پلیس مسافران اتوبوس را نجات داد/ دو نفر دچار سوختگی سطحی شدند



اخبار,اخبار حوادث ,آتش گرفتن اتوبوس

مسافران اتوبوسی که دچار حریق شده بود نجات یافتند.

 رئیس پلیس راه کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته یک دستگاه اتوبوس مدل 1385 که با 27 مسافر از مشهد به سمت زاهدان در حرکت بود در محدوده پاسگاه گناباد دچار نقص فنی و حریق شد.

سرهنگ حمیدی افزود: خوشبختانه تیم گشتی پلیس راه پشت سر این اتوبوس بود و بلافاصله به راننده با بلندگو و آژیر اخطار داد که راننده نیز ، اتوبوس را متوقف و مسافران را از اتوبوس پیاده کرد.

وی گفت: در حین تخلیه مسافران، مجدداًٌ در اتومات اتوبوس از کار می افتد و قفل می شود.

سرهنگ حمیدی افزود: مسافران با چکش های داخل اتوبوس و همچنین تیم گشتی پلیس با کپسول آتش نشانی شیشه های جانبی اتوبوس را شکستند و مسافران نجات پیدا کردند.

رئیس پلیس راه گفت: در این حادثه دو نفر از مسافران اتوبوس به صورت سطحی دچار سوختگی شدند و بقیه صحیح و سالم هستند.

وی افزود: اتوبوس کاملاً سوخت و از بین رفت.

سرهنگ حمیدی گفت: نقص فنی می تواند علت بسته شدن درهای اتوبوس باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید بعد از اتفاقاتی که در چند ماه گذشته داشتیم، این تنها موردی بود که اتفاق افتاده است افزود: موارد دیگری هم داشتیم اما این حادترین آن بوده است.

رانندگان با تغییرات در خودرو نواقص فنی ایجاد نکنند
رئیس پلیس راه کشور گفت: رانندگان با تغییرات در خودرو ، نواقص فنی ایجاد نکنند.

سرهنگ حمیدی درباره فراخوان اتوبوس های اسکانیا افزود: با توجه به محرز شدن نقص فنی اتوبوس ها، در سال های گذشته فراخوان داده شد و همه این اتوبوس ها در مدل های مختلف در این فراخوان شرکت کردند و از طریق کارخانه مربوط نواقص فنی آنها برطرف شد.

وی گفت: بخشی از کار به نقص ذاتی خودرو برمی گشت که سعی کردند این نقص را به حداقل برسانند.

سرهنگ حمیدی افزود: یک بخش دیگر هم به تغییراتی که بعضی از رانندگان روی خودرو ، روی سیستم سیم کشی و یا تجهیزات جانبی که روی این خودرو می گذارند برمی گردد که ممکن است این نقص را بوجود آورد.

وی گفت: مراکز معاینه فنی و مدیران فنی شرکت هایی که می خواهند اتوبوس ها را برای سفرها اعزام کنند، باید با کنترل نواقص به حداقل برسانند تا شاهد بروز حوادث نباشیم.

رئیس پلیس راه با اشاره به این که خود راننده بهترین کسی است که می تواند جلوی تغییرات غیرمجاز روی خودروی خویش را بگیرد ، افزود: راننده ای که می داند خودرو دارای سیم کشی ناایمن است و یا خودرو به موقع معاینه فنی نگرفته است و یا معاینه فنی درستی از آن گرفته نشده است می تواند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرد.

سرهنگ حمیدی به رانندگان توصیه کرد اولاً خودشان نواقص فنی را با تغییراتی که می دهند ایجاد نکنند و ثانیاً اگر که در خودروی خود نقصی را مشاهده کردند ادامه مسیر ندهند و حتماً در نخستین محل و ایستگاه متوقف شوند و بعد از رفع نقص فنی خودرو ادامه مسیر بدهند.

 

اخبار حوادث - خبرگزاری صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------