مرگ دخترک معلول در مرکز نارمک و توضيح مسئولان



سقوط دختر 7 ساله مجهول‌الهويه با معلوليت شديد ذهني و نابينايي از طبقه سوم "مجتمع نگهداري کودکان معلول ذهني، جسمي بهزيستي نارمک" باعث مرگ اين کودک شد.

اين حادثه در حالي 22 فروردين امسال رخ دادکه معاون توانبخشي سازمان بهزيستي کشور، علت آن را لق‌بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم مرکز و همچنين باز شدن بيش از حد استاندارد پنجره، عنوان کرده است.

سخنگويي، معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي کشور نيز در تشريح جزئيات اين حادثه با استناد به فيلم موجود گفت: 22 فروردين ساعت 20:46 ، دختر يادشده به دليل لق‌بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم و باز شدن بيش از حد استاندارد پنجره، به پايين سقوط کرد.

وي با بيان اين که «با توجه به اين که کودک داراي اختلالات رفتاري و بيقراري بوده، توسط مربي بسته مي‌شد» افزود: اما در آن زمان با توجه به فيلم موجود، مربي درحال عوض کردن پوشکِ کودک ديگري بوده و در اين فرصت، کودک خود را به کنار پنجره مي رساند و به پايين پرتاب مي شود. سخنگويي افزود: پس از اين حادثه، کودک به بيمارستان الغدير منتقل مي شود و در آنجا جان خود را از دست مي‌دهد.

وي افزود: مرکز يادشده به صورت هيئت امنايي و با مشارکت هاي مردمي و خيران اداره مي‌شود و سازمان بهزيستي به عنوان شاکي پرونده، موضوع را از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهد کرد.

وي در ادامه تاکيد کرد: سازمان بهزيستي، روز بعد از وقوع حادثه يعني 23 فروردين نامه‌اي به هيئت بدوي رسيدگي به تخلفات اداري بهزيستي ارسال و در ارتباط با کارمند خاطي درخواست پيگيري کرده است.

 

مدير کل بهزيستي شهر تهران نيز با تاکيد بر اين که « "مراقب" بايد دقت بيشتري در نگهداري از اين کودک مجهول‌الهويه مي‌کرد» گفت: اين مادريار حدود 10 سال سابقه کار داشته و حتي در زمان وقوع حادثه نيز اين مادريار سهل‌انگاري نکرده است. سراج افزود: وي روز بعد از حادثه به علت اينکه از نظر شرايط روحي و رواني تحت فشار بود از مرکز و از بخش مراقبت جابه‌جا شد. در اين حادثه هر فردي مقصر شناخته شود، مطابق قانون با وي برخورد خواهد شد.

 

اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------