سرنوشت تلخ 5 توله گرگ زیبا در لانه زیر زمینی



اخبار,اخبار حوادث , توله گرگ

پنج توله گرگ زیبا و خاکستری که در عمق 7 متری زمین چشم انتظار مادرشان بودند از سوی مردان روستایی صید شدند تا با ارزش میلیونی فروخته شوند.

به گزارش دیده‌بان حیات‌وحش ایران، محیط‌بانان استان تهران با دریافت اطلاعاتی مبنی بر تصمیم یک مرد به فروش تعدادی توله گرگ، به تحقیق در این زمینه پرداختند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران در این باره گفت: یکی از محیط‌بانان به صورت ناشناس و در قالب مشتری با فروشنده توله‌گرگ‌ها برای خرید هر توله گرگ به ارزش یک میلیون تومان وارد مذاکره شده و پس از جلب اطمینان، با وی برای تحویل توله گرگ‌ها قرار گذاشت.


نقی میرزاکریمی اظهار داشت: فروشنده توله گرگ‌ها، محلی در شرق تهران و ساعت یک بامداد را برای ملاقات با خریدار تعیین کرد و محیط‌بان نیز با لباس شخصی در سر قرار حاضر شد.


در همین زمان سایر نیروها در اطراف محل مستقر شده و به صورت ناشناس محل ملاقات را زیر نظر داشتند.


میرزاکریمی گفت: پس از مدتی دو فروشنده در محل حاضر شده و مأموران پس از اطمینان از همراه داشتن توله گرگ‌ها وارد عمل شدند. در این رابطه دو مرد غافلگیر و بازداشت شده و در بازرسی از خودروی آنها دو توله گرگ به دست آمد. هر دو مرد شبانه به بازداشتگاه منتقل و صبح روز بعد به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. وی گفت: دو مرد در جریان بازجویی‌ها اعتراف کردند در اطراف یکی از روستاهای اردبیل گرگی را مشاهده کرده که وارد سوراخی درون زمین شده است.


آنها اعتراف کردند ابتدا به وسیله سگ‌های روستا، ماده گرگ را از اطراف لانه فراری داده سپس با اجاره یک بیل مکانیکی از معدنی در همان نزدیکی به ارزش۸۰ هزار تومان زمین را تا عمق ۷ متری کنده و پس از تخریب لانه، پنج توله گرگ را از درون آن خارج کرده‌اند.


آنها گفتند قصد داشتند توله گرگ‌ها را به تهران منتقل کرده و هر کدام را یک میلیون تومان به فروش برسانند.


نقی میرزاکریمی اظهار داشت: متهم اصلی با دستور قضایی روانه بازداشتگاه شده و متهم ردیف دوم که رانندگی خودرو را به عهده داشت با سپردن وثیقه آزاد شده است.
قرار است در هماهنگی بعدی سه توله گرگ دیگر که هنوز در اردبیل نگهداری می شوند به محیط زیست آن استان تحویل شوند. با توجه به تخریب لانه، فراری دادن گرگ مادر و گذشت چند روز از زمان زنده‌گیری، توله گرگ‌ها قابلیت بازگشت به طبیعت را نداشته و از نظر محیط‌زیست تلف شده محسوب می‌شوند.


میرزاکریمی گفت: دو توله گرگ کشف شده جهت تیمار و مراقبت تحویل کلینیک حیات وحش پردیسان شدند.  براساس مصوبه هیأت وزیران، نرخ ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار غیرمجاز یا اتلاف هر گرگ معادل 50 میلیون ریال تعیین شده است.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------