دستگیری سارقانی که فقط طلا و دلار می‌دزدیدند



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

تحقیقات پلیس درخصوص دستبردهای سریالی به خانه‌های اعیانی شمال شهر به دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای منجر شد.

دستگيرشدگان كه سابقه‌دار هستند در بازجويي‌هاي اوليه ضمن اعتراف به سرقت‌هاي سريالي گفتند فقط طلا و دلار مي‌دزديدند.


چندي قبل مردي به كلانتري 103 گاندي رفت و گفت سارقان شبانه به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. اين مرد كه ساكن خيابان ظفر بود در اين‌باره گفت: خانه من در طبقه اول يك ساختمان قرار دارد. همراه خانواده‌ام به سفري 3روزه رفته بودم اما وقتي برگشتيم متوجه شدم جواهرات همسرم كه حدود 1.5كيلوگرم بود همراه با مبلغ 250هزار دلار از خانه‌ام سرقت شده است. سارقان به‌جز طلا و دلار به هيچ‌چيز ديگري دست نزده بودند اما هنگام خروج آيفون تصويري خانه را از جا كنده و با خود برده بودند.

با ثبت اين شكايت تحقيقات تيم تجسس كلانتري براي دستگيري سارقان آغاز شد. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه سارقان با استفاده از ديلم و پيچ گوشتي در ورودي آپارتمان را تخريب كرده و وارد آنجا شده بودند. از سويي معلوم شد شب سرقت تعداد ديگري از همسايه‌ها نيز در خانه نبودند اما يكي از همسايه‌ها سارقان را ديده بود. وي در اين‌باره به مأموران گفت: وقتي وارد ساختمان شدم 2مرد غريبه را ديدم كه از خانه همسايه بيرون مي‌آمدند. يكي از آنها با خوشرويي سلام و احوالپرسي گرمي با من كرد.

با اينكه مي‌دانستم همسايه‌مان در مسافرت به‌سر مي‌برد اما فكر كردم شايد اين 2مرد از اقوام‌شان هستند كه براي سر زدن به خانه آمده‌اند. به‌همين دليل حساسيت نشان ندادم و به خانه‌ام رفتم تا اينكه يك روز بعد فهميدم سارقان به خانه همسايه‌مان دستبرد زده‌اند.

در شرايطي كه تحقيقات براي شناسايي سارقان ادامه داشت خبر رسيد خانه ديگري در همان حوالي طعمه سارقان قرار گرفته است. سارقان در جريان اين سرقت نيز با تخريب در ورودي وارد خانه شده و فقط طلا و دلار دزديده بودند. در اين سرقت صاحب خانه مسافرت نبود اما بعد از مهماني ديروقت به خانه بازگشته و به سرقت پي‌برده بود. اين موضوع نشان مي‌داد سارقان از قبل خانه‌هاي اعياني خالي از سكنه را انتخاب مي‌كنند. از سويي معلوم شد هر دو سرقت توسط اعضاي يك باند انجام شده است. در چنين شرايطي طرح ويژه‌اي براي مقابله به سارقان منزل در محدوده كلانتري اجرا شد.

در جريان طرح ويژه، رئيس‌كلانتري گاندي همراه با افسران تجسس در قالب چند گروه محدوده‌اي كه ممكن بود سارقان در آنجا مرتكب سرقت تازه‌اي شوند را به‌طور نامحسوس تحت نظر گرفتند. ساعتي از شروع گشتزني گذشته بود كه مأموران به 4مرد جوان كه از خانه‌اي بيرون مي‌آمدند مشكوك شدند و به آنها دستور ايست دادند ولي آنها با پاي پياده شروع به فرار كردند. فرار مظنونان احتمال سارق بودن آنها را تقويت مي‌كرد. در چنين شرايطي مأموران ابتدا توانستند 2نفر از آنها را دستگير كنند اما 2نفر ديگر همچنان در حال فرار بودند تا اينكه يكي از مأموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح اقدام به تيراندازي كرد و 2متهم ديگر نيز دستگير شدند. در جريان بازرسي از سردسته باند كه جواني 35ساله به نام آرش است مقدار زيادي دلار و سكه طلا كشف شد. به اين ترتيب 4متهم به كلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد آرش 2‌ماه قبل از زندان آزاد شده است. او پيش از اين نيز چندبار به اتهام سرقت دستگير شده بود. او در اعترافاتش ضمن اقرار به ارتكاب سرقت از خانه‌هاي شمال شهر گفت: من و همدستانم بعدازظهر‌ها با پرسه زدن در كوچه‌هاي شمال شهر خانه‌هاي خالي از سكنه را براي سرقت انتخاب مي‌كرديم. شيوه ما به اين شكل بود كه زنگ خانه‌ها را مي‌زديم و اگر كسي در را باز مي‌كرد مي‌گفتيم اشتباه كرده‌ايم اما اگر هيچ‌كس در را باز نمي‌كرد با تخريب در ورودي وارد آنجا مي‌شديم و دست به سرقت مي‌زديم. متهم ادامه داد: در سرقت‌هايمان فقط دلار و طلا مي‌دزديديم چراكه هم ارزش بيشتري داشت و هم به سادگي مي‌توانستيم آنها را حمل كنيم. حتي يك مرتبه وقتي براي سرقت به خانه‌اي رفته بوديم يكي از اعضاي باند مي‌خواست يك لپ‌تاپ را هم بردارد اما من اجازه ندادم، چون اين كار ممكن بود باعث دستگيري مان شود.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام جزئيات اين پرونده به همشهري گفت: هم‌اكنون اعضاي اين باند سرقت در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات براي كشف ساير جرائم احتمالي آنها ادامه دارد. وي همچنين به شهروندان توصيه كرد براي پيشگيري از دستبرد سارقان به منازل‌شان از درهاي ضدسرقت استفاده كنند. وي ادامه داد: برخي شهروندان با توجه به فصل گرما در و پنجره‌هاي بالكن خانه‌شان را باز مي‌گذارند و به سارقان اين شانس را مي‌دهند تا از اين طريق وارد خانه‌شان شوند. از سوي ديگر شهروندان درصورتي‌كه قصد سفر دارند بايد از همسايه‌ها بخواهند در نبود‌شان مراقب خانه باشند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------