جنايتي که با «هيچ» آغاز و با «چوبه دار» پايان يافت



جواني که با سوء استفاده از لباس هاي نظامي و تهيه يک حکم جعلي، سعي داشت از رانندگاني که دختران سرنشين خودروي آنان بودند، اخاذي کند به جرم قتل راننده پژوسوار، به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خراسان، ماجراي قتل جوان پژو سوار از آن جا آغاز شد که اوايل اسفندسال 91 دو دوست با سوء استفاده از لباس هاي نظامي وتهيه يک حکم جعلي، اخاذي از رانندگاني را شروع کردند که دختران جوان را در حاشيه خيابان سوار مي کردند.

 

تا اين که چند روز بعد 2 جوان مذکور به خيابان راهنمايي مشهد رفتند و هنگامي که پژو سوار جواني 2 دختر را در حاشيه خيابان سوار کرد، او را به بهانه تخلف متوقف کردند و درباره ارتباط وي با دختران سرنشين خودرو سوال کردند.

 

در اين لحظه 2 دختر ناگهان از خودرو پياده شدند و فرار کردند. با رفتن دختران، يکي از آن 2 جوان در صندلي عقب و ديگري در صندلي جلوي پژو 206 نشستند و از راننده خواستند براي بررسي موضوع به سمت يکي از مراکز نظامي حرکت کند اما در ميانه مسير، 2 جوان مذکور راننده 206 را به کوچه هاي فرعي خيابان فلسطين کشاندند.

 

در اين هنگام يکي از آنان که نقشه شومي را در سر مي پروراند، ناگهان سوئيچ خودرو را برداشت و ديگري سيمي را که از قبل به همراه داشت دور گردن راننده انداخت و بدين ترتيب آنان راننده 25ساله را به قتل رساندند.

 

«ع و الف» که ديگر دستشان به خون آلوده شده بود نقشه اي کشيدند تا از شر جسد راننده پژو رها شوند.

 

آنان براي از بين بردن آثار جرم، جسد را به صندلي عقب انتقال دادند و سپس به طرف روستاي بازه حوض حرکت کردند چرا که يکي از آنان به منطقه روستاي مذکور آشنا بود و پدرش در آن نزديکي فعاليت اقتصادي داشت.

 

عاملان جنايت، خودرو را کنار يک پل در همان اطراف متوقف کردند و تصميم گرفتند جسد را در زير ماسه ها دفن کنند تا راز جنايت آن ها پنهان بماند.

 

ساعتي بعد جسد جوان پژو سوار در زير تلي از خاک و ماسه دفن شد و 2 جوان سوار بر خودروي مقتول به طرف مشهد حرکت کردند بنابر نقشه شوم، قرار شد خودروي مقتول را در پارکينگ منزل پدر «الف» پارک کنند و بدين ترتيب «ع» نيز عازم منزل خودشان شد. اين درحالي بود که پس از گذشت چند ساعت از اين ماجرا، ماموران انتظامي در جريان کشف جسد جوان مجهول الهويه اي در اطراف روستاي بازه حوض قرار گرفتند و موضوع را به قاضي موحدي راد (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند.

 

بررسي هاي مقام قضايي بيانگر آن بود که جوان مذکور با يک جسم رشته اي سخت خفه شده است و بدين ترتيب با درج مشخصات ظاهري مقتول در روزنامه خراسان، تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي موحدي راد براي شناسايي هويت مقتول و دستگيري عامل يا عاملان جنايت ادامه يافت.

 

از سوي ديگر نيز پدر «الف» که به پارک خودرو 206 در پارکينگ منزلش مشکوک شده بود از فرزندش در اين باره سوال کرد اما «الف» گفت : خودرو متعلق به يکي از دوستانش مي باشد که با پدرش اختلاف دارد و به همين خاطر خودرو را در منزل آن ها پارک کرده است! اين جمله ظن پدر را بيشتر کرد تا اين که «ع» براي بردن خودرو به منزل «الف» رفت ولي وقتي در برابر ظن پدر «الف» قرار گرفت و نتوانست به سوال هاي او پاسخ بدهد ناگهان پا به فرار گذاشت و اين گونه پدر «الف» با مراجعه به دستگاه قضايي از «ع» شکايت کرد و ماجراي پارک خودرو 206 را توضيح داد.

 

اين گزارش حاکي است: به دستور قاضي ويژه قتل عمد، کارآگاهان به تعقيب «ع» پرداختند و درحالي او را دستگير کردند که بررسي هاي بيشتر نيز نشان داد: خودرو 206 مسروقه است و به جواني تعلق دارد که روز قبل جسد وي کشف شده بود.

 

«ع» که ديگر خود را در برابر شواهد و مدارک انکارناپذيري مي ديد در همان مراحل ابتدايي بازجويي ها به قتل جوان پژو سوار با همدستي «الف» اعتراف کرد و اين گونه بود که «الف» نيز با همکاري اعضاي خانواده اش در چنگ قانون گرفتار آمد و بدين ترتيب راز اين جنايت هولناک فاش شد.

 

گزارش خراسان حاکي است: پس از تکميل تحقيقات، متهمان اين پرونده جنايي در دادگاه کيفري استان خراسان رضوي محاکمه شدند و عامل قتل جوان پژوسوار به قصاص نفس و ديگري نيز به تحمل اشد مجازات قانوني محکوم شد. پس از اعتراض وکلاي مدافع متهمان به راي صادره، اين پرونده در شعبه 24 ديوان عالي کشور مورد رسيدگي دقيق تر قرار گرفت اما قضات ديوان عالي نيز با بررسي محتويات پرونده، راي صادره را تاييد کردند تا اين که با فراهم شدن مقدمات اجراي حکم و استيذان از رئيس قوه قضاييه، حکم قصاص نفس صادره در سپيده دم چهارشنبه گذشته و با حضور مسئولان اجراي احکام دادسرا در زندان مرکزي مشهد به اجرا درآمد و عامل اين جنايت به دار مجازات آويخته شد.

 

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------