سقوط در چاه توهم!



اخبار ,اخبار حوادث , سقوط در چاه

 

اخبار حوادث - سقوط در چاه توهم!

مرد جوان با صدای لرزان و بریده بریده و همراه با ترس و وحشت از آن طرف خط تلفن فریاد می‌زد من در یک چاه عمیق سقوط کردم و راه نفسم دارد تنگ می‌شود شما را به خداوند زود بیایید و نجاتم بدهید...

نزدیک‌های ظهر بود که تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان استان اصفهان به صدا درآمد، مردم جوان با صدای لرزان و بریده بریده و همراه با ترس و وحشت از آن طرف خط تلفن فریاد می‌زد من در یک چاه عمیق سقوط کردم و راه نفسم دارد تنگ می‌شود شما را به خدا زود بیایید و نجاتم بدهید!

با شنیدن التماس‌های فرد تماس گیرنده بلافاصله مأموران پلیس 110 به محل حادثه اعزام شدند و به بررسی نشانی که مرد جوان از طریق تلفن به اپراتور داده بود پرداختند، اما هیچ اثری از چاه آن هم از نوع عمیقش نبود به هرحال پس از کمی بررسی و پرس و جو از اهالی محل مأموران به مقر انتظامی خود بازگشتند.

دقایقی بعد دوباره تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به صدا درآمد اما این بار این تماس از آتش نشانی بود که اعلام کردند که مرد جوانی با تماس‌های مکرر برای آنها مزاحمت ایجاد کرده و اعلام می‌کند که در چاه عمیقی سقوط کرده در حالی که هیچ چاهی در اطراف نشانی تماس گیرنده وجود ندارد.

البته مزاحمت‌های این مرد جوان فقط به این دو نهاد ختم نشده بود بلکه او به طور مکرر با اداره آب و فاضلاب، هلال احمر و اورژانس نیز تماس گرفته بود و با حالت و ترس و وحشت و صدای لرزان خودش همان مطالب را اعلام کرده بود.

با توجه به مشکوک بودن تماس و احتمال اینکه هر نوع حادثه‌ای ممکن است در پشت این تماس‌ها رخ داده باشد، به همین خاطر تیم ویژه‌ای از مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان مأمور رسیدگی به موضوع شده و با اقدامات تخصصی پلیس، منشأ تماس‌ها که منزلی در یکی از محله‌های قدیمی منطقه فولادشهر بود، مورد شناسایی قرار گرفت و با شناسایی منشأ اصلی تماس‌های صورت گرفته مأموران با دریافت دستور مقام قضایی به در منزل رفته و با صحنه عجیبی روبرو شدند.

مرد جوانی در یکی از اتاق‌های منزلش نشسته و به سقف خیره شده بود و در حالی که به خود می‌پیچید فریاد می‌زد من در این چاه عمیق ساعت‌ها است که سقوط کرده‌ام چرا کسی به دادم نمی‌رسد!!

همسر و فرزند این مرد که در اتاق دیگری از منزل توسط او حبس شده بودند در تحقیقات پلیس اعلام کردند که وی مدتی است که بیکار و معتاد به شیشه است و هر از چندگاهی دچار توهمات شدید شده و ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

همسر این مرد گفت: امروز صبح بعد از اینکه بیش از اندازه‌ شیشه مصرف کرد دچار توهم شد و فکر می‌کرد که در چاه عمیقی افتاده و به همین خاطر مدام با ادارات مختلف از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب و هلال احمر و اورژانس و ... تماس گرفته و وقتی هم که من و فرزندش خواستیم مانع این کار شویم ما را در یکی از اتاق‌ها حبس کرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این خصوص گفت: با تکمیل شدن تحقیقات پلیس در این رابطه، پرونده تشکیل و مرد جوان در حالی که هنوز در توهم خود بسر می‌برد، توسط مأموران دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

مصطفی صادقیان، با بیان اینکه خطر اعتیاد به شیشه به مراتب از هر آسیب دیگری خطرناک‌تر است، افزود: این ماده مخدر صنعتی به لحاظ دز بالایی که دارد به سرعت سیستم عصبی و مغز انسان را از کار می‌اندازد و او را دچار توهم‌های شدیدی می‌کند که این توهم‌ها امنیت و سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کند.

وی با اشاره به وقوع چندین حادثه قتل، نزاع و درگیری، زورگیری‌های خشن و خشونت‌های خانگی در سطح استان که ناشی از مصرف شیشه توسط متهمان این حوادث بوده، گفت: پلیس بارها و بارها در مورد عواقب و سرانجام تلخ و شوم مصرف این مواد هشدار داده و اعلام کرده که فریب افرادی که می‌گویند این ماده اعتیاد آور نیست و هیچ آسیبی به انسان نمی‌رساند را نخورند. متأسفانه تبلیغات دروغینی در مورد مصرف شیشه می‌شود و بسیاری از جوانان و خانواده‌ها از عواقب آن بی‌اطلاع هستند که باید در این خصوص اطلاع رسانی گسترده‌تری صورت گیرد. 

اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------