۶ ماه حبس مجازات شلیک به پلنگ ایرانی+عکس



اخبار,اخبار حوادث ,شلیک به پلنگ ایرانی

 

اخبار حوادث - ۶ ماه حبس مجازات شلیک به پلنگ ایرانی+عکس

با گذشت یک ماه از شناسایی و دستگیری عاملان کشتار پلنگ تنکابن در رأی صادره از دادگاه عمومی بخش خرم آباد تنکابن، شکارچی اصلی به تحمل 182 روز زندان محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز جمعه 13 دی ماه یک پلنگ نر بزرگ جثه در حاشیه رودخانه ای در منطقه جنگلی دوهزار تنکابن در حالی که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبوده و خود را روی زمین می کشید، مشاهده شد.
 
پس از انتقال حیوان به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد پلنگ به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره ها دچار قطع نخاع کامل شده است.
 
پس از حادثه تلخ زخمی شدن این پلنگ عظیم الجثه بر اثر اصابت گلوله که باعث قطع نخاع و در نهایت مرگ دلخراش این پلنگ شده بود، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهر تنکابن فعالیت خود را برای دستگیری عاملان این تیر اندازی آغاز کردند.
 
پس از چند روز فعالیت فشرده، ماموران توانستند با همکاری یگان حفاظت محیط زیست دو متهم را که با یکدیگر پدر و پسر بودند شناسایی و دستگیر کنند.
 
در بررسی‌ها مشخص شد پلنگی که از سوی مجرمان هدف گلوله قرار گرفت هرگز به دام های آنها حمله نکرده و اصولاً هیچ تلفاتی از دام اهالی در روستای آنها گزارش نشده است.
 
همچنین در بازجویی اولیه از شکارچیان ماموران دریافتند که اسلحه‌ای که آنان برای شکار استفاده می‌کردند، فاقد مجوز بوده است.
 
پس از تکمیل تحقیقات، دادگاه عمومی بخش خرم آباد تنکابن شکارچی اصلی را به جرم حمل و استفاده از سلاح قاچاق به 91 روز زندان و به جرم شکار گونه جانوری حمایت شده به 91 روز زندان و مجموعاً به تحمل 182 روز حبس تعزیری محکوم کرد.
 
از سوی دیگر چون پدر همه مسوولیت حمل سلاح غیر مجاز و شلیک به پلنگ را برعهده گرفته بنابر این پسر از اتهام ها تبرئه شد.
 
بر اساس این گزارش ،متهم باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک پلنگ ایرانی پرداخت کند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------