیم و با چشم همه‌اش به دنبال جسد پدر می‌گشتیم.از اینکه جنازه پدرم پیدا شد خیلی خوشحال شدیم، لااقل زمانی که دلتنگ هستیم بر سر مزار او می‌رویم اما از سویی انگار برای دومین بار پدرم را از دست دادیم و داغ بزرگی بر دل ما گذاشت.
 
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------