آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

دزدهاي گوشي ربا!



دو سارق جوان با اين نقشه كه توريست‌هاي خارجي فرصت طرح شكايت و پيگيري پرونده‌هايشان را ندارند در كمين آنها مي‌نشستند و اموالشان را سرقت مي‌كردند.

به گزارش جوان، شامگاه شنبه 23 خردادماه امسال مرد توريستي به كلانتري 109 بهارستان رفت و از دو سارق موبايل‌قاپ شكايت كرد.

وي گفت: من اهل كشور تركمنستان هستم. چند روز قبل براي گردش به ايران آمدم. ساعتي قبل در قهوه‌خانه‌اي حوالي ميدان فردوسي در حال نوشيدن چاي بودم كه مرد شيك‌پوشي كنارم نشست. پس از كمي حرف زدن با هم به داخل خيابان آمديم تا سيم‌كارتي از دكه روزنامه‌فروشي بخرم. من قصد داشتم سيم‌كارت را داخل گوشي گران‌قيمتي كه از كشور خودم خريده بودم قراردهم ولي نتوانستم به  همين دليل مرد ناشناس گوشي را از من گرفت تا سيم‌كارت را  قرار دهد اما ناگهان سوار موتورسيكلتي كه راننده آن آماده حركت بود، شد با هم به سرعت از محل گريختند.

با شكايت مرد توريست، پرونده به دستور قاضي عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ويژه سرقت در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.  در حالي كه مأموران پليس تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي متهمان آغاز كرده بودند با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد همه شاكيان توريست يا تاجر خارجي هستند كه از سوي دو سارق حرفه‌اي مورد كيف‌قاپي و موبايل‌قاپي قرار گرفته‌اند.

  ‌ اولين شكايت

يكي از شاكيان كه مرد 68 ساله‌اي اهل ايتاليا بود، گفت: من چند روز قبل به عنوان توريست وارد ايران شدم. روز حادثه براي ديدن مكاني تاريخي به مركز شهر تهران رفتم. نزديك ظهر در حال عبور از خط عابر پياده ترمينال فياض‌بخش بودم كه موتورسيكلتي با دو سرنشين به من نزديك شد و ناگهان كيفم را كه روي دوشم آويزان بود، قاپيدند و به سرعت از محل گريختند. وي ادامه داد: داخل كيفم دو دستگاه گوشي، يك دستگاه‌ آي‌پد، 700 يورو، پاسپورت و بليت برگشت به كشورم بود كه سارقان سرقت كردند.

  ‌سرقت دوربين‌هاي عكاسي
شكايت ديگر‌ از دو سارق حرفه‌اي در كلانتري 125 يوسف‌آباد ‌توسط مرد 67ساله آلماني مطرح شد كه سارقان نزديك هتل لاله اموالش را سرقت كرده بودند. شاكي گفت: من توريست هستم. لحظه حادثه براي خريد شيريني از هتل لاله خارج شدم كه موتور‌سيكلتي با دو سرنشين از لاين مخالف به من نزديك شدند و در يك چشم به‌هم زدن كيفم را قاپيدند.

وي گفت: داخل كيفم دو عدد دوربين گرانقيمت به همراه دو لنز حرفه‌اي و شش كارت حافظه بود كه در اين مدت از مكان‌هاي تاريخي عكس گرفته بودم.
 
 ‌سرقت كيف تاجر چيني

شاكي ديگر مرد 47 ساله چيني بود كه به گفته خودش براي تجارت به ايران سفر كرده بود. تاجر چيني با طرح شكايت از دو سارق موتور‌سوار گفت: مدتي است به عنوان تاجر به ايران رفت و آمد دارم. روز حادثه از هتل خارج شدم تا به موزه بانك ملي بروم.

نزديك چهار راه استانبول بودم كه موتورسيكلتي با دو سرنشين از كنارم رد شد. آنها ابتدا نگاهي به من انداختند و بعد دوباره برگشتند و كيفم را كه مدارك شناسايي، پاسپورت و 70 يوآن چيني به همراه گوشي‌ام بود، سرقت كردند.
  ‌
 سرقت گوشي مهندس
يكي ديگر از شاكيان دو سارق حرفه‌اي مرد 32 ساله‌اي اهل تركيه بود. وي وقتي براي شكايت به كلانتري 109 بهارستان رفت، خودش را مهندس معرفي كرد و گفت مدتي است براي انجام پروژه‌ا‌ي به ايران آمده است. شاكي گفت: لحظه حادثه از هتلي در خيابان فردوسي بيرون آمدم تا به شركت بروم. در حالي كه در حال حرف زدن با گوشي‌ام بودم، ترك‌نشين موتورسيكلت‌ كه مرد جواني بود، گوشي‌ام را از دستم قاپيد و از محل گريختند. پس از اين از مردم كمك خواستم اما آنها با سرعت از محل دور شدند و كسي موفق به دستگيري آنها نشد.

  ‌سرقت گوشي 10 ميليوني
يكي ديگر از توريست‌هايي كه از سوي دو سارق حرفه‌اي مورد سرقت قرار گرفته بود، اهل كشور اسلواكي بود. شاكي گفت: روز حادثه به همراه توريست ديگري در خيابان امام خميني در حال راه رفتن بودم كه گوشي‌ام زنگ خورد. وقتي خواستم جواب تلفن را بدهم، موتورسيكلتي با دو سرنشين با سرعت از كنارم عبور كردند و ترك‌نشين در يك چشم به هم‌زدن گوشي‌ام را قاپيد و گريختند. وي گفت: گوشي‌ام بيش از 10 ميليون تومان ارزش داشت.

   ‌سرقت گوشي دختر 18 ساله
شاكي كه دختر 18 ساله‌اي بود، گفت: من دانشجوي رشته علوم پزشكي دانشگاه تهران و اهل عراق هستم. روز حادثه در خيابان كريم‌خان به همراه يكي از همكلاسي‌هايم در حال عبور بودم كه يك موتور‌سيكلت با دو ‌سرنشين ناگهان كيف‌دستي‌ام را كه داخل آن گوشي گرانقيمت، 50 هزار تومان پول و مدارك شناسايي بود، قاپيدند و فرار كردند.

   ‌شناسايي سارقان
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان افزوده مي‌شد، مأموران پليس در تحقيقات تخصصي موفق به شناسايي دو سارق حرفه‌اي به نام‌هاي عادل و بهادر شدند. تحقيقات نشان داد دو سارق چندين سابقه سرقت، آدم‌ربايي و زورگيري و اعتياد در كارنامه‌شان ثبت شده است.

مأموران پس از شناسايي عادل را در مخفيگاهش دستگير كردند اما متوجه شدند كه بهادر به مكان نامعلومي گريخته است.

عادل در بازجويي‌ها به 30 فقره سرقت از اتباع خارجي با همدستي بهادر اعتراف كرد. وي گفت: مدتي قبل بهادر به سراغم آمد و پيشنهاد سرقت داد و من هم قبول كردم. من راننده بودم و بهادر كه در كيف‌قاپي و گوشي‌قاپي حرفه‌اي است، ترك‌نشين بود و گوشي و كيف‌ها را مي‌قاپيد. متهم درباره نحوه سرقت‌ها گفت: بهادر پيشنهاد داد از توريست و اتباع خارجي سرقت كنيم. او مي‌گفت كه اتباع خارجي مدتي بعد به كشورشان بر‌مي‌گردند و پيگير شكايت خود نيستند به همين خاطر ما طعمه‌هاي خود را از بين افراد خارجي انتخاب مي‌كرديم. ما در خيابان‌هاي مركز شهر با موتور‌سيكلت دور مي‌زديم و اتباع خارجي را زير نظر مي‌گرفتيم و در فرصت مناسب كيف و گوشي‌هاي آنها را مي‌قاپيديم.  مأموران پليس به دستور قاضي عموزاد در تلاشند تا همدست سارق را بازداشت كنند.

اخبار حوادث - جوان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------