شمار قربانیان زمین لرزه نپال: 8413 نفر



این زمین لرزه پنجم اردیبهشت 94 در 10 کیلومتری عمق زمین و در شمال شرق کاتماندو و نزدیک مرز با چین رخ داد.

صلیب سرخ نپال روز پنجشنبه در تازه ترین گزارش خود شمار قربانیان زمین لرزه مرگبار این کشور را 8 هزار و 413 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، براثر این زمین 7.9 ریشتری که شنبه گذشته بوقوع پیوست 17 هزار و 576 تن نیز زخمی و 260 نفر ناپدید شده اند.

وزارت کشور نپال اعلام کرد که تعداد 10 هزار و 718 ساختمان دولتی براثر زمین لرزه 7.9 ریشتری هفته گذشته تخریب شده است و در مجموع 14 هزار و 741 ساختمان نیز خسارات جزیی دیده اند .

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقام های نپالی اعلام کرد: حدود 191 هزار و 58 خانه با خاک یکسان شد و 175 هزار و 162 خانه نیز خسارت دیده است.

منطقه ای که بیشترین آسیب را از این زمین لرزه دیده، سیندهوپالچوک است که 2 هزار و 911 مورد تلفات در آن ثبت شده است.

در کاتماندو یک هزار و 202 نفر و نوواکوت نیز 904 نفر براثر زمین لرزه کشته شدند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقام های نپال اعلام کرد که با توجه به ادامه عملیات خاکبرداری، امکان دارد این آمار همچنان افزایش یابد.

به گفته مقام های این کشور، براثر وقوع این زمین لرزه بیش از 100 نفر نیز در دو کشور همسایه هند و چین جان خود را از دست دادند.

در همین حال سوشیل کویرالا نخست وزیر نپال همزمان با تلاش تیم های امداد و نجات برای دسترسی به شهرستان ها و روستاهای دور افتاده کشور، احتمال داد که شمار تلفات این زمین لرزه حتی به 10 هزار نفر نیز برسد.

بنابراعلام منابع خبری نپال، امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله به علت قطع برق، تخریب جاده ها، پل ها و شبکه های ارتباطی و مخابراتی با مشکل روبه رو است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب العبور امدادرسانی به کندی انجام می شود.

کاتماندو پایتخت کشور 28 میلیونی نپال، بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و گفته می شود هنگام وقوع زلزله حدود 300 هزار گردشگر در این شهر حضور داشتند.

این زمین لرزه پنجم اردیبهشت 94 در 10 کیلومتری عمق زمین و در شمال شرق کاتماندو و نزدیک مرز با چین رخ داد.

با وجود گذشت حدود 10 روز از زمین لرزه همچنان تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله در زیرآوار هستند واحتمال شیوع بیماری های عفونی نیز وجود دارد .

براساس گزارش رسانه ها، بیش از 80 درصد از ساختمان های مناطق روستایی و حدود 30 درصد ساختمان های مناطق شهری در اثر شدت زلزله تخریب شده است. همچنین عنوان می شود بیش از یک میلیون نفر براثر این زلزله آواره شده اند.

براساس گزارش مقام های رسمی نپال، از زمان وقوع زلزله روز شنبه گذشته تاکنون، 100 پس لرزه نیز رخ داده که قوی ترین آن براساس مرکز لرزه نگاری آمریکا 6.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده است.

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------