آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

اعتراف پلیس فرانسوی به ترور خانواده پیشکار صدام (+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث ,ترور خانواده پیشکار صدام

 

اخبار حوادث -  اعتراف پلیس فرانسوی به ترور خانواده پیشکار صدام

پلیس فرانسه مردی را که مظنون به قتل اعضای یک خانواده عراقی در کوه‌های آلپ فرانسه است، دستگیر کرد.

متهم مردی 48 ساله به نام اریک دووسوکس، قاتل مهندس سعدحلی و اعضای خانواده‌اش که تحت بازداشت پلیس قرار گرفته و از مأموران برکنار شده پلیس فرانسه است که در دهکده‌ای نه چندان دور از محل ترور خانواده عراقی‌تبار زندگی می‌کرد.


دادستان پرونده در این رابطه می‌گوید: مظنون رابطه نزدیکی با مهندس عراقی (مقتول) نداشت و پلیس با انتشار تصویر چهره‌نگاری شده او از مردم درخواست کرده بود با دیدن این مرد فوراً به مراکز پلیس خبر بدهند.


خانواده عراقی‌‌تبار سعدالحلی سال گذشته هنگامی که با اتومبیل از کوه‌های آلپ می‌گذشتند یک مر


دوچرخه سوار از راه رسید و اعضای این خانواده را به گلوله بست. مرد عراقی، همسرش و مادرزن او کشته شدند. یکی از دخترانش بشدت مجروح شد و دختر دیگر خانواده که پایین تشک عقب خودرو پنهان شده بود از این حادثه نجات یافت. این مرد عراقی از کارگزاران صدام حسین بود که به خاطر ارتباطش با دیکتاتور عراق، در فرانسه مورد توجه قرار داشت.


پلیس فرانسه برادر این مرد عراقی را که تاجر54 ساله ای به نام زید و مظنون به دست داشتن در کشتار خانواده برادرش است مدتی تحت بازداشت قرار داد.


اطلاعات پلیس حاکی است مظنون اصلی قتل که اخیراً بازداشت شده از مأموران سابق پلیس فرانسه بود که در ماه ژوئن گذشته از کارش برکنار شده است. پس از انتشار خبر دستگیری این مظنون، برادر مهندس عراقی به نام زید گفت از دستگیری این قاتل بسیار خوشحال است و می‌توان امیدوار بود پرونده قتل برادرش به نتیجه خواهد رسید. وی افزود: باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد و قاتل به چه چیزهایی اعتراف خواهد کرد.


رابرت نیس بت از پلیس فرانسه گفت: مأموران در حال انجام تحقیقات و بازجویی از این مظنون 48 ساله هستند.


به گزارش پلیس فرانسه، مهندس عراقی تبار (مقتول) به خاطر همدستی در پولشویی مربوط به ثروت نامشروع صدام حسین شهرت یافته بود و پلیس فرانسه فاش کرد مهندس حلی قبل از مرگ به بخشی از پول‌های صدام حسین دست یافته بود.


گفته می‌شود پروژه نفت در برابر غذا این امکان را برای صدام حسین فراهم می‌کرد تا بتواند در قالب دارو و مواد غذایی با پول سرشار نفت، نیازهای تسلیحاتی خود را تأمین کند.

اخبار حوادث - شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------