مرد نامرئی سارق خودروهای مدل بالای پایتخت



اخبار,اخبار حوادث , سرقت خودرو

مردی که با شگردی عجیب بدون حضور خود اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا در پایتخت می کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در پی وقوع سرقت های مشابه چندین دستگاه خودرو جیپ ، پاترول و تویوتا لندکروز در منطقه یوسف آباد و قلهک که در آن سارق یا سارقین با خودروهای نیسان یدک کش ( جرثقیل ویژه حمل خودرو ) اقدام به سرقت خودروها کرده بودند ، پرونده ای ضمن اخذ دستور قضایی از شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران با موضوع "سرقت خودرو" جهت رسیدگی ویژه در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد .

تحقیقات میدانی :
کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه سوم پلیس آگاهی با مراجعه به محل های سرقت و انجام تحقیقات از تعدادی از کسبه ی محل و بهره گیری از تصاویر دوربین های مداربسته ی تعدادی از مراکز تجاری موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای یدک کشی شدند که اقدام به انتقال خودروها به مکان های دیگر کرده بودند .

با شناسایی تعدادی از خودروهای یدک کش ، تحقیق از رانندگان در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که تمامی آنها پس از تماس تلفنی فردی ناشناس با لهجه غلیظ متعلق به غرب کشور و واریز پول کرایه جرثقیل به حساب آنها از طریق سیستم شتاب و پیش از هرگونه انجام کار ، اقدام به انتقال خودروها به تعدادی از باربری های جنوب شهر تهران بویژه در مناطق اتوبان آزادگان ، مولوی و شوش کرده اند .

رانندگان خودروهای یدک کش در اظهاراتی مشابه عنوان کردند : فرد ناشناسی طی تماس تلفنی– شماره های تماس رانندگان بر روی خودروهای یدک کش آنها درج شده است -  عنوان می کرد که ماشینش دچار نقص فنی شده و سپس هزینه انتقال خودرو را می پرسید ؛ پس از آن شماره حساب های ما را می گرفت و پول انتقال خودروها را پیشاپیش واریز می کرد و مجددا تماس می گرفت و آدرس دقیق محل پارک خودرو را به ما می داد ؛ ما نیز که در آن شرایط پول کرایه جرثقیل و حمل خودرو را دریافت کرده بودیم و به نوعی در کار انجام شده قرار گرفته بودیم ، به محل پارک خودروها مراجعه و صرفا پس از مطابقت مشخصات ظاهری خودروها با مشخصات اعلام شده از سوی فرد تماس گیرنده اقدام به انتقال آنها به مراکز باربری جنوب تهران می کردیم و پس از آن هیچ اطلاعی از خودروها نداریم .

در ادامه تحقیقات و با شناسایی باربری های محل انتقال خودروهای سرقت شده ، کارآگاهان به این مراکز مراجعه کرده و به تحقیق از مدیران آنها پرداختند ؛ در بررسی اظهارات مدیران پایانه های باربری ، اظهارات رانندگان خودروهای یدک کش تأیید و مشخص شد که به همان شیوه ی مشابه ، فردی ناشناس در طی تماس تلفنی با پایانه باربری و در ادامه واریز پول به حساب از آنها درخواست می کرده تا خودروهای به سایر شهرهای کشور بویژه در شهرهای مرزی غرب کشور انتقال و در آنجا تحویل داده شوند .

شناسایی متهم حرفه ای :
در شرایطی که سارق اصلی در هیچکدام از سرقت ها و حتی در انتقال خودروها به شهرهای مرزی کشور حضوری مستقیم نداشت و صرفا از طریق تماس های تلفنی و نهایتا پرداخت هزینه انتقال خودروها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده بود ، کارآگاهان تحقیقات خود را بر روی آن دسته سارقین خودرو حرفه ای متمرکز کردند که در سال های گذشته و دقیقا به همین شیوه و شگرد سرقت های خود را انجام داده بودند .

با توجه به کمترین اطلاعات موجود در خصوص هویت متهم پرونده و تنها در شرایطی که تنها سرنخ موجود مربوط به  لهجه خاص فرد تماس گیرنده بود ، سرانجام کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمین سابقه دار اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت خودرو بنام "صباح . ع" ( 43 ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق "صباح . ع" حکایت از آن داشت که وی در سال 1386 به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروها و انتقال آنها به شهرهای مرزی غرب کشور نموده که در همان سال توسط اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی ، دستگیر و روانه زندان شده است ؛ در بررسی سوابق زندان متهم مشخص شد که وی در اوایل سال 1393 از زندان آزاد ، محل سکونت سابق خود را در محدوده میدان راه آهن و پس از متارکه از همسرش بلامکان شده است .

استفاده از خودروهای مسروقه در انجام قاچاق کالا و سوخت :
با توجه به احتمال طراحی و در واقع انجام سرقت ها توسط "صباح . ع" ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق وی با اخذ نیابت قضایی به مرزهای غربی کشور اعزام و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که صباح از چندی پیش اقدام به فروش انواع خودروهای پاترول ، جیپ و بویژه تویوتا لندکروز در برخی شهرهای مرزی و به افرادی خاص نموده است .

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده ، تعدادی از خودروهای مسروقه در همان شهرهای مرزی شناسایی و در بررسی سوابق آنها مشخص شد که تمامی خودروها دارای سابقه سرقت به همان شیوه و شگرد "انتقال با خودروهای ویژه حمل خودرو" هستند که ضمن انجام هماهنگی های لازم این خودروها توقیف ، به تهران منتقل و خریداران خودروها نیز به اتهام خرید خودرو مسروقه دستگیر و در تحقیقات صراحتا به اطلاع داشتن از موضوع سرقتی بودن خودروها و خرید خودروها به قیمت چند میلیون تومان ( 2 الی 3 میلیون تومان )  از "صباح . ع" اعتراف کردند .

در تحقیقات از این افراد مشخص شد که خودروهای سرقتی جهت انتقال محموله های قاچاق و بویژه "سوخت قاچاق" مورد استفاده قرار داده می شدند و در صورتیکه خودروهای استفاده شده در زمان انجام قاچاق کالا توسط پلیس شناسایی مورد شناسایی قرار می گرفتند ، بلافاصله نسبت به رهاسازی آنها اقدام و مجددا خودروی دیگری را جهت اقدامات غیرقانونی خود تهیه می کردند .

دستگیری متهم اصلی پرونده :
با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان با اطمینان از ادامه فعالیت و حضور "صباح" در شهر تهران ، اقدامات ویژه ای را جهت شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار قرار داده و نهایتا موفق به شناسایی مخفیگاه صباح در یک مسافرخانه در خیابان مولوی شدند ؛ سرانجام در ساعت 05:00 مورخه 26/03/1394 و در شرایطی که متهم در حال استراحت بود ، کارآگاهان خود را به بالای سر وی رسانده و او را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

"صباح . ع" که به هیچ عنوان قادر به رانندگی با خودرو نمی باشد !!!!! پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی صراحتا به دهها فقره سرقت به همین شیوه و شگرد و همچنین فروش خودروهای مسروقه به قاچاقچیان سوخت و کالا در غرب کشور اعتراف کرد ؛ متهم در خصوص نحوه شناسایی خودروها نیز به کارآگاهان گفت : "به صورت پیاده در کوچه ها و خیابان ها پرسه زنی می کردم تا خودرویی را پیدا کنم که بررسی شواهد خودرو حکایت از آن داشته باشد که مالک آن مدت زمانی نسبتا طولانی به آن مراجعه نکرده باشد ؛ سپس با شماره تماس خودروهای ویژه حمل خودرو تماس گرفته و خود را به عنوان مالک ماشین ها معرفی و .... " .

سردار عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در بازرسی از مخفیگاه متهم و همچنین بررسی سوابق سرقت های مشابه بعمل آمده و همچنین اسناد و مدارک بدست آمده از پایانه های باربری و ... ، اسناد و مدارک زیادی متعلق به جابجایی دهها دستگاه خودرو مسروقه به مرزهای غربی کشور کشف و متهم نیز صراحتا به دهها فقره سرقت خودرو و فروش آنها به افرادی خاص اعتراف نموده که با انجام تحقیقات پلیسی ، ضمن شناسایی و دستگیری تعدادی از این خریداران خودروهای سرقتی و معرفی آنها به دستگاه محترم قضایی بیش از 40 دستگاه خودرو مسروقه از آنها کشف ، توقیف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به انجام عمده ی سرقت ها در مناطق جنت آباد ، یوسف آباد ، قلهک ، نظام آباد ، نیروی هوایی ، نارمک ، دیباجی  ، سهروردی ، رسالت ، تهرانپارس  ، میدان امام حسین و ... ، در پایان خبر عنوان داشت : " با توجه به سوابق متهم در انجام سرقت به این شیوه و شگرد و احتمال ارتکاب سرقت های بیشتر توسط این متهم حرفه ای ، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------