سارقان زورگیر طعمه های خود را نوار پیچ می کردند+عکس



اخبار ,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار حوادث - سارقان زورگیر طعمه های خود را نوار پیچ می کردند+عکس

اعضای باند سارقان خشن که طعمه‌های خود پس از کتک زدن به صورت نوارپیچ در بیابان رها می کردند، در عملیات سحرگاهی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یکم مهر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته و سارقان پس از بستن دست، پا و دهان وی با نوارچسب، او را در بیابانهای اطراف غرب تهران رها کرده اند .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 21 و 30 دقیقه 31 شهریور امسال در میدان آزادی و به مقصد آریاشهر سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس سفیدرنگ با سه سرنشین شدم . به محض سوار شدن، سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقو و با کمک سرنشین صندلی شاگرد راننده مرا به زیر صندلی برده و اقدام به گرفتن تمام وجوه نقد، گوشی تلفن همراه، کارت های عابربانک و ساعت مچی کردند .
 
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کاراگاهان گفت : سارقان خشونت بسیار بالایی از خود نشان می دادند و به همین علت ، بدون هیچ گونه مقاومتی مجبور به ارائه رمز عابر بانک شدم و آنها نیز در کمتر از 24 ساعت کلیه وجوه نقد داخل حساب ها -نزدیک به چهار میلیون تومان - را برداشت کردند . 
 
شاکی پرونده در خصوص نحوه رها شدن خود از دست سارقان به کارآگاهان گفت: سارقان پس از اطمینان از صحیح بودن رمز عابربانک ها مرا به بیابان های منطقه باغستان برده و پس از پیاده کردن من از داخل ماشین ، اقدام به بستن دست ، پا و دهانم با نوارچسب کرده و در همانجا و در تاریکی شب مرا رها کرده و از محل دور شدند .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده و شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری قرار گرفته بودند ، کارآگاهان متوجه شدند که اعضای این گروه از سارقین زورگیر با استفاده از انواع خودروهای پژو پارس ، پژو 405 و پراید اقدام به زورگیری در مناطق غرب تهران و به ویژه در محدوده میدان آزادی می کنند.
 
در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده در خصوص عابر بانکهای تعدادی از شکات و بررسی تراکنش های مالی حساب ها ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مراکز خرید در سطح شهر تهران شده و با مراجعه به این مراکز و انجام دیگر اقدامات پلیسی ، سرانجام یکی از اعضای گروه به نام "عارف " 23 ساله مورد شناسایی قرار گرفت . 
 
با شناسایی عارف به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه که در تمامی سرقت ها حضور داشت کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت وی در منطقه شهریار شهرک مخابرات کرده و به منظور شناسایی دیگر اعضای گروه او را تحت مراقبت های پلیسی قرار دادند .
 
با انجام اقدامات پلیسی، دیگر اعضای گروه به نام های "مهدی . ب" 28 ساله ، "مصطفی . ت" 24 ساله ، "مختار . م" 18 ساله و "میلاد . ق" 18 ساله ، "حسن . ر" 24 ساله شناسایی و مخفیگاه های همگی آنها در شهرک مخابرات مورد شناسایی قرار گرفت .
 
سرانجام تمام اعضای گروه در چند عملیات همزمان و ساعت پنج بامداد در مخفیگاهشان دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند.
 
با توجه به وقوع سرقت ها با انواع خودروهای سواری ، کارآگاهان در تحقیقات از متهمان پی بردند که اعضای این گروه با مراجعه به اعضای خانواده ، دوستان خانوادگی و بعضی بستگان ، اقدام به امانت گرفتن خودرو کرده و پس از انجام چندین فقره سرقت ، خودروها را به صاحبان آنها باز می گردانند .
 
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق غرب تهران و شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد تهدید ، سرقت ، زورگیری و .... قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------