جزئیات حادثه دبستان معراج اهواز



مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیاتی از برخورد والدین یك دانش آموز اهوازی با مدیران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده اظهار كرد: حادثه برخورد فیزیكی والدین یك دانش آموز با مدیران این مدرسه كه هفته گذشته رخ داد یك حادثه معمولی بوده كه برخی رسانه ها بیش از حد آن را بزرگ كردند.

وی اضافه كرد: هفته گذشته دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بیرون از مدرسه با هم درگیر لفظی پیدا كردند كه یكی از آنان موضوع درگیری را به یكی از معلمان مدرسه گزارش می دهد.
وی گفت: معلم یاد شده در این زمینه به دانش آموز خاطی تذكراتی را داده كه موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل می شود.

وی اضافه كرد: روز بعد از ماجرا مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز یاد شده به مدرسه مراجعه كرده و خواستار معرفی دانش آموزی شدند كه با فرزند آنان مشاجره لفظی داشته است كه مدیران دبستان از این كار امتناع می كنند.

تقی زاده گفت: پس از پافشاری مدیران مدرسه برای معرفی نكردن دانش آموز به آنان مادر و عمه دانش آموز با مدیران دبستان معراج درگیر می شوند و دو معلم و معاون دبستان از سوی این مادر و عمه دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: بلافاصله موضوع از سوی آموزش و پرورش در محاكم قضائی اهواز پیگیری و با دستور مقام قضائی دو فرد خاطی ( مادر و عمه دانش آموز) دستگیر و بازداشت می شوند.

وی گفت: دو فرد یاد شده به دلیل زن بودن با قید وثیقه آزاد شده ولی موضوع پرونده قضائی آنان به قوت خود باقی است و بزودی رای قضائی آن نیز صادر خواهد شد.

مدیركل آموزش و پرورش استان خوزستان با انتقاد از برخی بزرگ نمائیها در این خصوص گفت: این موارد در تمام كشور اتفاق می افتد و در مواردی در سالهای قبل و در استانهای دیگری غیر از خوزستان حتی معلمان فداكاری هم كشته شده اند ولی به اندازه این موضوع بزرگ نمائی نشده اند.

وی گفت: والدین دانش آموزان باید قدردان زحمات معلمان باشند زیرا معلمان هستند كه آینده جامعه را با تربیت فرزندان آنان رقم می زنند و اینگونه برخوردها ممكن است در انگیزه معلمان برای تربیت نسلهای آینده تاثیر منفی بگذارد.

وی در پایان گفت: از رسانه ای كه این موضوع را بزرگ نمائی كرده است بزودی در محاكم قضائی شكایت خواهیم كرد.


دبستان دولتی معراج با 397 نفر دانش آموز در منطقه چهارم اهواز واقع شده است.

 

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------