پرونده مرگ دختر 9 ساله در حال بررسي



معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با بيان اينكه پرونده مرگ فاطمه دختر 9 ساله دهدشتي در حال بررسي است، گفت: در صورتي كه مرگ اين كودك به دليل قصور پزشكي حادث شده باشد با پزشكان اين پرونده به شدت برخورد مي‌شود.

به گزارش آرمان، پرويز يزدان‌پناه در جمع خبرنگاران در خصوص جزييات مرگ فاطمه دختر 9 ساله دهدشتي كه هفته گذشته به دليل عقرب‌زدگي و نبود سرم پادزهر جان خود را از دست داد، گفت: برخي از مرگ و ميرها در بيمارستان‌ها ممكن است به دليل قصور پزشكي صورت گيرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي به جزييات مرگ اين دختر 9 ساله اشاره كرد و گفت: پرونده مرگ فاطمه در حال بررسي است و هنوز هم مرگ وي به دليل عقرب‌زدگي محرز نشده و پرونده نياز به بررسي بيشتري دارد.

 وي در ادامه تصريح كرد: وقتي والدين اين كودك، فرزند خود را به بيمارستان امام خميني(ره) دهدشت منتقل كردند كادر بيمارستان كار تزريق سرم به اين دختربچه را آغاز مي‌كنند كه به خاطر بي‌تابي كودك، مادر وي به مدت 20 تا 30 دقيقه كودك را از بيمارستان خارج مي‌كند.

اين مسئول ادامه داد: زماني كه تنفس اين دختربچه با مشكل مواجه مي‌شود كودك توسط والدين مجدداً به بيمارستان بازگردانده و درمان شروع مي‌شود.

 يزدان‌پناه اضافه كرد: سرم مار گزيدگي به صورت صد درصد مؤثر بوده اما در خصوص سرم عقرب‌زدگي اختلاف نظر وجود دارد چرا كه تا 99 درصد اين سرم درمان قطعي و تمام كننده ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با اشاره به نبود مركز مراقبت‌هاي ويژه اطفال در بيمارستان‌هاي استان افزود: به دليل نبود اين مركز در شهر دهدشت، اين كودك به ياسوج منتقل مي‌شود كه به دليل قطع تنفس، در شهر سر فارياب احياء اين كودك صورت مي‌گيرد و وي مجددا به بيمارستان شهر دهدشت بازگردانده مي‌شود كه عمليات احياء مؤثر نبوده و كودك در مسير فوت مي‌كند. يزدان‌پناه عنوان كرد: پرونده اين كودك 9 ساله در حال بررسي است كه اگر مرگ وي به دليل قصور پزشكي بوده به شدت با پزشكان خاطي برخورد مي‌شود.

چهارشنبه شب 28 مرداد، فاطمه رستخيز دختر بچه 9 ساله از توابع روستاي "تنگ هيگون"شهرستان كهگيلويه به علت عقرب‌زدگي به بيمارستان امام خميني(ره) شهر دهدشت منتقل و به دليل وخيم شدن وضع جسماني بيمار و نبود برخي امكانات در اين بيمارستان، بيمار به ياسوج منتقل مي‌شود كه در بين راه جان خود را از دست مي‌دهد.

اخبار حوادث - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------