قصاص قاتل بی‌رحم پسربچه ۹ ساله در محل پیدا شدن جسد



اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

قاتل پسربچه ۹ ساله یزدی که پس از جنایت جسد قربانی بی‌گناهش را در محل جمع‌آوری زباله‌های شهری رها کرده بود، در همان محل به دار مجازات آویخته شد.

اين جنايت هولناك كه مرد‌م شهرستان مهريز يزد را شوكه كرد، آبان سال گذشته رخ داد. شامگاه هفتم آبان بود كه همزمان با ناپديد شدن پسر 9ساله‌اي به نام محمدرضا در شهرستان مهريز، تحقيقات پليس براي يافتن او شروع شد.

 

آن شب قرار بود محمدرضا به همراه پدر و مادرش براي شركت در مراسم عزاداري راهي حسينيه شوند اما پسربچه 9ساله كه نمي‌خواست منتظر پدر و مادرش باشد تصميم گرفت جلوتر از آنها به حسينيه برود.

در بين راه اما مرد موتورسواري سد راهش شد و با گفتن اين جمله كه راهشان يكي است، او را سوار موتور كرد. مرد شيطان‌صفت سپس مدعي شد كه در حوض خانه‌شان تعداد زيادي ماهي قرمز دارد و اگر محمدرضا بخواهد، مي‌تواند تعدادي از آنها را به او بدهد. پسربچه قبول كرد و همراه مرد راهي خانه آنها شد.

 

لحظاتي بعد وقتي پسربچه بي‌گناه قدم به خانه مرد جوان گذاشت و پي به انگيزه او برد، هرچه تلاش كرد راهي براي فرار پيدا نكرد و درنهايت، مرد جنايتكار پس از اجراي نقشه شومش براي اينكه بعدا از سوي پسربچه شناسايي نشود، او را با ضربه چاقو به قتل رساند. وي سپس جسد محمدرضا را در يك گوني انداخت و آن را در محلي در حاشيه شهر كه در آنجا زباله‌هاي شهر جمع‌آوري مي‌شد رها كرد.

آن شب، پدر و مادر محمدرضا كه راهي حسينيه شده بودند تا پايان مراسم از ناپديد شدن پسرشان خبر نداشتند. آنها تصور مي‌كردند كه محمدرضا بين جمعيت حاضر در حسينيه است اما پس از پايان مراسم هر چه گشتند اثري از او پيدا نكردند. او به خانه هم نرفته بود و اين يعني اتفاق شومي برايش افتاده است.

 

آنها در نهايت راهي اداره پليس شدند و از مأموران براي يافتن ردي از پسرشان كمك خواستند. با شروع تحقيقات پليسي، مأموران به پرس‌و‌جو از شاهدان در همان مسيري پرداختند كه قرار بود محمدرضا به حسينيه برود. خيلي زود مشخصاتي از يك مرد موتورسوار به‌دست آمد. مأموران پليس توانستند با اطلاعات به‌دست‌آمده از سوي كساني كه محمدرضا را سوار موتور مرد جنايتكار ديده بودند، اين مرد را شناسايي كنند.

آنها راهي خانه وي شدند و در آنجا لباس‌هاي خون‌آلود پسربچه را پيدا كردند و در‌نهايت مرد جنايتكار به قتل محمدرضا اعتراف كرد. او اعتراف كرد كه پس از اجراي نقشه سياهش، محمدرضا را به قتل رسانده و جسدش را ميان زباله‌ها رها كرده است. مأموران راهي حاشيه شهر شدند و در جست‌وجو ميان زباله‌ها جسد پسربچه بي‌گناه را پيدا كردند. با پيدا شدن جسد مقتول، جلسه محاكمه متهم در دادگاه كيفري استان يزد برگزار شد و خانواده داغدار محمدرضا براي متهم درخواست قصاص كردند.

 

با صدور حكم قصاص، پرونده به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد و مدتي بعد حكم قصاص تأييد و قرار شد سحرگاه 23فروردين در همان محلي كه جسد پسربچه رها شده بود اجرا شود. به اين ترتيب صبح ديروز، با حضور عده‌اي از مردم شهر كه براي قصاص مرد شيطان‌صفت لحظه‌شماري مي‌كردند، او در ملأعام به دار مجازات آويخته شد تا پرونده وي براي هميشه بسته شود.

پس از اجراي حكم، محمدرضا حبيبي، رئيس‌كل دادگستري استان يزد گفت: اين حكم با حضور مقام‌هاي قضايي، انتظامي و امنيتي شهرستان مهريز و در ميان انبوه مردم اجرا شد. وي ادامه داد: رسيدگي خارج از نوبت و تسريع در روند رسيدگي در اين پرونده به‌دليل تلاش براي التيام زخم‌هاي روحي جامعه از اين عمل شنيع و زننده بود.

 

مردم مطمئن باشند كه دستگاه قضايي با جديت با كساني كه مخل نظم و امنيت جامعه باشند برخورد خواهد كرد و اجازه نخواهد داد تا افرادي به واسطه اميال شيطاني خود به احساس امنيت جامعه خدشه‌ وارد كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------