کلاهبرداری‌های میلیونی مردهزار چهره



بهره‌گیری از عنوان و نام نهادهای امنیتی شیوه‌ای بود که مرد جوان برای کلاهبرداری‌های میلیونی خود استفاده می‌کرد.

این مرد 36 ساله به نام «پویا» با این شیوه متقلبانه توانسته بود تعداد زیادی از مغازه‌داران و بازاریان را سرکیسه کند.


بنا بر این گزارش چندی پیش پلیس کلانتری 14 ساری با دریافت گزارش‌هایی از اقدامات کلاهبردارانه مرد ناشناسی، تجسس برای به دست آوردن ردی از او را در دستور کار خود قرار داد.


براساس گزارش‌های دریافتی این متهم در اجرای نقشه کلاهبردارانه‌اش، خود را مأمور اداره اطلاعات، کارمند نهادهای انقلابی، وکیل پایه یک دادگستری و... معرفی کرده بود.  در همه کلاهبرداری‌های این مرد، وی در مرحله نخست با جلب اعتماد طعمه خود به خانه و محل کار او ورود می‌کرد و بعد از آن در فرصت مناسبی اقدام خلافکارانه‌اش را به مرحله اجرا می‌گذاشت.


یکی از طعمه‌های مرد شیاد که در ساری زندگی می‌کند، در شکایت خود در این باره به مأموران گفت: مدتی قبل این مرد به محل کار من آمد. ظاهری بسیار موجه داشت. خود را وکیل دادگستری معرفی می‌کرد. ادعا کرده بود از طریق آشناهایی که در دستگاه‌های اجرایی استان دارد قادر است در صورت بروز مشکلی، آن را برایم حل کند. ارتباط ما کم‌کم بیشتر شد تا اینکه او یک روز خودروی پژوی مرا امانت خواست. من نیز چون اعتماد داشتم به او دادم، او رفت و دیگر نتوانستم وی را پیدا کنم.


مرد دیگری نیز گفت: این مرد هنگام مراجعه به محل کار من خود را مأمور اطلاعات معرفی کرده بود. بعد از مدتی وقتی اعتماد مرا جلب کرد مدعی شد یکسری وام‌های ویژه وجود دارد که در صورت نیاز می‌تواند شرایط دریافت آن را برایم مهیا کند. وقتی پذیرفتم او به بهانه اینکه پولی برای سپرده چند روزه در بانکی نیاز است از من 11 میلیون و 500 هزار تومان پول گرفت ولی هرگز نه وامی گرفتم نه اینکه دیگر از او خبری شد.


در یکی دیگر از پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری‌های این شیاد، زن جوانی گفت: مدتی بود که از همسرم جدا شده و تنها زندگی می‌کردم تا اینکه با این مرد آشنا شدم. او حرف‌های قشنگی می‌زد. با همین گفته‌ها بود که قول ازدواج داد و قرار بود بزودی از من خواستگاری کند. یک روز برای گفت‌و‌گو درباره زندگی آینده‌‌مان به خانه‌ام آمد.

 

در زمان حضور او در خانه‌ام بود که زنگ در آپارتمانم به صدا درآمد. یک نفر با من کار داشت. برای چند دقیقه از آپارتمانم بیرون رفتم. آن روز بعد از رفتن این مرد بود که متوجه شدم همه طلاهایی که داخل کمد گذاشته بودم به سرقت رفته است. از آن روز این مرد هم کمتر به من تلفن می‌زد و هر بار برای اینکه با من ملاقات کند، بهانه می‌آورد.


در حالی که مأموران پلیس با توجه به اطلاعاتی که از سوی مالباختگان در اختیارشان قرار گرفته بود تحقیق درباره مرد شیاد را آغاز کرده بودند، از تصاویر ثبت شده از وی درباره مشخصات ظاهری‌اش اطلاعاتی به دست آوردند.


بر اساس همین اطلاعات بود که پلیس توانست مشخصات اصلی‌اش را به دست آورد و عملیات تجسسی برای شناسایی مخفیگاه وی را در دستور کار خود قرار دهد. در حالی که تلاش‌های پلیسی برای ردیابی این شیاد ادامه داشت پلیس متوجه شد که وی از سوی پلیس آگاهی تهران نیز به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار دارد.


سرانجام مأموران اقدام به تله‌گذاری برای به دام انداختن مجرم فراری کردند تا اینکه در یک قرار صوری او را به محاصره خود در آورده و بازداشت کردند.  این مرد در مراحل نخستین تحقیقات پلیس سعی کرد با اصرار بر بی‌گناهی از جرایم شانه خالی کند تا اینکه با ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار از سوی پلیس روبه‌رو شد و لب به اعتراف گشود.
بازپرس دادسرای مرکز استان مازندران با صدور قرار قانونی مرد شیاد را تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار داد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------