آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

ولخرجی‌های کلاهبردار نامرئی با چک‌های بلامحل



اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

پلیس در تعقیب مردی است که با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه، شرکت ثبت می‌کند و پس از دریافت دسته‌چک از بانک‌ها، به تجارت میلیونی در بازار می‌پردازد.

راز كلاهبرداري‌هاي اين مرد با شكايت يكي از مالباختگان فاش شد. اين مرد به مأموران گفت: مدتي قبل دزدان خودروي نيسان مرا سرقت كردند و علاوه بر ماشين تمامي اسناد و مدارك شناسايي‌ام ازجمله شناسنامه و كارت‌ملي كه داخل ماشين بود را دزديدند. پس از آن ماجراي سرقت را به پليس گزارش كردم و همزمان براي دريافت مدارك شناسايي المثني اقدام كردم تا اينكه چند روز پيش هنگام مراجعه به بانك متوجه شدم كه حسابم مسدود است.

وقتي پرس‌وجو كردم به من گفتند كه حسابم بابت ده‌ها فقره چك برگشتي من مسدود شده است. من كه اصلا دسته‌چك نداشتم، راهي شعبه اصلي بانك شدم و فهميدم كه فرد ناشناسي با سوءاستفاده از مدارك شناسايي‌ام كه سرقت شده بودند در بانك حساب باز كرده و پس از گرفتن دسته چك، آنها را در بازار خرج كرده است.

با شروع تحقيقات پليسي مأموران متوجه شدند مرد كلاهبردار نه‌تنها با مدارك شاكي حساب بانكي باز كرده و دسته چك گرفته، بلكه يك شركت بازرگاني نيز ثبت كرده است. در ادامه مأموران متوجه شدند كه اين مرد براي ثبت شركت از مدارك شناسايي فرد ديگري هم استفاده كرده است كه با شناسايي اين فرد، او نيز مدعي شد كه مدارك شناسايي‌اش مدتي قبل به سرقت رفته بود. اين يعني مرد كلاهبردار يك مجرم حرفه‌اي بود كه با استفاده از مدارك شناسايي به سرقت رفته از افراد مختلف، شركت ثبت مي‌كرد و پس از آن با مراجعه به بانك دسته‌چك مي‌گرفت و شروع به خرج كردن آنها در بازار مي‌كرد.

از آنجا كه تنها سرنخ موجود از كلاهبردار حرفه‌اي عكس‌هاي او روي مدارك شناسايي سرقتي است، قاضي پرونده مجوز انتشار اين عكس‌ها را صادر كرده و از كساني كه از مخفيگاه متهم فراري خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي 21865860و 21865853 دراختيار كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران قرار دهند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------