راز خاموش 9 تبهکار در سرقت‌های شبانه



9 تبهکار با شناسایی محموله‌های میلیونی مس و آلومینیوم در کارگاه‌های ریخته‌گری به سرقت‌های شبانه دست می‌زدند.

اوایل آذر ماه سال گذشته مردی با مراجعه به پلیس آگاهی شرق تهران مأموران را در جریان سرقت از کارگاه ریخته‌گری‌اش در خیرآباد ورامین قرار داد.


این مرد به مأموران گفت: ساعت 3 بامداد دزدان به کارگاه ریخته گری ام حمله کرده و با بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت محموله‌های مس و آلومینیوم به ارزش 150 میلیون تومان کردند.


بدین ترتیب تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران به دستور بازپرس مسعودی از شعبه یکم دادسرای ورامین برای به دام انداختن دزدان شب رو وارد عمل شدند. تجسس‌های پلیسی نشان داد سرقت‌های دیگری به این شیوه در شهرهای مختلف صورت گرفته است.


مأموران در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته کارگاه‌ها رفتند که مشخص شد دزدان در زمان سرقت ابتدا به سراغ دوربین‌ها رفته و با برداشتن دستگاه ضبط تصاویر نقشه خود را عملی کرده‌اند.


همزمان با تحقیقات پلیسی دزدان به چند کارگاه دیگر دستبرد زدند و کارآگاهان پی بردند سرقت‌ها زمانی صورت گرفته که محموله‌های مس و آلومینیوم از بنگاه‌های فروش به کارگاه‌ها ارسال شده است. بدین ترتیب فرضیه‌‌ای مبنی بر اینکه که دزدان پیش از اجرای نقشــــه شان در بنگاه‌های فروش مس و آلومینیــــوم اقدام به زاغ زنی می کنند مطرح شد و در همین شاخه عملی یکی اعضای تبهکاران به دام افتاد.


مرد زاغ‌زن که راهی جز اعتراف نداشت به مأموران گفت: در بنگاه‌های فروش مس و آلومینیوم پرسه می‌زدم و محموله‌های بالای یک تن را شناسایی کرده و با اطلاع دادن به همدستانم، آنها شب‌ها برای دستبرد از کارگاه‌ها دست به کار می‌شدند.


با همین اعترافات مخفیگاه اعضای باند در میدان هرندی تهران شناسایی شد و روز 5 اردیبهشت مأموران در اقدامی غافلگیرانه اعضای این باند را با سه مالخر دستگیر کردند. شهرام یکی از دزدان به مأموران گفت: پس از شناسایی محموله مس و آلومینیوم در انتظار می‌‌نشستیم و سوار بر خودروهایمان و یک نیسان در تاریکی به کارگاه رفته و دست به سرقت می‌زدیم.


بنا به این گزارش، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی پی بردند که اعضای این باند که همه فامیل هستند از سال 92 در شهرهای مختلف دست به دزدی زده‌اند و همین کافی بود تا بازپرس مسعودی از شعبه اول دادسرای ورامین با تقاضای انتشار عکس اعضای باند از کسانی که در دام سرقت‌های اعضای این باند گرفتار شده‌اند، بخواهد تا به پلیس آگاهی شرق تهران یا شعبه اول بازپرسی دادسرای ورامین مراجعه و به طرح شکایت بپردازند.

اخبار حوادث - برنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------