هواپیمای ربوده شده اتیوپی در ژنو فرود آمد



اخبار ,اخبار حوادث ,هواپیمای ربوده شده اتیوپی

 

اخبار حوادث - هواپیمای ربوده شده اتیوپی در ژنو فرود آمد

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اتیوپی که توسط یکی از مسافران ربوده شده بود در فرودگاه بین‌المللی ژنو در سوئیس بر زمین نشست.

این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی «اتیوپی ایرلاین» که عازم رم بود سحرگاه روز دوشنبه 28 بهمن ماه پس از دستگیری هواپیما‌ربا در ژنو فرود آمد و همه مسافران این پرواز جنجال برانگیز در کمال سلامت هواپیما را ترک کردند. هنوز هویت هواپیماربا و انگیزه او از این‌عمل فاش نشده است.


کمک خلبان این پرواز 200 نفره که از «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی به سمت «رم» در پرواز بود، مظنون اصلی این هواپیماربایی اعلام شد. این فرد که هنوز نامش فاش نشده است، با محبوس کردن خلبان در دستشویی هواپیما، هدایت پرواز را در دست گرفت.

 

مسئولان این شرکت هواپیمایی گفتند در طول مسیر پرواز بارها پیام هشدار از شخصی ناشناس دریافت کرده‌اند و در نوار مکالمه تلفنی خلبان با برج مراقبت درخواست پناهندگی این فرد ناشناس ضبط شده است. به‌دلیل این حادثه غیر مترقبه همه پروازهای فرودگاه بین‌المللی ژنو، برای اجرای تحقیقات بیشتر به حالت تعویق درآمدند.


سخنگوی دولت اتیوپی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: این پرواز یک توقف برنامه‌ریزی شده در خارطوم پایتخت سودان داشت، در این توقف مشکوک هواپیماربا یا هواپیماربایان وارد هواپیما شدند.


وی افزود: ما هنوز هویت و تعداد آن‌ها را شناسایی نکرده‌ایم و پیگیری‌های پلیس برای یافتن عاملان اصلی این اقدام همچنان ادامه دارد.

اخبار حوادث - شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------