جاعل حرفه ای چک بانکی را شناسایی کنید (+عکس)



وی افزود: مبلغ و تاریخ چک به شیوه ای ماهرانه تغییر داده شده و وصول کننده با همان مشخصات شناسنامه ای فرد شرکت کننده در مزایده اقدام به دریافت پول از حساب شرکت کرده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا جاعل حرفه ای چک های بانکی را شناسایی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی به دادسرای ناحیه چهار تهران در شانزدهم فروردین ماه امسال و طرح شکایت مبنی بر جعل چک، پرونده ای در این خصوص در دادسرا تشکیل و دراختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری


شاکی پرونده در این باره به کارآگاهان گفت: به دنبال برگزاری یک مزایده در پایان سال گذشته و اطلاع رسانی آن از طریق روزنامه های کثیرالانتشار کشور، در زمان ثبت نام شخصی با ارایه مدارک و مشخصات شناسنامه ای مشخص در مزایده ثبت نام و مبلغ 10 میلیون ریال به منظور شرکت در مزایده به حساب شرکت واریز کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت مدت کوتاهی و پیش از شروع مزایده وی با مراجعه به دفتر شرکت انصراف خود را از حضور در مزایده اعلام و در زمان دریافت پول واریز شده به حساب شرکت درخواست کرد تا مبلغ 10 میلیون ریال را در قالب یک فقره چک بانکی دریافت کند.

شاکی پرونده در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: با آغاز به کار شعبه های بانکی در سال جدید، در زمان بررسی اسناد مالی شرکت مشخص شد یک فقره چک شرکت به مبلغ حقیقی 10 میلیون ریال به مبلغ 70میلیون و هفت هزار ریال از طریق بانک شعبه بلوار شاهد واقع در خیابان 147 گلبرگ وصول شده است که در بررسی های بعدی مشخص شد چک مذکور متعلق به انصراف یکی از شرکت کنندگان در مزایده سال گذشته بود.

وی افزود: مبلغ و تاریخ چک به شیوه ای ماهرانه تغییر داده شده و وصول کننده با همان مشخصات شناسنامه ای فرد شرکت کننده در مزایده اقدام به دریافت پول از حساب شرکت کرده است.

چک ها با مدارک شناسایی سرقتی وصول شد
براساس این گزارش با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی تهران با شناسایی دارنده واقعی مشخصات شناسنامه ای مورد استفاده در زمان وصول چک اطمینان پیدا کردند که تمامی مدارک شناسایی این شخص سرقت شده است.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 2 سال پیش در شهر اهواز مشغول کار بودم که کیف دستی حاوی تمام مدارک شناسایی ام سرقت شد و از آن زمان به بعد، هر بار با طرح شکایت های مشابه از شهرهای مختلف کشور، متوجه می شوم که فردی با استفاده از مدارک شناسایی من چک های بانکی وصول می کند.

زاغ زنی در بانک ها، شیوه و شگرد دوم متهم
براساس این گزارش، کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد وصول چک های مجعول بانکی، موفق به شناسایی تعداد دیگری از شاکیان حقیقی و همچنین سازمان های فعال در زمینه خدمات اجتماعی در شهرهای مختلف کشور از جمله ارومیه، خلخال، سنندج و مشهد شدند.

در این شیوه جوان ناشناسی به بهانه کمک -بیشتر شاکیان از افراد مسن هستند- چک های افراد را وصول کرده و مبلغ چک را به طور کامل به آنها پرداخت می کرد.

پس از چند روز همان جوان ناشناس مجددا به شعبات بانکی مراجعه و این بار با ارائه چک هایی که مبلغ و تاریخ آنها به شیوه ای ماهرانه تغییر داده شده با هویت متعلق به صاحب مدارک شناسایی سرقت شده در شهر اهواز اقدام به وصول چک ها کرده است.

بر اساس این گزارش سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار تصویر بدست آمده از این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از شهروندانی که موفق به شناسایی هویت واقعی صاحب تصویر (متهم پرونده) شده اند خواست تا اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه یا محل های تردد این شخص را با شماره تلفن 21866349 در اختیار پلیس قرار دهند. 

 

اخبار حوادث - مرکز اطلاع رسانی پلیس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------