کلاهبرداران حرفه‌ای در کمین خریداران خودروهای قسطی



سه مرد که در پرونده‌هایی جداگانه از مشتریان خودروهای قسطی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، فردی اسفند سال گذشته با مراجعه به کلانتری جوادیه تهرانپارس، اعلام کرد قصد داشت پرایدی را با شرایط اقساط بخرد؛ اما توسط شرکت فروش لیزینگی خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

 

مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از طریق آگهی یکی از روزنامه‌ها، برای خرید خودرو به صورت اقساط و لیزینگ به دفتر شرکت سروش‌خودرو در «میدان ملت» مراجعه کردم.

 

پس از عقد قرارداد و پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان، مقرر شد ظرف مدت یک ماه پراید را تحویل بگیرم اما پس از گذشت این مدت، در زمان مراجعه به دفتر شرکت متوجه شدم آنجا تعطیل و اعضای شرکت متواری شده‌اند».کارآگاهان با آغاز تحقیقات، به محل شرکت واقع در طبقه دوم ساختمانی تجاری رفتند و اطلاع پیدا کردند محل دفتر، واحد استیجاری بوده که حدودا سه‌ماه پیش توسط دو نفر به نام‌های حسین (٣١ساله) و امین (٣٠ساله) اجاره شد.

 

صاحب این ملک که خودش از این دو نفر شکایت کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در زمان عقد قرارداد قرار شد پرایدی را از این شرکت دریافت کنم و پیش‌پرداخت ثبت‌نام و همچنین اقساط خودرو در قالب کرایه ماهانه واحد، تسویه شود، به همین علت طی این مدت حتی یک ریال نیز بابت اجاره‌دادن واحد تجاری خود از این افراد نگرفتم».


هم‌زمان با تحقیقات پلیسی، تعداد دیگری از مال‌باختگان به شرکت مراجعه کردند و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از افرادی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.


کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی محل‌های تردد و مخفیگاه دو متهم پرونده در منطقه مهرآباد جنوبی شدند و با اطمینان از حضور آنها در مخفیگاه‌هایشان، هر دو نفر را دستگیر و در بازرسی از محل زندگی متهمان تعداد زیادی تصاویر متعلق به مدارک شناسایی افراد مختلف را کشف کردند و با بررسی آنها، تعداد دیگری از شکات پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند.


متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجه‌شدن با شکات و همچنین با توجه به مدارک به دست‌آمده از مخفیگاه‌های آنها، به کلاهبرداری در قالب شرکت لیزینگی «سروش‌خودرو» اعتراف و عنوان کردند پس از سه ماه فعالیت در «میدان ملت» و متواری‌شدن از این محل، قصد داشتند به فعالیت خود در مکان دیگری در شهر تهران ادامه بدهند اما پیش از آن توسط کارآگاهان دستگیر شدند.


سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: درحال‌حاضر قرار قانونی توسط مقام قضائی برای هر دو متهم پرونده صادر شده و تحقیقات به‌منظور شناسایی دیگر مال‌باختگان احتمالی در این پرونده، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است». وی از مال‌باختگانی که تحت عنوان «شرکت لیزینگ سروش‌خودرو» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست برای پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.


درحالی‌که تحقیق از این متهمان ادامه دارد کارآگاهان پلیس ایلام نیز فردی را که با تأسیس یک شرکت صوری از خریداران خودرو کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت کردند. فرمانده انتظامی استان ایلام در این‌باره گفت: کلاهبرداری میلیاردی شرکت لیزینگ خودرو با شکایت تعدادی از مال‌باختگان، مشتریان و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی آشکار شد.

 

سردار علی دولتی اظهار کرد: تاکنون ٤٧ نفر با ارائه شکواییه از این شرکت به خاطر کلاهبرداری شکایت کرده‌اند. وی افزود: یکی از مشتریان این شرکت با مراجعه به پلیس اعلام کرد ١٩٣میلیون‌و ٢٠٠ هزار ریال بابت خرید یک خودرو به حساب شرکت واریز و در زمان مقرر برای تحویل خودرو مراجعه کرد ولی به جز وعده‌های مدیران شرکت چیزی دریافت نکرده است.

 

فرمانده انتظامی ایلام با بیان اینکه پیگیری‌های پلیس مشخص کرد مدیر این شرکت دارای پرونده قضائی است و در زندان به سر می‌برد، تأکید کرد: متهم پرونده پس از تفهیم اتهامات، به کلاهبرداری از این مشتری و برخی افراد دیگر اعتراف کرد. دولتی با اشاره به پلمب شرکت مذکور اضافه کرد: تحقیقات اولیه پلیس مشخص کرد این شرکت تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کرده است.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------