دستگيري هكر چهار هزار حساب بانكي



پسري جوان كه اقدام به كلاهبرداري اينترنتي ميليوني از چهار هزار حساب بانكي كرده بود از سوي پليس فتاي استان مركزي شناسايي و دستگير شد.

فروردين امسال مردي جوان به پليس آگاهي ساوه مراجعه كرد و ماموران را در جريان برداشت غيرمجاز از حساب بانكي‌اش قرار داد. با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري اينترنتي» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پليس فتاي استان مركزي قرار گرفت. همزمان با رسيدگي به پرونده، شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز به پليس فتاي اراك ارسال شد كه نشان مي‌داد متهم دامنه فعاليت‌هاي خود را گسترده كرده و موفق به كلاهبرداري ميليوني از حساب هزاران ايراني شده است.

 

تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه متهم با طراحي ١٥ سايت با صفحه جعلي بانك‌هاي مختلف موفق به كلاهبرداري از حساب افرادي شده است كه قصد استفاده از خدمات اينترنتي بانك‌ها را داشته‌اند.


سردار عزيز‌الله ملكي، فرمانده انتظامي استان مركزي در تشريح جزييات پرونده گفت: « در اين سايت‌ها به شگردهاي مختلف، كاربراني كه براي خريد يك محصول با قيمت بسيار پايين در حدود ١٠ هزار ريال به سمت درگاه جعلي بانك هدايت مي‌شدند، بلافاصله بعد از وارد كردن اطلاعات حساب‌شان، تمامي داده‌هاي‌شان از سوي متهم جمع‌آوري و پس از آن از حساب‌شان به شكل غيرمجاز برداشت مي‌شد. »

 

به گفته سردار ملكي، تحقيقات ماموران ادامه داشت تا سرانجام با رديابي آي‌پي متهم و استفاده از شگردهاي تخصصي كشف جرايم سايبري در پليس فتاي اراك، مخفيگاه متهم در شهرستان قم شناسايي و در اقدامي ضربتي دستگير شد. با دستگيري متهم، ماموران موفق شدند با بازرسي از تجهيزات فني و يارانه پسر جوان، به اطلاعات حساب چهار هزار كاربر فضاي مجازي دسترسي پيدا كنند كه متهم قصد كلاهبرداري از آنها را داشت.


متهم دستگير شده جواني ٣٠ ساله داراي مدرك ديپلم است كه در مدت سه سال اقدام به طراحي سايت‌هاي مختلف در فضاي مجازي كرده بود.

 

او كه براي انجام بازجويي به پليس فتاي اراك منتقل شده بود در همان تحقيقات اوليه به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «من با طراحي صفحات جعلي بانك‌هاي مختلف موفق به دستيابي به اطلاعات حساب چهار هزار نفر شده بودم.

 

پس از آن اقدام به برداشت غيرمجاز مبلغ ٤٢٠ ميليون تومان از حساب‌هاي كاربران اينترنتي كردم اما سرانجام از سوي پليس دستگير شدم. » سردار ملكي در پايان از ادامه رسيدگي به پرونده تا شناسايي ساير مالباختگان خبر داد.

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------