سارق مسلح طلافروشی با هوشیاری همسایه‌ها به دام افتاد/ فریب خانم جوان به بهانه ارتباط با خانواده مسوولین دولتی + عکس



مردی که با خرید یک اسلحه اقدام به غصب عنوان و سرقت مسلحانه کرده بود ، در آخرین سرقت خود با هوشیاری همسایه‌ها دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 12:30 مورخه 30/02/1394 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه فلاح – خیابان سجاد شمالی به کلانتری 161 ابوذر اعلام شد .

با حضور مأموران در محل سرقت مشخص شد که یک نفر سارق مسلح طی درگیری با صاحب طلافروشی اقدام به شلیک گلوله در داخل مغازه کرده که با حضور شهروندان در محل و بستن کرکره آهنی مغازه توسط آنها ، سارق موفق به فرار نشده که نهایتا متهم در محل سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل می شود .

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکی پرونده :
شاکی پرونده ( صاحب طلافروشی ) پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در ساعت 12:20 مورخه 30/02/1394 فردی حدودا 35 ساله وارد مغازه شد و از من درخواست یک عدد سرویس طلا کرد ؛ در حالیکه پشت خود را به وی کرده بودم ، ناگهان این شخص از پشت سر اسلحه را بر روی سرم گذاشت و تهدید به شلیک کرد اما با این وجود و در یک لحظه ، از غفلت وی در حین سرقت طلا و جواهرات از داخل پیشخوان استفاده کرده و با او درگیر شدم ؛ در زمان درگیری ، ناگهان گلوله ای از اسلحه شلیک و به شیشه ویترین مغازه برخورد کرد ؛ گلوله باعث تخریب شیشه ویترین مغازه شد و همین موضوع باعث اطلاع سایر کسبه و همسایگان ، از موضوع سرقت مسلحانه از داخل مغازه شوند ؛ آنها به محض اطلاع از موضوع سرقت ، اقدام به بستن کرکره آهنی مغازه کرده تا مانع از فرار سارق شوند و بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادند ؛ فرد سارق نیز که خود را گرفتارِ در داخل مغازه دیده و اسلحه کمری اش نیز در حین درگیری از دستش خارج و به پشت پیشخوان افتاده بود ، چاره ای جز تسلیم نداشت تا نهایتا با حضور مأمورین در محل ، دستگیر و به کلانتری منتقل شد .

اظهارات متهم :
متهم "سعید . ش" ( 34 ساله ) نیز در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان گفت : بنده با یک قبضه اسلحه کمری به مغازه طلافروشی واقع در خیابان سجاد شمالی رفته و یک سرویس طلا انتخاب کردم ؛ بعد از اینکه مغازه دار سرگرم کار شد ، اسلحه کمری خود را از داخل کیف بیرون آورده و پشت سرش گذاشتم ؛ با وجود تهدید بنده ، طلافروش با من درگیر شد که در حین درگیری به زمین افتادم و در کشمکش مابین من و مغازه دار ، یک تیر شلیک شد که به شیشه مغازه برخورد کرد ؛ در حالیکه همچنان قصد فرار از داخل مغازه را داشتم ، متوجه شدم که کرکره آهنی مغازه توسط اهالی محل بسته شده و من راهی برای فرار از محل ندارم که پس از حضور مأمورین ، دستگیر و به کلانتری منتقل شدم .

کلاهبرداری در پوشش مأمور دولتی :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کاراگاهان به مخفیگاه متهم در منطقه فلاح – میدان بهاران مراجعه و در بازرسی از این محل موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به فرد دیگری در داخل این محل شدند .

با شناسایی و مراجعه صاحب مدارک شناسایی ، این شخص در اداره یکم آگاهی حاضر و پس از شناسایی متهم در اظهارات خود عنوان داشت : "این شخص تحت عنوان مأمور ارگان های دولتی و ادعای داشتن ارتباطات نزدیک با برخی از مسئولین و اعضای خانواده آنها اقدام به کلاهبرداری از من کرده است " .

شاکیه ی پرونده کلاهبرداری در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از حدود چند ماه پیش با متهم آشنا شده و طی این مدت وی بارها عنوان می کرد که اگر کاری دارم به ایشان مراجعه کنم چون افراد زیادی را در ارگان های مختلف می شناسد . در فرودین ماه امسال بنده تصادف سختی با ماشین خود کردم و به همین علت مجبور به فروش آن شدم ؛ بواسطه اینکه ایشان ( متهم ) چندین بار مدعی شده بود که یکی از بستگان نزدیکش در یکی از شرکت های خودروسازی دارای پست مدیریتی است  ، از ایشان جهت تحویل یک دستگاه خودرو تقاضای کمک کردم و اونیز مدعی شد که می تواند در کوتاهترین زمان و با شرایط مناسب اقدام به تحویل یک دستگاه خودرو از شرکت خودروسازی برای من نماید و به این بهانه پول حاصل از فروش خودرو را از من تحویل گرفت " .

شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در روز تحویل پول ، متهم به درب منزل ما آمد و کیف خود را باز و یک قبضه اسلحه به من نشان داد و عنوان کرد که او با برخی از مسئولین و اعضای خانواده های آنها ارتباط نزدیکی دارد و پس از آن مدعی شد که خودرو را در کمترین زمان ممکن از شرکت خودروسازی تحویل گرفته و به من تحویل خواهد داد اما پس از آن دیگر هیچ خبری از وی نشد " .

متهم که پس از مواجه حضوری با شاکیه چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا اظهارات این خانم را تأیید کرد .

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
دستگیری فروشنده سلاح :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم در اعترافات خود عنوان کرد که اسلحه کمری را به مبلغ 11 میلیون تومان و از شخصی در منطقه گوهردشت کرج خریداری کرده است ؛ بلافاصله مخفیگاه این شخص در منطقه گوهردشت شناسایی ، کارآگاهان در مورخه 06/03/1394 اقدام به دستگیری وی کردند .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به «اقدام به سرقت مسلحانه» و شناسایی شکات جدید با موضوع «کلاهبرداری به شیوه جعل عناوین دولتی» ، متهم با قرار بازداشت قانونی و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------