حادثه برای 21 دانش‌آموز سوار بر وانت



از میان 21 دانش‌آموزی که پشت یک وانت پیکان در حال بازگشت از مدرسه به روستای خود بودند، 14 نفر در حادثه واژگونی وانت به‌شدت مجروح شدند.

به گزارش فرهیختگان، این اولین‌باری نیست که وانت پیکان سرویس مدرسه شده است. اینکه چطور یک وانت پیکان می‌تواند سرویس مدرسه 21 دانش‌آموز باشد پرسشی است که کسی پاسخی برای آن ندارد.

اما در این میان، آن‌گونه که یکی از کارکنان بیمارستان خاتم‌الانبیای شهرستان ایرانشهر می‌گوید، هر هفته یک حادثه واژگونی وانت پیکان و تویوتا که حامل چندین کارگر، دانش‌آموز یا اتباع غیرمجاز افغانستان است، در منطقه حوالی ایرانشهر رخ می‌دهد و مجروحان و کشته‌شدگانش به بیمارستان خاتم‌الانبیا منتقل می‌شوند. هنوز هوای دومین چهارشنبه اردیبهشت‌ماه امسال تاریک نشده بود و دانش‌آموزان دبیرستانی در حال بازگشت از روستای چاه‌کشی به سمت روستایشان در گنبد بودند که وانت پیکان حامل 21 دانش‌آموز، به این سو و آن سوی جاده کشیده شد و ناگهان صدای انفجار لاستیک به گوش رسید. علی پولادی پدر یکی از دانش‌آموزان این حادثه وقتی این خبر را شنید در موتورخانه مشغول کار بود. او به فرهیختگان گفت: «دیگر نمی‌گذارم سوار وانت شود. دیگر دخترم را با سرویس به مدرسه نمی‌فرستم.»

 پدر این دانش‌آموز در حالی که به گفته خودش قلبا دوست دارد دخترش درس بخواند، ادامه داد: «اگر سرویسی پیدا نکنم که دخترم را به دبیرستان ببرد نمی‌توانم بگذارم درسش را ادامه بدهد.» پدر این دانش‌آموز درباره رشته دخترش گفت: «رشته دختر من «تجربی» است و ما دوست داریم او درس بخواند و پزشک شود، اما سلامتی‌اش مهم‌تر است.»

  آخرین وضعیت مصدومان حادثه
14 نفر از دانش‌آموزان این حادثه دچار آسیب‌های جدی شدند که با خودروهای سواری و چهار آمبولانس به بیمارستان خاتم‌الانبیای شهرستان ایرانشهر منتقل شدند. از میان این 14 دانش‌آموز شش نفر دچار تروما شده و بقیه دچار شکستگی‌های دنده، پا، دست، قفسه سینه و... شده‌اند. دو نفر نیز از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند.

  فقط یادم است پرت شدیم وسط جاده
زینت یکی از دانش‌آموزانی که در مقطع دوم دبیرستان در رشته تجربی تحصیل می‌کند در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره لحظه تصادف گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و تنها چیزی که به یاد دارم این است که خودرو به این سو و آن سو کشیده می‌شد و در یک لحظه صدای انفجار به گوش‌مان رسید و از وانت به بیرون پرت شدیم.»

 او ادامه داد: «از لحظه‌ای که پرت شدیم وسط جاده تا لحظه‌ای که چشمانم را در بیمارستان باز کردم هیچ چیزی به یاد ندارم و تمام مدت بیهوش بودم.»

زینت 16 ساله همچنین گفت: «من درس خواندن را دوست دارم و این حادثه باعث نمی‌شود که دیگر به دبیرستان نروم ولی از مسئولان می‌خواهم به شهرستان گنبد در سیستان و بلوچستان هم اهمیت بدهند. البته ما در خود شهرستان نیستیم و در یکی از روستاهای این شهرستان سکونت داریم، اما اگر مدرسه راهنمایی و دبیرستان برای این شهرستان بسازند ما مردم روستا هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم و دیگر به شهرستان‌های دور نرویم.»

پلیس اگر ببیند برخورد می‌کند
سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره با شرایط حمل مسافر در خودروهای باری به فرهیختگان گفت: «سوار کردن فرد در خودروهای باری و حمل کردن بار با خودروهای سواری ممنوع است و همکاران ما در تمام کشور موظف به برخورد با این موارد هستند.»

 رئیس پلیس راه راهور ناجا همچنین افزود: «در جاده‌های روستایی و جاده‌های فرعی که معمولا پلیس حضور کمتری دارد این موارد اتفاق می‌افتد که جرم است و همکاران ما به محض اینکه چنین مواردی را ببینند با آن برخورد می‌کنند.»

سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه ماموران پلیس راه قطعا چنین موردی را ندیده‌اند افزود: «نه‌تنها وانت پیکان مذکوری که حامل دانش‌آموزان بوده بلکه خودروهای باری دیگر که حامل انسان‌ها از هر قشر و در هر سنینی باشند متخلف محسوب می‌شوند.»

 این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه خودروهای باری به هیچ عنوان وسیله نقلیه مسافران محسوب نمی‌شوند افزود: «همکاران ما به‌شدت با این مساله برخورد می‌کنند و از مردم نیز می‌خواهیم اگر با چنین موردی مواجه شدند پلاک خودرو را به همکاران ما اطلاع بدهند تا از حوادث این چنینی جلوگیری شود.»

 

اخبار حوادث - فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------