نحسی «خوان هفتم» برای 2 دزد موازی‌کار



دو تبهکار که در سرقت‌های جداگانه‌ای به خانه‌های ویلایی در شمال نفوذ می‌کردند، در اقدامات اطلاعاتی پلیس یکی پس از دیگری در تله‌های پلیس گرفتار شدند.

اقدامات پلیس برای به دست آوردن ردی از این دزد حرفه‌ای با دریافت گزارش‌هایی از سرقت‌های سریالی از چند خانه در نقاط مختلف آمل در دستور کار قرار گرفت. یکی از این مالباختگان در مراجعه به پلیس ادعا کرد هنگامی که در سفر بوده خانه‌اش از سوی گروهی ناشناس مورد دستبرد قرار گرفته است.


با دریافت این گزارش مأموران با حضور در محل حادثه به بررسی نحوه و چگونگی ورود دزد یا دزدان و ارتکاب سرقت پرداختند.


وضعیت خانه محل سرقت به گونه‌ای بود که دزدان با آسودگی و فرصت کافی که در اختیار داشتند اقدام به بردن اموال با ارزش موجود در آنجا کرده بودند. بدین ترتیب پلیس به بررسی آثار و نشانه‌های برجای مانده در محل حادثه پرداخته و شگرد به کار رفته در این سرقت را به طور دقیق مورد کاوش قرار داد.


در جریان این بررسی‌ها بود که مأموران احتمال دادند دزدان اقدام به سرقت اموالی کرده‌اند که امکان فروش آن در زمان کوتاهی میسر باشد. بدین ترتیب اکیپی از مأموران آمل در قالب تیم‌های نامحسوسی سمساری‌های شهر را تحت مراقبت‌های ویژه خود درآوردند.

 

در حالی که چند روزی از وقوع آخرین سرقت می‌گذشت مرد جوانی با مراجعه به یکی از سمساری‌های حاشیه شهر آمل ادعا کرد مقداری از اموال موجود در خانه‌اش را می‌خواهد بفروشد.


بدین ترتیب در حالی که مأموران رفتارها و حرکات او را تحت نظر داشتند، به او مشکوک شده و با هماهنگی‌های لازم مرد سمسار را مجاب به خرید اموال او کردند. وقتی این مرد اموال را برای فروش به سمساری آورد از مطابقت آنها با اموالی که از چند خانه ویلایی مورد سرقت قرار گرفته مشخص شد همه این وسایل سرقتی هستند.

 

با توجه به این یافته‌ها پلیس با تعقیب مرد فروشنده موفق به شناسایی مخفیگاه وی شده و در یک عملیات ضربتی او را بازداشت کرد.  متهم بازداشت شده که باور نداشت به این طریق در دام مأموران گرفتار شود در مراحل نخستین بازجویی‌ها هر گونه اطلاعی از ماجرای سرقت‌ها را انکار کرده و خود را بی‌گناه دانست اما وقتی با ارائه مدارک و دلایل و استنادات پلیس روبه‌رو شد و دانست که راز اقدامات خلافکارانه‌اش فاش شده است لب به اعتراف گشود.


فرمانده پلیس آمل در این باره گفت: درپی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از خانه‌ها و مغازه‌ها در شهر آمل، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران با اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت و سرکشی از سمساری‌ها و اوراق‌فروشی‌های شهرستان آمل موفق به شناسایی دزد حرفه‌ای شدند.


مأموران پلیس آگاهی دزد سابقه‌دار به نام «علی» را که برای فروش اموال سرقتی به یکی از این سمساری‌ها مراجعه کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.


بر اساس این گزارش، متهم در بازجویی‌های فنی پلیسی تاکنون به هفت سرقت اعتراف کرده و گفته با پرسه‌زنی‌های خیابانی وقتی می‌دید خانه‌ای خالی است، با شاه‌کلید به آن نفوذ کرده و دست به سرقت می‌زد.  بر همین اساس بازپرس دادسرای عمومی آمل با صدور قرار قانونی متهم را تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران قرار داد.


دومین دزد
در سرقت‌های دیگری که در بابل رخ داد بنا بر اعلام فرمانده پلیس بابل، دزدی با 41 سرقت و کشف مقادیر زیادی اموال سرقتی بازداشت شد. سرهنگ «علی فقیه عبداللهی» با اعلام این خبر، افزود: در پی وقوع چند سرقت خانه در سطح بابل، موضوع در دستور کار قرار گرفت. فرمانده پلیس بابل با اشاره به تقویت گشت‌های انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی گفت: مأموران پلیس کلانتری 11 هنگام گشتزنی در یکی از مناطق مسکونی شهر به شخصی به نام «مرتضی» که در حال سرقت خانه‌ای بوده، مظنون شدند.


سرهنگ فقیه خاطرنشان کرد: مأموران در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی این دزد حرفه‌ای را پس از دقایقی تعقیب و گریز دستگیر کردند. وی افزود: مأموران در ادامه یک خودروی زانتیای سرقتی را به همراه هشت تلفن همراه گرانقیمت، دو لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و مقادیری طلا کشف کردند. سرهنگ فقیه گفت: دزد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیسی با اقرار به جرم خود به 41 سرقت خانه اعتراف کرد. وی  به شهروندان توصیه کرد: تا حد امکان خانه خود را خالی نگذارند و پیش از سفر، همسایگان مورد اعتماد خود را در جریان قرار دهند. حفاظت فیزیکی و ایمنی خانه خود را کامل کرده و آن را کنترل کنند و برای تمام درهای خانه، از قفل سوئیچی و قفل کتابی استفاده کنند.


سرهنگ فقیه گفت: برای جلوگیری از سرقت خانه خود به روش توپی قفل در ورودی را با بدنه در همسطح کرده و در غیر این صورت لوله‌ای فلزی دور آن جوش دهید و برای اطمینان بیشتر روی دیوارها، پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ، حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------