سرقت مسلحانه 3000 دلاری در تهران (+تصاویر)



اخبار ,اخبار حوادث , سارقان مسلح 3 هزار دلاری

 

اخبار حوادث - دستگیری سارقان مسلح 3 هزار دلاری+عکس متهمان

اعضای باند سارقان مسلح که با تهدید اسلحه اقدام به سرقت سه هزار دلاری کرد بودند، در عملیات کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

 23 و 45 دقیقه 23 دی ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد : سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با تهدید اسلحه کمری و تحت عنوان مأمور ، اقدام به ضرب و جرح و سرقت مبلغ 3000 دلار از من کردند .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:با خودرو 206 در حال بازگشت به منزل بودم که در خیابان فرمانیه – خیابان آبکوه چهارم ، ناگهان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به سد کردن مسیر حرکت من کرد. دو سرنشین خودرو پراید با معرفی خود به عنوان مأمور مدعی شدند که دستور دستگیری مرا دارند اما زمانی که از آنها کارت شناسایی درخواست کردم و عنوان کردم که باید با 110 تماس بگیرم ، ناگهان یکی از آنها با اسپری اشک آور به صورتم زد و آن زمان بود که فهمیدم آنها مأمور نیستند.

 

در حالی که تصور می کردم آنها قصد سرقت ماشین را دارند  ، به زحمت سوئیچ را برداشته و از ماشین پیاده شدم که ناگهان یکی از سارقین که اسلحه کمری به همراه خود داشت ، با انتهای اسلحه ضربه ای به پیشانی ام زد که باعث خونریزی شدید از ناحیه پیشانی شد . در حالیکه تمامی صورت و لباس هایم آغشته به خون شده بود ، با داد و فریاد از مردم درخواست کمک می کردم که سارقین پس از سرقت کیف دستی حاوی 3000 دلار وجه نقد به سرعت از محل دور شدند.
 
با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص توانایی در چهره نگاری تصویر یکی از سارقان ، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری از شاکی پرونده کرده و چهره فرضی یکی از سارقان در اختیار کارآگاهان قرار گرفت .
 
با به دست آمدن تصویر اولیه یکی از سارقان و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ، یکی از متهمان سابقه دار به نام علیرضا 34 ساله با سه فقره سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر شناسایی و تصویر وی از سوی مالباخته به عنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار گرفت .
 
با شناسایی "علیرضا . ب" به عنوان یکی از متهمان پرونده ، مخفیگاه وی در یکی از میادین خیابان فرجام شناسایی شد که پس از دستگیری به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شد .
 
علیرضا پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته ، به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و به کارآگاهان گفت : من به همراه یکی از دوستانم به نام سعید اقدام به سرقت مسلحانه 3000 دلار از مالباخته کردیم.
 
علیرضا در خصوص نحوه شناسایی مالباخته نیز به کارآگاهان گفت : آنگونه که سعید به من گفته بود ، به همراه یکی از دوستانش به نام مرتضی که گویا از همکاران مالباخته است طرح و برنامه سرقت را ریخته بود . شب سرقت نیز با استفاده از اطلاعاتی که مرتضی در خصوص محل کار شاکی داده بود ، من و سعید به نشانی محل شاکی رفته و آنقدر منتظر ماندیم تا او از دفتر محل کارش خارج شود . حدود ساعت 22 بود که شاکی به همراه یکی از دوستان خود از دفتر کارش خارج و سوار خودرو 206 شد و ما نیز آنها را تعقیب کردیم . در منطقه سیدخندان ، همراه شاکی از ماشین پیاده شد و شاکی به تنهایی به سمت محل سکونتش در نیاوران حرکت کرد تا در خیابانی خلوت با ماشین خودمان مسیر حرکت او را بسته و ..." .
 
علیرضا در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت نیز به کارآگاهان گفت : اسلحه ، دستبند و گاز شاک آور متعلق به سعید بود . من و سعید ابتدا تحت عنوان مأمور جلوی ماشین شاکی را گرفتیم و سعید در سمت شاگرد را باز کرد . پس از چند لحظه سعید با زدن اسپری ، با اسلحه اقدام به تهدید کرد اما شاکی ضمن مقاومت شروع به داد و فریاد کرد که سعید با او درگیر شد و ضربه ای به صورتش زد . شاکی توانست سوئیچ خودرو 206 را برداشته و فرار کند و در همان زمان سعید نیز اقدام به برداشتن کیف دستی حاوی 3000 هزار دلار از داخل ماشین کرد و به سرعت سوار پراید شده و از محل دور شدیم .
 
با توجه به اعترافات به دست آمده از علیرضا ، دو متهم دیگر پرونده به نام های سعید . الف 32 ساله و مرتضی . م 36 ساله نیز شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت .
 
با شناسایی مرتضی به عنوان طراح و برنامه ریز سرقت ، مالباخته با شناسایی هویت وی به کاراگاهان گفت : بنده مرتضی را از طریق برادرش که یکی از دوستانم است ، می شناسم .
 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه سعید در بزرگراه رسالت – مجیدیه جنوبی ، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه وی و پس از اطمینان از حضور سعید در مخفیگاهش ، وی را دستگیر کردند . در بازرسی از محل سکونت متهم ، علاوه بر پراید استفاده شده در زمان سرقت یک قبضه اسلحه کمری ، یک رشته دستبند ، یک عدد اسپری و یک عدد کیف دستی حاوی اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر ، کشف شد .
 
با بررسی کیف حاوی اسناد و مدارک شناسایی به دست آمده از  مخفیگاه متهم مشخص شد که کیف حاوی اسناد و مدارک 20 آبان امسال و به شیوه سرقت داخل خودرو ، در منطقه مجیدیه جنوبی به سرقت رفته و مالک آن نیز با مراجعه به کلانتری 127 اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده کرده است .
 
پدر متهم به عنوان مالک اصلی خودرو و پس از اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش سعید اقدام به گرفتن خودرو از من کرد اما زمانیکه به خانه بازگشت متوجه وضعیت نامناسب او شدم که عنوان داشت در زمان گرفتن طلب خود درگیر شده است .
 
همزمان با دستگیری سعید و اعتراف وی به مشارکت در سرقت مسلحانه ، کارآگاهان اداره یکم با مراجعه به مخفیگاه مرتضی در منطقه تهرانپارس – چهارراه رشید وی را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی اوراق جعلی قضایی کشف کردند .
 
مرتضی پس از انتقال به اداره یکم ، منکر هرگونه مشارکت در سرقت مسلحانه از مالباخته شد و در اظهارات اولیه خود عنوان داشت : بنده هیچگونه دخالتی در سرقت مسلحانه و یا غیر مسلحانه از مالباخته نداشته و ندارم" اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کاراگاهان گفت : "طرح سرقت از شاکی از اینجانب بوده و قرار بود تا سعید و همدستش تحت عنوان مأمور جلوی آقای ... (شاکی) را گرفته و از وی سرقت کند .
 
در ادامه و با توجه به کشف اوراق قضایی از مخفیگاه مرتضی و انجام اقدامات کارشناسی از سوی عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی ، مرتضی به ناچار به جعل اوراق قضایی نیز اعتراف کرد .
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به کشف مقادیری از اموال و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد و همچنین کشف تجهیزات نظامی و همچنین اوراق جعلی قضایی از متهمان و احتمال وقوع سرقت های مشابه در قالب مأمورنما و به شیوه مسلحانه ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------